"Since k'org tiga ada mrkh yg sma, sya akn buat cbaran terakhir." beritahu lelaki yg menemu duga mereka smlm.. "saya nk kmu org prgi ke alamat tmpt ni" lelaki tersebut membagi kertas kecil kpda seoyeon, ha ri dn seorg lg candidates. "ini ujian uji mcm mna kesabaran, ketangkasan and ketahanan kmu melakukn sesuatu krja.. Cabaran ini penting krna kmu t'pksa melayan lbih dripda 10 org di tmpt krja kmu nnti.." jelas lelaki itu.. Seoyeon dn ha ri bertukar pndgn kerana agak terkejut..
Selesai shja pnjelasan dripda lelaki tersebut, mereka terus ke alamat yg tlh d'brikn.. Mereka hnya mnjalani cabaran ini smpai tngh hari esok..
#Next day <masa kptusan>#
Kelihatan hnya Ha-ri dn Seoyeon shja ada d'bilik itu.. "mna bdk smlm tu unnie?" tnya seoyeon. Ha ri hnya mengeleng tnda tdk tahu..
Tdk lma kmudian k'dgran ada org m'bka pntu.Lelaki smlm masuk dn ddk. "Awk b'dua d'terima utk tawaran krja ini.. Bdk smlm tu undur diri sbb dia x tahan krja dgn tuan rmh smntara.. X smpai 3 jam dia b'krja." jelas lelaki itu.. "jd awk b'duank start krja bila?"
"klau blh secepat yg mngkin.." jwb Ha-ri. "okey, awk b'dua blh start hri ini.." lelaki itu mnghulurkn document utk mereka tndatgn.. D'dlm document itu ada mnyatakn beberapa syarat utk mereka.
#Kndugan dokumen::
*Tempat tinggal dn kelengkapan disediakn
*Tidak boleh keluar rumah tanpa di temankan slh seorang tuan rumah
*Turut perintah
*Ada setiap masa (bila di perlukan)
*Syarat yg lain akn di beritahu semasa berjumpa dgn tuan rumah* #
"bkn awak tuan rumah ke?" tnya seoyeon krna agak pelik. "nope. Sya cuma d'upah.. Awk akn jmpa mereka nnti.. Mereka akn balik ke seoul esok pkul 7 mlm.. Jd awk berdua kena kemas rumah itu dgn bersih! Sediakn mknan. Tpi jgn masuk bilik mereka selagi mereka x smpai! Cuma kemas ruang tamu, dapur and 2nd living room" jelas lelaki itu.. "dae.." jwb seoyeon dn ha-ri serentak lalu menanda tangan dokumen itu.
Lelaki tersebut mnghntar mereka ke rmh tersebut dn menunjukkn bilik mereka.. Bilik mereka berada d'tingkat pertama. Bilik itu agak besar dn mewah.. Selesai shja mnjukkn kwsan sekitar rmh itu, lelaki itu trus prgi..
"besar juga rmh ni kn unnie!" seoyeon m'letakkn pakainnya d'tmpt yg sdh disediakn.. "yup.. X sngka pula kita dpt krja ni kn!! X pa klau kita penat jnji mereka ada provide kelengkapan yg cukup pun dh okey!" jwb Ha-ri dn senyum ke arah seoyeon.
Mlm itu mereka hnya berehat kerana penat sdh melalui cbaran smlm..<next day>
"Seoyeon bgun!! Kita kena kemas rmh and msak sblum pkl 7 mlm nie!! " Ha-ri mngongcang bdn seoyeon.. "ya!ya!" jwb seoyeon dn trus membersihkn diri..
Selesai shja membersihkn diri dn sarapan, Ha-ri dn seoyeon trus mngemas ruang tamu d'tngkat dua.. Kemudia ruang tamu d'tngkat bwh.. Selesai shja mngemas ruang tamu mereka terus keluar membeli barang utk mkn mlm..
Mereka tlh meminta kebenaran dri lelaki smlm utk keluar ke psar..
Mereka terus pulang dn mnyediakn mkn mlm yg sedap utk tuan mereka.. Mereka tlh d'mklumkn bhwa org yg d'dlm rmh itu melebihi 10 org jd mereka terpksa mnyediakn mknan yg bnyk supaya cukup utk tuan-tuan mereka..
Selesai shja memasak jam mnunjukkn 6:30 petang.. Seoyeon dn Ha-ri pun terus masuk ke bilik dn membersihkn diri dn b'rehat
YOU ARE READING
Our Roommate Is Our Boss [C]
Fanfictionmenceritakan kisah kembar JUNG iaitu Jung Ha Ri dan Jung Soe Yeon...hendak tahu bagaimanakh kisah nya...ringan-ringankan lh tgn korang semua utk buka ye.. gomawo