Terhenti langkah adam, dylan, nik dan con apabila empat pelajar yang cukup mereka kenal datang menghalang laluan. Siapa lagi kalau bukan elena, luna, sherin dan amanda.
"what are you guys doing here?" soal adam. Mereka berempat baru keluar dari private room mereka. Buat ape pulak babun-babun ni main dekat blok private ni.
"hi adam, kiteorang datang nk melawat jer since valentine's day is coming" ucap elena dengan senyuman gatal.
"kalau ye pun, apa kena-mengena dengan kiteorang?" soal con hairan. Si amanda ni dah kenapa tergesel-gesel macam tahan kencing.
"hi you con right? i'm amanda" kata amanda gedik menghulurkan tangan. Con hanya buat bodoh.
"dahlah, go back to your class now" arah nik. Aku azan jugak diorang ni kang.
"kejap la, lama dah tak jumpa. Jom borak pasal valentine's day" ajak luna dengan muka tidak tahu malu. Adam, dylan, nik dan con mendengar ayat itu seperti mahu lari.
"kau apa nama tadi? ah ape ape je lah. Dah takde tempat lain ke kau nak berdiri" hambur dylan ke arah sherin yang berdiri berhimpit di sebelahnya. Berhimpit bagaikan tiada ruang masa depan. oops
"hiii i sherin" sempat sherin mengenalkan diri. Seperti con, dylan turut buat bodoh.
"salah ke kalau kiteorang nak kenal dengan you boys ni?" soal elena memandang adam.
"dah kenal macam biasa tu dah la" jawab adam menahan sabar. Macam-macamlah pompuan ni.
"dengan jas, diana, aeya n anna boleh pulak" kata sherin tidak puas hati. Asyik diorang je kalah.
"sorry lah diorang tu special sikit" jawab dylan sengaja. Kelihatan muka elena, luna, sherin dan amanda sudah berubah. Meluat kot.
"special? those bitches?" kata luna sengaja.
"sebitch diorang pun, they are better than four of you" jawab nik. Hambik kau.
"they were bad. Bad than us" jawab amanda dengan muka geram.
"dah lah stop it, go back to class now!" arah con tegas. Makin bodoh kalau melayan.
Elena, luna, sherin dan amanda melangkah pergi dengan muka tidak puas hati. Sempat elena berpesan,
"fine, see you on valentine's day. I wont let you go, just wait and see"
Adam, dylan, nik dan con mendengar ayat itu hanya buat bodoh, setakat spesies geng elena tu. Heh!
***
Seperti dijanjikan, mereka berempat akan memulakan baking pada hari itu. Awal-awal aeya telah booked cooking room untuk mereka berempat. Tak selesa lah kalau pelajar lain turut sama.
"okay now what?" tanya diana apabila mereka berempat sudah memakai apron masing-masing. Nampak cute.
"chill, korang dah decide nak bake apa?" soal aeya yang bertopi chef itu. Mereka berempat berdiri mengelilingi sebuah meja yang dipenuhi bahan-bahan untuk baking. Nasib baik cooking room dilengkapi dengan pelbagai alatan dan bahan.
"aku nak buat cookies" jawab anna.
"gonna make brownies" kata diana pula.
"and me is cupcake" jawab jas sambil tersenyum.
"good, okay jom start" aeya memulakan memberikan tugasan untuk setiap mereka dengan hidangan masing-masing. Sempat jas membawa kamera nya untuk merekod acara baking mereka.
"hi guys, welcome back to my channel! I'm sorry cause lama tak upload vid. I hope my fans faham my situation. But its okay now im back! And today i'm baking with my girls, diana, anna and our chef, aeya!" kata jas lancar ke arah kamera. Diana, aeya dan anna pun melayan.
"since our theme is chocolate, tell me what do you want to bake?" jas bertanya ke arah diana. Sambil merekod dia bertanya.
"today i nak buat chocolate brownies, its my first time. Wish me gudluck!" ujar diana sambil tersenyum ke arah kamera. Tangannya sedang memecahkan telur ke dalam mangkuk.
"okay, and you anna?" kamera jas dihala ke arah anna yang sedang menggunakan mixer. Anna menutup mixer itu kerana mengeluarkan bunyi yang agak kuat.
"me is making double chocolate cookies. I hope ia menjadi. Just wait for the result!" kata anna. Aeya pun datang menghampiri.
"and your idol, jas nak bake apa?" sengaja aeya soal dengan menghalakan kamera ke arah jas.
"i nak buat special chocolate cupcake" kata jas membawa tepung. Tak tahulah bila cupcake nye nak menjadi.
"kalau buat special tu, mesti for someone special kan?" diana menyampuk bertanya sengaja.
"eh mana ada, saje je try baking" jas berdalih. Nak cover la tu.
"are you sure jasmine?" tanya anna dengan kening terangkat.
"betul la!"
"okay jangan gaduh, jom kita buat tiktok dance trend tu" ajak aeya. Dia meletakkan kamera ke tepi. Telefon dikeluarkan dari poket skirt uniform lalu diletakkan atas meja. Jas, diana dan anna menghampiri aeya dengan laju. Tidak mahu ketinggalan.
"salah step la" kata diana ke arah anna. Mereka bergelak ketawa. Mahu robohnya cooking room disebabkan ketawa mereka.
Tanpa mereka sedari, adam, dylan, nik dan con leka mengintai mereka di celah pintu. Terhibur dengan gelagat jas, diana, aeya dan anna yang bergelak sakan itu.
YOU ARE READING
a new life,live,love! 'season 2' [Completed]
Teen FictionSambungan kisah Jasmine, Diana, Aeya dan Anna yang sudah berubah di tingkatan 4. Pengetua Srivilla High School memerlukan mereka untuk menguruskan sekolah untuk sementara waktu. Mereka bersetuju dengan pertolongan 4 pelajar lelaki yang pernah dibenc...