62 6 0
                                    

Keesokan hari, jas, diana, aeya dan anna mengambil keputusan untuk berehat di dalam dorm. Mereka menonton netflix sambil mengunyah pizza. Selepas selesai menonton, mereka bergosip.

"both of you tahu ke siapa yang buat?" soal jas berkenaan hal semalam. Anna turut menceritakan perihal kulit pisang. Kalau takde orang buat, takde lah terjadikan. Takkanlah kebetulan pulak?

"hmmmm" anna dan diana berfikir mengulang kembali kejadian semalam. Mana tahu ada yang terlepas pandang ker.

"yep! aku ingat lepas con papah aku, aku nampak seorang ni menyorok senyum dekat aku and aku macam pernah tengok muka before ni" anna cuba ingat wajah itu. Yang dia ingat perempuan.

"is it elena or luna?"soal aeya. Siapa lagi yang suka cari pasal dengan mereka berempat eh?

"i dont think so sebab time tu diorang sibuk menggedik" jawab jas.

"aku pun tak sure sangat" jawab anna. Jas memandang diana pula.

"kau macam mana jatuh basikal?"

"after aku dah berjaya cycle, aku try lah. Syok aku tengah cycle, ada sorang ni berbasikal belakang aku langgar aku. Nasib baik aku tak kayuh laju. She's wearing hoodie and aku nmpk dia sikit time hoodie dia tercabut" jelas diana. Kelihatan mereka sedang menganalisis kedua-dua kejadian itu.

"a girl?"

"yup"

"macam iras sherin yang selalu cari pasal dengan kita haritu pun ada" ujar diana. Terbuntang mata mereka mendengar.

"entah-entah sherin dengan amanda kot?" teka anna. Tak mustahil.

"yang langgar kau tu seorang kan?" tanya jas. Diana mengangguk.

"means sherin yang langgar diana and amanda yang buatkan anna jatuh" aeya berjaya menghuraikan persoalan mereka.

"agree!" mereka bersependapat.

"so what are we gonna do next?" soal diana.

"wait for their first step," balas jas bersahaja.

***

Selepas selesai memeriksa suis makmal, jas, diana, aeya dan anna berjalan melangkah keluar. Tiba-tiba ada langkah yang menghalang mereka.

"hi bitch!" ucap suara itu. Dibelakangnya ada 3 lagi pelajar. Langkah mereka yang kehadapan membuatkan jas, diana, aeya dan anna berundur.

"kau nak apa?" tanya jas setelah mengetahui figura yang menghampiri mereka ialah elena, luna, sherin dan amanda.

"well kau tau kan apa yang kiteorang nak" jawab sherin. Luna dan amanda melemparkan senyuman sinis.

"by the way kiteorang takde masa lah nak tahu apa yang korang nak. Waste our time" jawab diana sinis. Kau ingat kiteorang care pasal kau ke hah?!

"aku tak faham kenapalah mrs jane suruh korang dengan four boys tu cooperate jaga srivilla. Takde orang lain dah ke?!" tanya amanda dengan muka tidak puas hati. Asyik-asyik mereka yang dapat peluang.

"waw dah bergabung korang berempat ye? nice. We cant stop mrs jane to choose us cooperate with four boys tu right? Jealous ke?" sampuk anna pula. Hambik kau.

"memang jealous! Dengan diorang sekali korang ambik eh! Dasar bitch" maki luna. Mulut tu nauzubillah.

Aeya yang mendiamkan diri dari tadi kini melangkah setapak di hadapan elena, luna, sherin dan amanda. Alahai semua pendek.

"only the daughters of devil will deal with a bitches" ucap aeya bermakna. Terdiam seketika elena, luna, sherin dan amanda.

"terdiam ke?" tanya diana sinis.

"whatever, yang penting aku tak suka tengok korang dekat dengan four boys tu" ujar elena.

"kau ingat kau siapa nak warn kiteorang?" soal jas. Ingat dia takut? Never.

"just get ready apa yang kiteorang boleh buat" luna berkata dengan nada geram.

"oh okay then. Four of you gais get ready jugak tau, if anything happen dont blame us okay?" kata aeya sambil memegang sebuah botol kaca. Chill. Dia mengetuk bahagian bawah botol kaca di dinding. Pecah berderai botol itu. Hanya tinggal sedikit bahagian dipegangnya.

Jas, diana dan anna tidak terkejut melihat perbuatan aeya. Manakala, elena, luna, sherin dan amanda hampir terlopong. Namun segera berdalih.

"setakat pecahkan botol je" ujar sherin masih tidak mahu mengalah.

"takpe takpe, nak aku pecahkan ni pulak ke?" soal diana sambil memegang termometer. Bahaya ni kalau pecah. Boleh meletup kot.

Kali ini elena, luna, sherin dan amanda betul-betul terdiam. Gerun jugak kalau diana pecahkan betul-betul.

"cmon girls, dont waste our time sebab layan daughters of bitch ni" jas mengajak diana, aeya dan anna beredar. Mereka berjalan melimpasi mereka berempat. Sempat anna melanggar bahu amanda.

"this isn't over yet!" jerit luna.

"we are not stupid yet, kau dengan kau yang kacau diana dan anna kan?" soal aeya berhenti menoleh ke arah sherin dan amanda. Pucat muka mereka.

"kau ada bukti ke?"

"nasib baik aku ni baik" kata diana. Jas, diana, aeya dan anna terus beredar. Buang masa n tenaga jer layan.

a new life,live,love! 'season 2' [Completed]Where stories live. Discover now