Mata melilau mencari kelibat adam, dylan, nik dan con. Mereka berjalan di tengah koridor utama itu. Pandangan sinis yang dilemparkan para pelajar diabaikan sahaja.
"mana diorang ni? tadi cakap nak jumpa" ujar aeya sambil menilik jam tangannya. Janji melayu betul.
Jas pula buat muka bodoh apabila ada pelajar mengatanya depan-depan.
"she still pretend innocent after did something wrong" kata seorang pelajar. Mereka kenal pelajar itu, pelajar yang menjerit di depan koridor kelas tempoh hari.
"i know right" sahut pelajar disebelahnya. Diana yang mendengar kutukan itu segera menghampiri. Jas tidak sempat menahan.
"are we gonna have a problem?" tanya diana sengaja. Berubah muka pelajar tersebut.
"no whats wrong with you"
"why are you keep talking about someone mistakes? such a makcik kepoh huh?" giliran anna menyerang.
"dahlah girls, biar je lah. Ingatkan apa yang mrs jane cakap tadi?" jas ingin menghentikan perbalahan. Tidak mahu isu lain timbul.
"tapi dia ni terpengaruh sangat" kata aeya geram. Pelajar tadi dipandang tajam.
"please?" pujuk jas. Diana, aeya dan anna menurut.
"we could slap your face and everybody here could watch. Thanks to jas because stop us, bi-tch" ujar aeya. Pelajar tadi dan kawannya terkedu lalu segera beredar. Diana dan anna tersenyum mendengar ayat aeya tadi.
"hah tu diorang" jas menunjuk ke satu arah. Adam, dylan, nik dan con berjalan ke arah mereka dengan langkah adorable. Omg.
"you okay now?" tanya adam laju kepada jas.
"okaylah, dont worry" jas menghadiahkan senyuman manis. Lega adam melihat senyuman itu.
"everything settle now?" soal con.
"i guess, ada nak cakap apa-apa ke?" kata anna menatap muka con. Con segera menggeleng. Malu.
"jom breakfast, all of you free?" ajak dylan. Sebenarnya mahu rapat dengan diana sahaja. Hehe.
"yea sure" diana bersetuju.
"where to go?" tanya aeya walaupun tahu destinasi mereka cuma school cafe.
"cafe ofcourse" sahut nik. Mereka pun bergerak ke school cafe mengisi perut.
***
"any interesting story?" dylan memandang diana yang duduk dihadapannya. Macam biasa, mereka berempat duduk bertentangan dengan jas, diana, aeya dan anna. Mereka baru selesai breakfast.
Diana mengangkat bahu tanda tidak tahu.
"esok valentine's day kan?" kata adam sengaja memancing perhatian jas.
"haah lah baru ingat kan" ujar jas. Sejak masalah viral itu, dia hampir lupa semua benda.
"the single one tak payah sambut valentine la" ucap nik pura-pura sendu.
"impossible korang tak dapat valentine's gift right?" soal aeya. Takkan muka handsome tak laku.
"from fans tapi tak kenal and tak minat so tak layan" jawab con.
"so lucky" kata anna. Risau jugak kalau ramai yang minat mereka. Sia-sialah mereka baking tempoh hari.
"manalah tau this year terjumpa your valentine's date ke" bilang dylan seperti memberi hint. Jas, diana, aeya dan anna terkedu seketika.
"err i hope so" jawab diana. Mereka berbual sehingga loceng berbunyi sebelum masuk ke dalam kelas.
***
"what?!"
Terhenjut bahu luna, sherin dan amanda apabila mendengar elena menjerit. Mereka di dalam tandas sedang membetulkan makeup. Tak sangka pulak si elena tiba-tiba meroyan.
"kau ulang balik" arah elena kepada amanda.
"err jas datang sekolah hari ni and she's acting normal like nothing happened" ulang amanda. Si elena ni pekak pulak ke apa?
"dia tu tak malu ke? dah kena viral satu malaysia still showing her face?" soal elena bertalu-talu. Ingatkan lepas viral, jas malu datang sekolah agar dia dapat dekat dengan adam.
"entahla. Tak tahu malu kot" komen luna.
"kalau macamtu kita kena buat something" cadang sherin agar dapat menjatuhkan musuh mereka.
"any idea?"
"takde"
"blank"
"esok valentine's day kan?" kata luna tiber. Elena terdiam berfikir sejenak.
"i know what to do!" kata elena gembira. Dia memberitahu plan nya kepada luna, sherin dan amanda. Sekarang dia memerlukan pertolongan seseorang. Siapa lagi kalau bukan.....
YOU ARE READING
a new life,live,love! 'season 2' [Completed]
Teen FictionSambungan kisah Jasmine, Diana, Aeya dan Anna yang sudah berubah di tingkatan 4. Pengetua Srivilla High School memerlukan mereka untuk menguruskan sekolah untuk sementara waktu. Mereka bersetuju dengan pertolongan 4 pelajar lelaki yang pernah dibenc...