Selepas beberapa minggu, jas, diana, aeya dan anna sudah dapat menggalas tanggungjawab dengan sepenuhnya. Eleh ingat susah sangat. Lagi-lagi pengaruh mereka yang agak kuat di Srivilla memudahkan kerja mereka.
"you gais ada nak pergi mana-mana ke hari ni?" ujar anna sebaik pembelajaran subjek fizik berakhir.
"macam takde" jawab diana sambil menutup macbook nya. Begitu juga jas dan aeya. Mereka mengambil keputusan untuk berjalan-jalan sahaja.
"rindu lah mrs jane" kata jas. Mereka sudah terbiasa dengan kehadiran mrs jane membuatkan keadaan sekolah mereka sedikit janggal apabila mrs jane tiada.
"haahlah rindu nak kena denda dengan dia" sambung aeya. Anna dan diana bersetuju. Kerana mrs jane lah, hidup mereka sedikit better dari sebelum ini. Cuma luaran tu susah la sikit nak ubah. Masing-masing masih vogue dan elegant.
Sebaik mereka tiba di mini park Srivilla yang terletak di sebelah school cafe, mereka duduk di sebuah bangku batu memerhati gelagat pelajar lain. Mereka sedang menjalani rutin diet.
"kan tadi kiteorang suruh beli mineral! Bukan coffee. Kau ni pekak ke apa?! Nak kena mandi dengan coffee ke?!" jerkah satu suara yang kuat. Pelajar lain mula memandang.
"what the-" ujar anna. Jas, diana, aeya dan anna bangun berdiri menghampiri suara itu.
Terbuntang mata mereka berempat apabila melihat Lina dibuli sherin dan amanda.
"kau ni takdapat beli sendiri ke? Dah takde tangan nak beli air?" ucap jas sengaja menyakitkan hati sherin.
"waw! ada a group of vip lah tegur kita " kata sherin sengaja. Perasan takut segera ditepis. Sudah lama dia tidak puas hati dengan jas, diana, aeya dan anna.
"well bitch, stop making problems" ucap diana. Rasa nak bagi penumbuk pun ade jugak.
"ada kena mengena dengan korang berempat ke?" balas amanda.
"please show some respect. Both of you tahukan apa yang kiteorang boleh balas" kata anna lebih kepada mengugut.
"i akan report dekat mrs jane yang korang salahgunakan power" jawab sherin dengan wajah sedikit cuak.
"who cares?" kata aeya. Macamlah mrs jane ni buta sangat nak menilai.
"takpe korang tunggu jer!" ucap sherin dan amanda tidak puas hati lalu pergi.
***
"sherin dengan amanda tu form berapa?" tanya diana semasa mereka sedang berehat di dalam dorm. Masing-masing sudah bersedia untuk melelapkan mata atas katil.
"tak silap aku, form 3" jawab aeya yang membelek telefonnya.
"ek eleh baru form 3 dah tunjuk perangai macamtu" balas anna geram. Macamlah mereka takut kalau diugut.
"biasalah, nak tunjuk kuat kan" sambung jas pula.
Mereka semua terdiam seketika.
"wey korang kenal tak elena dengan luna?" tanya jas apabila teringat kejadian di tandas haritu.
"sama batch kita ke?" soal diana mengingat pelajar yang sama tingkatan mereka. Jas mengangguk.
"elena dengan luna yang rambut blonde selalu makeup full coverage tu ke?" soal aeya pulak. Buat apa nak makeup tebal-tebal kalau setakat pergi sekolah? Memanglah mereka berempat bermakeup tapi ala natural gitu.
"haah yang tu lah"
"both of them classmates kita lah!" kata anna sedikit terjerit. Jas, aeya dan diana segera memandang anna.
"kenapa aku tak perasan before ni?" tanya jas. Oh maybe elena dengan luna bukan attractive person kot. Oops.
"wait diorang lah yang selalu escape before ni?" teka diana.
"i dont even know her name" balas aeya.
"first day, i jumpa elena and luna dekat toilet. Smoking" jelas jas.
"oo tu lah sebab both of them escape" kata anna.
"i dont know but my instinct said that diorang ni have a bad attitudes" kata-kata jas membuatkan diana, aeya dan anna berfikir.
"esok kita jumpa adam, dylan, nik and con"
***
Keesokan harinya, jas, diana, aeya dan anna pergi berjumpa adam, dylan, nik dan con selepas tamatnya waktu persekolahan. Mereka mengambil keputusan untuk berjumpa di school cafe.
"wait! look at that" kata anna memberhentikan langkah mereka berempat. Mereka berempat menyorok di belakang dinding.
"apa dia?" soal aeya tidak faham. Perlu menyorok bagai.
"tu!" diana menunjuk ke arah elena dan luna yang sedang bercakap dengan adam, dylan, nik dan con. Terbuntang mata mereka.
"buat apa diorang kat sini?! menyemak je lah" balas jas. Berbulu mata melihat elena yang seperti ingin mendekati adam. Luna pula tergesel-gesel macam kucing kurap.
"asal diorang layan jugak?" kata aeya geram. Mana taknya, yang dilayan jugak dah kenapa.
"okay chill jom kita jumpa" ajak diana. Mereka berempat melangkah ke school cafe dengan muka sengaja dimaniskan.
YOU ARE READING
a new life,live,love! 'season 2' [Completed]
Dla nastolatkówSambungan kisah Jasmine, Diana, Aeya dan Anna yang sudah berubah di tingkatan 4. Pengetua Srivilla High School memerlukan mereka untuk menguruskan sekolah untuk sementara waktu. Mereka bersetuju dengan pertolongan 4 pelajar lelaki yang pernah dibenc...