₂₈

36 5 0
                                    

"hello buddies!"

Elena menyapa adam, dylan, nik dan con yang sedang berehat selepas bermain basketball. Luna, sherin dan amanda turut ada setia menemani elena.

Adam, dylan, nik dan con hanya membuat muka bodoh. Malas melayan kerenah elena, luna, sherin dan amanda.

"dah macam-macam jadi pun you still nak jual mahal dengan i ke?" soal elena mencuba mengorat adam. Adam cuma menunjukkan muka bodoh.

"comeon, we are better than them" kata luna pula lalu cuba mengusap lengan nik. Nik segera menepis kasar tangan luna.

"move on je lah, diorang tu bukannya limited sangat" giliran sherin menambah perisa. Dia tergelak dan sengaja merapati dylan. Dylan pula bergerak ke arah lain.

"apa yang susah sangat korang nak tengok kiteorang eh?" tanya amanda sedikit geram. Con mencebik. Yang kau ni tiber nak marah ni dah kenapa perempuan?

"kiteorang nak freedom, boleh tak? Stop control us because we have nothing" kata adam pedas. Dylan, nik dan con mendengar ayat adam ingin segera twerk. HAHAHAHA PADAN MUKA KAU!

"waw! macamtu jer you cakap eh?" elena berang.

"sedar diri sikitlah" sampuk dylan.

"berani four of you cakap macamtu?!" sherin berdramatik.

"takkan nak takut pulak? dahla stop it" pinta nik.

"eleh kalau dengan diorang tu have nothing, okay pulak rapat sana sini" ujar luna dengki.

"tapi diorang takde pun menggatal sana sini kan?" balas con pula.

"so you are saying that kiteorang menggatal?" amanda geram. Adam berdiri diikuti kawannya yang lain. Mereka ingin beredar dari situ.

"please lah elena, anything happen aku takkan ikut kau. I know myself so well, sorry" ucap adam. Sempat dylan, nik dan con membaling bola ke arah mereka sebelum beredar. Elena, luna, sherin dan amanda menjerit sedih.

***

"what the..." jas, diana, aeya berdiri di belakang anna yang duduk menghadap komputer. Mereka sedang membaca online news di feed account srivilla.

"Srivilla's fair?" soal diana hairan. Oh ala-ala pesta gitu.

"bila ni?" tanya aeya memandang skrin komputer.

"next week, you are allowed to bring your partner. Wajib datang" jawab anna yang membaca online news itu. Mata jas membuntang.

"eh, kenapa nak ber partner pulak?" tanya jas. Macam-macam syarat dikenakan. Torture kepala.

"entah" jawab anna.

"takpe semua ada partner kan? so no problem" jawab diana selamba.

"taknak aku" bangkang jas. Belum ada mood nak tegur adam.

"takpe one day berbaiklah tu" ujar aeya pula sambil tersenyum. Diana dan anna turut menyokong.

"heh!" jas berlalu pergi.

***

Beberapa hari kemudian, Jas, diana, aeya dan anna berjalan menuju ke sebuah booth yang telah didirikan di dalam school hall. Terdapat 20 booth tersusun di dalam school hall. Para pelajar yang ditugaskan menjadi sukarelawan sibuk mengemas booth satu persatu. Kelihatan adam, dylan, nik dan con pula sibuk menghias sebuah booth.

"hi!" sapa diana setelah tiba di booth tersebut.

"hiii" jawab dylan yang sedang menyelongkar kotak. Adam dan nik pula sedang mengangkat meja. Con sedang mengantung hiasan pada tiang.

"rajin nya korang, are you guys join selling?" soal anna ingin tahu.

"kiteorang tolong kemas jer, sukarelawan" ujar con setelah selesai mengantung hiasan.

"are you guys coming for this fair?" soal aeya pula.

"yes, wajib kan. Korang pun datang jugak tau, by partner right?" kata nik sambil tersenyum senget. Eleh sukalah tu.

"yup macam tak tau pulak" sambung con tersenyum gatal ke arah anna. Anna buat muka bodoh.

Dylan pula merenung diana. Diana membalas dengan menjelir lidah. Adam mencuba memandang jas, namun jas memandang tempat lain.

"kalau takde partner macam mana?" tanya adam sengaja. Semua mata memandang adam dan jas bersilih ganti.

"what?" tanya jas pura-pura tidak tahu. Dia ikut jumpa diorang ni pun bukan nak sangat. Diana, aeya dan anna yang ajak. Tak ingin nak jumpa adam. Huh.

"jas.." seru aeya disebelah. Apalah nak jadi dengan jas dan adam ni?

"fine!" jawab jas terpaksa.

"takpe adam, kalau kau takde partner aku kan ada" kata nik menawar diri sambil menepuk bahu adam. Sengaja mengusik aeya. Aeya hanya memberikan jelingan.

a new life,live,love! 'season 2' [Completed]Where stories live. Discover now