₁₄

49 5 0
                                    

"there are some bitches being so childish to get an attention"

Elena, luna, sherin dan amanda yang sedang bergelak ketawa membaca comments video mereka di telefon lalu terhenti mendengar kata-kata itu. Kepala ditoleh ke arah sumber suara itu.

"well, well, well, famous girls are here" kata amanda memprovok  jas, diana, aeya dan anna berdiri di hadapan mereka. Para pelajar lain yang turut berada di mini park Srivilla berkumpul melihat drama yang bakal dicetuskan oleh elena, luna, sherin dan amanda. Masing-masing mengeluarkan telefon untuk merecord video.

"what the fuck all of you want actually? a popularity?" soal anna laju.

"a popularity? i dont think so. Just nak other people knows about her attitude in reality. Salah ke? Rasanya tak kan?" kata elena dengan muka sinis. Puas hatinya apabila dapat menjatuhkan jasmine.

"my attitude? you are nobody to expose me.  I can take this issue to the court because using me as your video content. Am i the best content you can get?" hambur jas dengan perasaan marah. Pelajar lain yang memandangnya tidak dihiraukan. Lantak lah. Asalkan dia pertahankan diri sendiri.

"court? We are not afraid. Setakat saman tu, kiteorang mampu bayar lah. And we are doing the right thing!" sampuk sherin pula. Mereka sudah berpakat menentang jas, diana, aeya dan anna habis-habisan.

"dahlah, four of you better delete that video. Desperate sangat ke korang nak attention ni?" soal diana tenang tetapi pedas.

"why should us delete that video? korang takde hak pun okay?" sahut luna dengan muka jerk.

"and korang takde hak pun nak viralkan orang lain without permission" kata aeya. Sabar.

"comeonla, everyone have watched the video and saw the pictures of jasmine doing a wrong thing. Maybe bring something that should not keep by underage? or bullying students with her new power and position in srivilla? you guys should think about it" kata elena sedikit kuat. Rata-rata pelajar menyokong elena. Semua percaya gambar yang diviralkan mereka tanpa menyelidik dahulu.

"i setuju dengan elena's words" kata salah seorang pelajar.

"me too, i think jas is too much and salah guna power" sokong seorang lagi.

"we should report this to mrs jane" kata yang lain bersorak setuju.

"so, am i wrong jasmine?" kata elena lagi. Sumpah dia rasa puas hati sangat.

Jas mengetap bibir lalu berjalan laju keluar dari kelompok itu. Dia membawa langkah dengan perasaan malu. Diana, aeya dan anna tidak sempat mengejar langkah jas yang laju kerana keadaan yang sesak.

"see? kalau dah salah, taknak mengaku" kata luna pula. Sherin dan amanda yang disebelah tersenyum sinis ke arah diana, aeya dan anna.

"girls taknak tolong pujuk your ketua ke?" tanya sherin sengaja dengan pandangan menyampah.

"ikutkan hati, i will take your phone and put it inside your throat. Attention seekers!" kata diana.

"try lah" provok amanda. Anna menahan sabar untuk melayangkan penampar ke muka amanda itu.

"today is your day, soon is ours" kata anna sambil berpeluk tubuh.

"we are going waiting for it" jawab elena menyakitkan hati mereka bertiga. Aeya berdiri dekat dengan elena lalu berbisik.

"you better watch out, just wait and see"

Mereka bertiga lalu beredar meninggalkan elena, luna, sherin dan amanda. Sempat anna mengambil sebuah telefon kepunyaan salah seorang pelajar yang merecord video lalu dibaling ke dinding.

Elena, luna, sherin dan amanda tersenyum jahat.

***

"jas!" adam berlari mengekori jas yang berlari laju ke arah kawasan tandas. Dia, dylan, nik dan con sempat menonton apa yang terjadi tadi. Entah apa lagi motif elena.

Jas melangkah ke dalam tandas namun sempat adam menarik lengannya. Adam memandang jas yang mengesat matanya.

"are you okay?"

"no, leave me alone. Pergi lah dekat elena tu" jawab jas sambil menundukkan pandangan. Adam segera menarik tangan jas membawa ke bangku yang terletak di hadapan blok utama. Biar tersorok dari pandangan pelajar lain.

"feels better?" soal adam apabila memberi beberapa minit untuk jas menenangkan diri. Jas yang duduk di sebelahnya dipandang seketika. Jas mengangguk.

"what happened? i saw the video"

"you percayakan dia jugak ke?" soal jas memandang muka adam.

"no, tak semudah tu i nak percayakan orang"

"oh"

"macam mana dia ada gambar tu? can you tell me more about this?" pinta adam. Jas mengeluh sebelum menceritakan tentang plastik yang dijumpanya dan pelajar lelaki yang ponteng semalam.

"i see, so diorang dah salah faham lah kan?" kata adam seusai jas bercerita.

"yep"

"apa motif elena buat macam tu eh? kenapa dia tak puas hati sangat?" soal adam teringat elena, luna, sherin dan amanda pernah berjumpa dengan mereka sebelum ini.

Jas membuat tanda tidak tahu.

"takpe for now you jangan fikir sangat, i know the truth" sokong adam. Kesian melihat jas. Dia berharap dapat menolong jas dalam masalah ini.

a new life,live,love! 'season 2' [Completed]Where stories live. Discover now