الحلقة الرابعة والثلاثون (الأخيرة)

237 15 29
                                    

بعد ان انهي فترة علاجه في المشفي وعاد الي قصره وعمله ... كان يحاول ان ينتهي من عمله في وقت مبكر حتي يعود اليها ويقضي باقي يومه معها ...

كان الجميع قد لاحظ التغيير الكبير الذي حدث معه وكانوا يعلمون السبب وراء هذا التغيير ولكن اكثر من كان يستفيد من هذا التغيير هم اخويه ... غرام و دروف ...

غرفة شيفانش

وكما هو الحال كان يجلس في غرفتهما بعد ان عاد من العمل منتظرا ان تنتهي من اعداد الطعام الذي اصرت ان تعده من اجله بنفسها ...

شيفانش : انا مش عارف ليه تتعب نفسها وتحضر هي الاكل وفيه شغاليين في البيت يعملوا الحكاية دي ...

كان يتحدث مع نفسه عندما سمعه اخوته ...

دروف : اخي ، انت بتكلم نفسك ... غرام الحق اخونا اتجنن خلاص وبقي بيكلم نفسه ...

ليتلقي ضربة علي راسه من اخيه ...

غرام : بس يا غبي ...

دروف : طب بتضرب ليه ... يعني ما انتش شايفه وهو بيكلم نفسه ...

غرام : عادي ... ما انت نفسك بتكلم نفسك اكتر ما بتتكلم معانا ...

دروف : عشان نفسي بتسمعني ومش بتعمل فيا زي ما انت واخوك بتعملوا فيا ...

انتبه الي وجودها ...

شيفانش : انتوا هنا ...

غرام : ايوة احنا هنا ...

دروف : انت كنت بتكلم نفسك ...

ليتنهد بقوة ...

شيفانش : اعمل ايه ... من غلبي بكلم نفسي ...

غرام : وليه بس ...

شيفانش : ايشو ...

دروف : مرات اخويا ...

شيفانش "بسخرية" : اه ... مرات اخوك ... اللي بقالها ساعتين في المطبخ وسيباني لوحدي ...

دروف : في المطبخ ... ليه ...

نظر اليه ولف عيناه بقلة حيلة ...

غرام : عشان تستحمي ...

ليوجزه شيفانش بكوعه في بطنه ...

دروف : في المطبخ ...

ليتجه الي اخيه الاكبر ...

دروف : انتوا نقلتوا الدش في المطبخ ...

ليضربه علي راسه ...

شيفانش : غبي ... انت الوحيد اللي بتاكدلي ان عيلتنا كان فيها عرق غباء وانت اللي ورثته كله ...

دروف : انا عايز اعرف بتضربني انا ليه ... المفروض تضرب غرام ، هو اللي قال ان مرات اخونا بتستحمي في المطبخ ...

غرام : انت فعلا غبي ... يعني هو قال انها في المطبخ وانت بغبائك بتسال هي ليه في المطبخ وانا رديت عليك بنفس منطق غبائك ...

SanjiBaz ( Game of life ) ✅✅✅✅حيث تعيش القصص. اكتشف الآن