Kaki melangkah menelusuri taman yang dipenuhi oleh bunga bungaan yang mulai mekar mengembang. Yang paling mencuit hati gadisnya ialah bunga ros 2 colours merah dengan pink. Hidung perlahan lahan turun ingin mencium aroma yang dihasilkan oleh ros tersebut.
Tanpa kesedaran yang sebenar seseorang sedang melangkah mendekatinya. Bibir pink milik empunya badan mengukir senyuman penuh makna. Kening terukir kemas dan sedikit tebal. Hidungnya sedikit mancung. Matanya sejak dari tadi asyik mengekori sosok gadis bershawl di ruang taman tersebut.
Sosok yang ingin mencium aroma ros masih khayal dalam dunia bunganya. Bahaya semakin lama semakin mendekatkan jarak yang awalnya jauh. Angin sepoi sepoi bahasa melalaikan lagi gadis tersebut.
"Ainul!!!!!!."
"Apa?!!!!!."
Jerkahan kuat kedengaran dari belakang. Akibat daripada surprise voice, jeritan seorang perempuan mula kedengaran. Aroma ros yang awalnya dihidu perlahan bertukar menjadi hiduman keras.
Haaacuuuummm!
Selsema dah datang. Hidung yang awalnya putih bertukar merah. Tangan yang awalnya bertugas memegang batang bunga ros beralih tugas kepada menutup mulut dan hidung. Tubuh yang awalnya membongkok mulai menegak. Pandangan yang mulanya melihat bunga menjadi liar mencari sosok yang telah mengejutkannya dari arah belakang.
Dan di belakangnya seorang lelaki sedang berdiri tegak melihatnya sambil menahan tawa apabila kedua belah tangannya menutup mulut. Ukiran kemas di daerah kening mulai terusik apabila penjongketan kening berlaku.
Haaacuuuuuummmm!
Sekali lagi proses bersin terjadi. Hidung yang merah semakin merah. Mata yang mulanya normal bertukar menjadi takungan air. Tangan tidak lagi lepas daripada menutup hidung dan mulut.
Hahahahahahahaha!
Dan tawa yang dihalang mulai meletus. Tangan yang berfungsi menutup mulut daripada ketawa terus jatuh ke perut. Gelak sakan sampai perut yang menjadi mangsa.
"Haris!"
Hahahahahahahaha!!
"Apa?"
Hahahahahahahaha!!
"Kau ni memang..."
Haaacuuuuummm.
"Memang apa Nul?"
Hahahahahahahahaha!!!
Rentetan selsema kesukaran untuk berbicara mulai dihidapi. Suara ketawa makin kuat dan makin menjadi jadi. Gelak tawa dari pengejut makin membuakkan amarahnya.
Bukk!
Tangan laju turun memukul kepala pengejut yang gelak sakan sampai terbongkok-bongkok. Sampai lupa effect daripada gurauan bodohnya.
"Aduh! Sakitla Cik Ainul Astriq oi," kepala dielus lembut. Tubuh yang terbongkok ketawa mula berdiri elok. Pandangan tajam dari gadis di depannya dibalas dengan penuh hebat.
"Encik Haris Hazriq...yang...mula...dulu," kata kata fakta keluar meniti di bibir Ainul Astriq walaupun suaranya seperti tersedak sedak apabila selsema. Haris dipandang penuh tajam. Marahnya memang semarah marahnya. Wajah tidak bersalah Haris makin menyakitkan hati.
Haaaacuuuummmm
Haris yang akhirnya berhenti ketawa mulai ketawa kembali. Kening yang kemas semakin tidak keruan terukir apabila Haris ketawa tersekat sekat. Reaksi marah Ainul dipandang tanpa respon.
"Haris!!!!!"
Ainul menjerit kuat. Merah yang awalnya terlihat di hidung mula memenuhi muka. Tangan kaki mula terketar-ketar inginkan langkah seterusnya.
YOU ARE READING
ZURIATMU ANAKKU✅
Romance'Daripada dia jijik dengan orang lain, lebih baik dia jijik dengan sepupu dia sendiri. Daripada dia benci diri dia, lebih baik dia benci sepupu dia...,' - Haris Hazriq *** 'Maafkan aku. Tapi aku memang ikhlas. Aku ikhlas cintakan kau, Ainul Astriq.'...