Kına

9.9K 247 4
                                    

Sabah erkenden kalkan ev ahalisi hazırlıklara son gaz devam ediyordu avlu hazırlandı masalar sandalyeler giydirildi ışıklar ayarlandı yemekler kazanlarla pişiyordu. Aile dostları yakın akrabaların olacagı kına için. Nilay sinemide alarak gizemin yanına gectı sonra hep beraber kahvaltı yapmak icin aşşagı indiler. Salonda yer sofrasında kurulmuş sofrayı görünce sinemin ici Bi hoş oldu. Ne güzel kalabalık Bi aileydi.
Kahvaltı yapıldı bayanlar kuaföre gitmek icin arabalara geçti. Konakta kına hazırlığı devam ediyordu.
Saat ilerledikçe misafirlerde gelmeye başladı Mustafa bey kapıdan giren misafirleri hoşbes ettikten sonra masaya gecıp ağalarla sohbete koyuldu. Cok gecmeden Serkan baziki 2 adamı amcası ve kardesleri ile konaga teşrif etti. Onlarda masaya gectıkden sonra sohbet dahada koyulaştı. Gençlerin bekarlıgından dem vuran Mustafa bey hepsine sırayla takıldı. Saat artık aksam 5 Di kızların kuafor de işi bitmiş konaga dogru yola cıkmıslardı bu sırada calgı başlamış oyunlar oynanmaya baslamıstı bile. Konagın arka kapısına yanaşan arabadan kızlar inerek içeri gecti bayanların oldugu salona girerken Nazende hanım kızını öyle görünce göz yaşlarını tutamadı. Düğünde nası olurdu bilinmez.
Gizem annesinin ve büyüklerinin ellerini öptü eşi Mehmet in yanında gecti derken kınanı yakılma saatide geldi zılgıtlar eşliğinde konağın merdivenine gizem ve Mehmet yan yana inerken arkasında Nilay Sinem ve gizemin yegenleri kuzenleri erkek tarafı devam ederek aşşagı indiler. Nilay kına tepsisini taşıyordu  aşşagı inip oturucakları yere gectıkden sonra Nilay tepsiyi indirerek yöre kadınları kınasını yaktı zılgıtlar eşliğinde..
Sinem kenara cekıldı ve oynayanları kenardan izledi. Tam o sırada Serkan baziki tebrik etmek icin ayaga kalktıki o bal gözlerle karşılaştı.
Evet o kız dün aniden carpıp mahcup ve ürkek tavrıyla özür dilerek kacan kız demek buraya gelmişlerdi yakın dostunun kız kardesı nın dugunune.bütün gece göz hapsinde tuttu kızı tek Bi yanlıs hareketi yoktu ne oynadı ne bişey sadece izledi kenardan. Bukadar güzel ve agırbaslı kız kimdi serkan baziki dahada meraklandı. Adamlarından hurşit i yanına cagırıp kızı gösterdi ve arastırması icin emir verdi kimseye tek laf etmesin diyede tembih etti.
Sinem Cok yorulduğunu anlayınca ablasından ve gizemden izin alarak odasına gecmek istedi zaten Cok kalabalıktı oynamayıda sevmedınden ne gizem ne ablası zorlamadı genc kızı. Konagın üst tarafına cıktıgını gören baziki yerinden sessiz ve kalktı ve yan merdivenlerden oda yukarı cıktı. Sinem odasına girdi üzerini değiştirdi pijamalarını giydi elini yüzünü yıkamak odasından cıktıki serkan baziki karşısında görünce ufak Bi ayyy çekti.
Korkutmak istemedim diyen serkan Bi adım kenara çekildi. Tanımamazlıktan gelerek
Siz dün Havalimanında bana çarpan bayan değilmisiniz.
Dedi kız taki ozaman kafasını kaldırıp adamın yüzüne baktı şaşıran genc kız
AA evet ben dün uçaktan inince kendimi iyi hissetmeyince lavaboya koşuyodum önüme bakamadım size carptım tekrar özür dilerim diyerek tam yanından gecip gıdıcektıkı serkan baziki nin
Önemli degil her çarpan sizin gibi olsa keşke. Demesiyle kız Bi an şaşırsada arkasına dönüp bakmadı
Ne iti Bi adam diye düşündü içinden
Adam ise hayatımın kadını olabilir diye düşündü.
Serkan baziki ve diger misafirler gittikten sonra herkes derin bir nefes cekmiş odalarına gecmıstı Sinem ise coktan uyumustu.

Sonbahar Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin