Epiloog

2.9K 153 49
                                    

~15 jaar later

'Happy birthday,' roepen we allemaal. Caitlin kijkt ons verbaasd aan en glimlacht. Ik kijk vrolijk naar haar, ze is gewoon al weer 15 geworden. Alles gaat zo snel.

Haar opvoeding is best moeilijk geweest in mijn eentje, ik heb na Dustin nooit een andere relatie meer gehad. Het voelde gewoon niet goed. Gelukkig was Caitlin nooit een heel moeilijk kind geweest. En Max en mijn moeder hebben ook veel geholpen met de opvoeding en mijn oma ook, tot ze was overleden. Soms weet ik dat Caitlin mijn pijn voelt, ik wil sterk blijven voor haar. Maar soms als ik aan Dustin denk moet ik gewoon huilen. Hij had er zo erg voor geknokt om Caitlin te vinden. Maar hoe werd hij beloond? Door de dood....

Veel familie heeft Caitlin dus niet. Eigenlijk alleen mij, Max en mijn moeder. Maar gelukkig is er ook wat nieuwe familie bij gekomen. Max is getrouwd en heeft twee kinderen. Dus hier zitten we dan in de woonkamer met 7 mensen.. Caitlin kijkt vrolijk naar alle mooie versieringen. 'En natuurlijk kan een mooi cadeau ook niet ontbreken,' zegt Max en hij loopt naar de keuken en komt terug met een rieten mandje. Caitlin kijkt een beetje verbaasd. 'Open maar,' zegt de vrouw van Max en ze glimlacht. Snel opent Caitlin de mand en ze kijkt haar ogen uit. 'Een puppy!' Gilt ze bijna. Ze vliegt ons allemaal om de hals en haalt het beestje uit de mand en houdt hem tegen zich aangedrukt.

--

Ik ruim alle bekers op en ze in de vaatwasser. Ondanks er weinig mensen waren, was het super gezellig. Ik loop weer terug naar de woonkamer waar alleen Max en Caitlin nog zitten, ze zitten op de grond en spelen met het hondje.

Wel grappig aangezien Max vroeger een hekel had aan dieren. Hij is sowieso veranderd. Na de dood van Dustin heeft hij nooit meer mensen vermoord. Hij was zelfs nog gaan studeren en werkt ondertussen bij een ICT-bedrijf.

Ik heb Caitlin nooit verteld waarom ze haar vader niet heeft gekend. Ik vertelde haar altijd gewoon dat hij dood was, meer niet. Maar Caitlin lijkt op mij en vroeg altijd door, toch wilde ik het haar niet vertellen. Ze is natuurlijk wel over het bendeverleden van ons gekomen, dat was niet te vermijden. Toen ze erachter kwam hoeveel moorden Max had gepleegd was ze een tijd als de dood voor haar eigen oom, maar nu gelukkig niet meer.

Ik ga weer rustig op de bank zitten en roer wat in mijn thee. Caitlin staat op en komt naast me zitten. 'Bedankt voor deze leuke dag,' zegt ze vrolijk en geeft me een knuffel. Ik glimlach even. 'Je hebt het verdiend, na al je goede cijfers.'

Max gaat op een stoel zitten en het blijft even stil. 'Mam, ik weet dat je het niet wilt vertellen, maar ik heb het recht om het te weten, ik kom er toch ooit wel achter,' zegt Caitlin uit het niets. Ik zucht even. 'Je bent te jong,' zeg ik zachtjes.

'Caitlin heeft gelijk, ze moet het weten,' zegt Max. Ik zucht, ik wist dat die dag ooit zou komen. Maar ik wilde hem altijd uitstellen. Wat zal ze wel niet van ons gaan denken?

'Komt er nog wat van?' Vraagt Caitlin een beetje ongeduldig. Ik snap haar wel, als ik in haar schoenen stond zou ik het ook willen weten.

'Oké, we zullen het je vertellen.'

------

Hoe Caitlin erop zal reageren zullen we dan maar nooit te weten komen.. Wat denken jullie?

Bijna een jaar geleden was ik aan dit boek begonnen. En als ik het hele verhaal terug lees vind ik het niet eens zo heel erg goed. Het gaat allemaal redelijk snel, en sommigen dingen zijn naar mijn mening niet zo logisch.. Dus ik ga het nog wel herschrijven, gewoon een paar dingetjes veranderen :)

Met dit boek wil ik trouwens geen mensen ontmoedigen die verliefd zijn op iemand waar ze niet mee om mogen gaan. Want de kans dat het op die manier afloopt is nogal klein denk ik :p

Ik wil iedereen die het boek heeft gelezen heel erg bedanken, het heeft al bijna de 3K gehaald en heeft meerdere malen best hoog gestaan bij avontuur.

Opzich is dit gewoon het einde. Maar ik dacht eraan om het boek ook in het oogpunt van een ander pergonage te schrijven, Dustin bijvoorbeeld. Zijn gedachtegangen waren altijd redelijk onduidelijk. En bij hem gebeurden ook best wel veel dingen die belangerijk waren voor het verhaal.

En ik zou opzich ook nog wel een boek kunnen schrijven over Caitlin en haar zoektocht naar de geschiedenis van haar familie. Ik denk dat ik sowieso wel ga doen op word. Maar zal ik het ook publiceren op Wattpad? Ik moet weten of het mensen een beetje leuk lijkt namelijk xD

Maar genoeg gepraat. Thanks voor het lezen en tot mijn volgende boeken (hopelijk ^^)

xxx

A secret mission (✔)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu