13

9 0 0
                                    

{Rose}

Nadat Jack en ik zijn omgekleed lopen we door de gangen van het gebouw richting ons lokaal. Als we binnen zijn gaan we snel zitten. Ik naast Eva en Jack naast Bruse. De les is behoorlijk saai dus ik besluit even met Eva te kletsen.

'Saai he?' Jammer ik.

'Jupp...' Geeuwt Eva.

'Hij heeft ook nooit iets interessants te vertellen.' Ga ik verder.

'Pff vertel mij wat...' Jammert Eva.

'Wat een fucking saaie les man!' Roep ik net iets te hard wanneer de klas stil is.

Kut, echt nu? Iedereen praat altijd en wanneer ik mijn hart wil luchten over deze rotzooi is iedereen ineens stil. Wat een gezeik!

'Murphy, wat zei u daar?' Zegt onze docent nu streng.

'Ja laat maar zitten meneer.' Zucht ik.

'Naar de conrector mevrouw Murphy!' Hij wijst boos met zijn vinger naar de deur terwijl hij tegen me schreeuwt.

'Ugh, prima!' Boos pak ik mijn spullen en laat de deur met een klap achter me dichtvallen.

{Jack}

Rose wordt de les uitgezet. Stiekem is het wel een beetje grappig! Zodra ze het lokaal verlaten heeft pak ik mijn spullen in en loop richting de deur.

'Waar denkt u heen te gaan?' Zegt de docent streng.

'Achter m'n meisje aan meneer.' Zeg ik simpel.

Ik hoor achter me allemaal verbaasde geluiden. Oh fuck, niemand weet het nog! Ik weet mezelf te herstellen en begin te grijnzen waardoor mijn klasgenoten weer rustig worden. Terwijl ik achter mij allemaal gefluister hoor snel ik het lokaal uit achter Rose aan.

Ik pak haar arm vast en Rose draait verschrikt om, zodra ze mij ziet ontspant ze weer.

'Hey, wat doe jij hier nou?' Vraagt ze verbaast.

'Ja, ik had er geen zin meer aan.' Zeg ik simpel.

Rose begint te lachen.

'Ben je gewoon het lokaal uitgelopen?' Lacht ze verder.

Ik knik lachend.

'Zo gewoon was het niet!' Lach ik verder.

'Wat heb je nu weer gedaan?' Vraagt Rose.

'Kijk, hij vroeg waarom ik de les verliet en ik zei dus dat ik achter mijn meisje aan ging. En toen werd de klas gek en hoorde ik allemaal ohh's en aahh's.' Vertel ik.

Rose begint te blozen en te grinniken.

'Ik ben blij dat het spel gestopt is Jack...' Zegt ze lief terwijl ze me een knuffel geeft.

'Ik ook!' Zeg ik blij terwijl ik haar een kus op haar voorhoofd geef.

'Ik moet nog naar de conrector.' Zegt Rose dan.

'Nahh, hij zegt toch altijd het zelfde. U krijgt voor deze keer een waarschuwing de volgende keer zie ik het niet door de vingers!' Imiteert Jack meneer Cooper.

Ik begin te lachen.

'Kom!' Zegt Jack terwijl hij een arm om me heen slaat.

We lopen samen naar de kantine en gaan aan de tafel zitten waar Jack en de populaire mensen altijd zitten. Ik kijk Jack twijfelend aan. Ik voel me straks gewoon niet op mijn gemak met die ego's om me heen. Nouja op Jack, Bruse en Kay na dan. Jack ziet aan me dat ik behoorlijk lang nadenk voordat ik ga zitten en hij staat weer op en komt naast me staan.

'Kom, we gaan naar jou tafel toe.' Zegt hij dan ineens.

Alsof hij mijn gedachtes kan lezen!!

Dankbaar knik ik en we nemen samen plaats aan de tafel.

*TRIINNGGG TRIINNGGG*

Do you dare to play?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu