{Jack}
De bel gaat en de kantine stroomt vol. Als mensen mij bij Rose aan tafel zien zitten gaat het gefluister weer verder. Zodra de kantine vol is kijk ik nog even naar Bruse en Kay die aan onze vaste tafel zitten. Ze knikken naar me en ik loop naar de tafel en ga er op staan. Ik fluit met mijn vingers en heel de kantine is stil.
'Het spel is afgelopen!' Roep ik door de kantine.
Het geroezemoes begint weer.
'Hey!' Schreeuwen Bruse en Kay die nu naast me staan.
De kantine wordt weer stil.
'In overleg met de boys stopt het spel per direct! We hebben alle meiden van de school al gehad en we willen wat anders dan altijd het zelfde.' Zeg ik simpel.
Ik zie een paar meiden teleurgesteld naar beneden kijken.
'Iedereen he, dus ook Rose!' Schreeuwt iemand ineens.
'Rose heeft deelgenomen aan het spel, maar we hebben het spel niet afgemaakt. Dus houd allemaal jullie bekken dicht over Rose en blijf vooral met je poten van haar af! Ze is mijn meisje.' Ga ik dan verder.
En jahoor daar zijn de ohh's en aahh's weer.
'Dat het spel afgelopen is betekend geen vrij spel voor jullie. De regels zijn nogsteeds het zelfde.' Zegt Bruse.
'Zodra ik er achter kom dat ook maar iemand Rose lastigvalt of zich niet aan de regels houd, krijgt die gene een groot probleem.' Waarschuw ik streng.
'Als je het lef hebt om je niet aan de regels te houden kom je er vanzelf achter wat er gebeurt.' Zegt Kay terwijl Bruse zogenaamd met zijn hand zijn keel doorsnijd om iedereen bang te maken.
Best grappig eigenlijk!
'Duidelijk genoeg. Dit was het.' Maakt Jack het af.
*TRIINNGGG TRIINNGGG*
Volgende les... Ik en de boys springen van tafel af.
'Lekker bro.' Kay geeft me een duw tegen mn schouder.
'Ja man dit is goed zo!' Voegt Bruse er aan toe.
Ik knik en loop vastberaden naar de les. Rose en ik hebben niet samen les dus zien we elkaar een tijdje niet.
{Rose}
Ik ga op mijn vaste plekje achterin het lokaal zitten samen met Eva.
'Wauw meid, wat daar in de kantine gebeurde was ge-wel-dig!' Eva laat zich vallen op de stoel.
Ik moet lachen.
'Ik ben blij dat het zo is.' Zeg ik deels opgelucht.
'Oh meid je hebt iets gedaan wat nog nooit iemand is gelukt hier op school.' Zegt ze spannend.
Ik kijk haar vragend aan.
'Je hebt Jack Johnson verliefd gemaakt!!' Schreeuwt ze door de klas.
'Uh, fijne mededeling mevrouw McQueen, maar zullen we starten met de les?' Vraagt mevrouw Wise.
'Prima!' Zegt Eva terwijl ze wippend op d'r stoel zit.
Mevrouw Wise begint met haar biologie les.
Ik kan merken dat Eva haar aandacht niet helemaal bij de les heeft. Ze begint met haar pennen te drummen op de tafel.
'Mevrouw McQueen wilt u daar nu alstublieft mee ophouden?! Ik heb het u al 3 keer gevraagd!' Zegt ze plotseling streng.
Eva die net nog op haar stoel wippend zat te drummen ligt nu inmiddels op de grond.
Ik en Eva moeten keihard lachen!
'Dames!' Roept mevrouw Wise paniekerig.
'Alles oke hier!' Lacht Eva die haar hand boven de tafel uitsteekt als teken van leven.
*TRIINNGGG TRIINNGGG*
Heerlijk de les is afgelopen en daarmee de schooldag ook. Eva en ik lopen samen naar onze kamer. We ploffen op de bank en zetten Riverdale op.
'Heerlijk...' Zucht ik gerust.
'Zeg Rose, nu je een soort van iets met Jack hebt ga je dan ook met hem naar het bal?' Zegt ze enthousiast.
Ik haal mijn schouders op.
'Geen idee. Ik ben niet zo van de gala dingen enzo.' Vertel ik haar.
Ik hoor gebonk op de deur.
'Binnen!!' Roepen Eva en ik tegelijk terwijl we Riverdale stop zetten.
JE LEEST
Do you dare to play?
RomanceJack houdt van spelletjes, geniepige spelletjes... Het spel is heel simpel. win je is er niks aan de hand en mag je met Jack naar het bal, maar owee als je verliest. Dan ben je 1 nacht van Jack. Rose Murphy is nieuw op school. Ze is een stoer meisj...