{Jack}
'Wat the fack gast!' Roep ik over het veld wanneer Kay meldt dat de wedstrijd is afgelopen.
'Hebben wij nou verloren van 2 meisjes?' Vraagt Bruse getraumatiseerd.
Ik knik diep triest.
'Jammer he verliezen met 14 - 2! En Rose heeft bijna al het werk gedaan, dus we moeten haar bedanken dat we hebben gewonnen.' Wrijft Eva er nog even in.
'Waar heb jij zo leren voetballen?' Vraagt Kay.
'Ik heb ruim 5 jaar bij het beste voetbalteam van de staat gezeten, tot dat ik naar deze kostschool moest.' Zeg ik dan.
'Een lekker wijf die ook nog eens kan voetballen! Dat is jackpot!' Roept Bruse.
'Gast we zijn daarmee gestopt weet je nog.' Helpt Kay hem herinneren.
'En toch heeft hij gelijk.' Zegt Jack die me van achteren knuffelt.
'Nou Jackie dat wordt pizza en koffie...'Zwijmel ik een klein beetje uitdagend.
'I know, I know, ik ga al!' Roept hij lachend terwijl we terug naar het schoolgebouw lopen.
Ik en Eva lopen naar onze kamers. De jongens daarentegen zijn nog wel even onderweg!
Eva en ik ploffen op mijn bed.
'Meid ik wist niet dat jij zo'n talent had!' Zegt Eva enthousiast.
'Ja ach ik voetbal al mijn hele leven.' Merk ik op.
'Nee, ik wil weten hoe je het voor elkaar krijgt om de drie knapste jongens van de school voor jou zo'n mega eind te laten rijden! Ik wil dat ook.' Lacht Eva.
'Het is een gave...' Lach ik mee.
'Zeg Rose.' Begint Eva na een tijdje.
'Hm?' Mompel ik met mijn hoofd in mijn kussen.
'Waarom verloor je niet expres? Je wilt toch met Jack naar het bal...' Dringt Eva aan.
'Ik weet niet. Het bal is heel leuk enzo, maar ik heb er niet zo veel mee. Iedereen in jurken, moet er niet aan denken!' Zeg ik dan.
'Niet aan denken?! Wil je dat dan niet in een mooie jurk, je haar in de krul, een laagje make-up en de mooiste hakken die je maar 1x in het jaar zult dragen...' Zwijmelt Eva.
'Zie ik er uit of ik van jurken en hakken houd? En laat staan 10 kilo make-up.' Ga ik realistisch na.
'Meid je moest eens weten...' Zwijmelt Eva rustig verder.
'Ik ga maar eens douchen.' Meldt ik dan.
'Ja same, weer veel te sportief geweest vandaag.' Jammert Eva.
Beide gaan we even onze eigen weg. We zijn toch best moe van 90 minuten voetbal.
{Jack}
Onderweg naar de kostschool met koffie en pizza zit ik even met de boys te praten.
'Gast hoe kan het toch dat ze zo freak'n goed is?!' Vraagt Bruse nu voor de zoveelste keer.
'De laatste keer maat... Ze voetbalde 5 jaar in een top team!! Als je nou nog een keer die vraag stelt krijg je klappen...' zucht Kay.
Ik tik met het ritme van de muziek mee op het stuur. Ik heb me jaren niet zo goed gevoeld!
'Waar heeft die last van?' Vraagt Bruse die mij opmerkt.
'Ik wil het niet eens weten...' Lacht Kay.
'Boys ik wil Rose mee vragen voor het bal.' Begin ik random.
'Nou die was random.' Merkt Kay op.
'Gast jij verandert zo...' Zegt Bruse meer getraumatiseerd dan enthousiast.
'Ik heb me in jaren niet zo gevoeld boys.' Zeg ik vrolijk.
'Uhu...' Zegt Bruse.
'Maar ik vind best dat je haar mee kan vragen als ze van het bal houdt.' Zegt Kay.
'Welk meisje houdt er nou niet van een bal?' Lacht Bruse bespottend.
'Rose.' Zeg ik zachtjes.
'Wat?!' Roepen Bruse en Kay tegelijk.
JE LEEST
Do you dare to play?
RomanceJack houdt van spelletjes, geniepige spelletjes... Het spel is heel simpel. win je is er niks aan de hand en mag je met Jack naar het bal, maar owee als je verliest. Dan ben je 1 nacht van Jack. Rose Murphy is nieuw op school. Ze is een stoer meisj...