{Rose}
Jack staat in de deuropening.
'Hey!' Roep ik blij.
'Hey schoonheid!' Begroet Jack mij.
Ik begin te blozen. Zodra hij bij ons op de bank wil zitten kruip ik lekker op z'n schoot.
'Wat kom je doen?' Vraag ik na een tijdje lief.
'Gewoon, ik wilde jou graag weer even zien!' Zegt hij lief.
'Wat lief!' Ik geef hem een dikke knuffel.
'Ik ben heel blij en dankbaar voor wat je vanmiddag in de kantine hebt gezegd.' Ga ik dan dankbaar verder.
'Tuurlijk, ik ben dol op je! En als iemand je lastig valt wil ik dat wel weten he?' Waarschuwt hij mij.
'Beloofd!' Zeg ik stellig.
{Jack}
Zeg dames, Riverdale is heel leuk enzo hoor, maar ik verveel me...' Jammer ik na 5 afleveringen.
'Wat wil je gaan doen dan?' Vraagt Rose die lekker tegen mij aan ligt.
'Mweh ik heb al lang niet meer een balletje getrapt, dus ik denk dat ik dat met Bruse ga doen.' Zeg ik schouderophalend.
'Uhm pardon? Wie zegt dat ik niet mee wil?' Vraagt Rose.
'Jij mee voetballen? Is dat wel een goed idee?' Lach ik.
'Hey! Ik kan beter voetballen dan je denkt, wedden?' Daagt ze me uit.
'En waar wil mevrouw dan op wedden?' Ga ik er in mee.
'Als ik win koop jij voor mij mijn lieverlings pizza en koffie.' Grijnst Rose.
'Domino's en Starbucks liggen echt een uur rijden van elkaar...' Jammer ik.
'En wat als jij wint?' Vraagt Eva ineens aan mij.
Ik begin te grijnzen.
'Als ik win, ga je met mij mee naar het bal.' Zeg ik dan.
'Girl, ik zou expres verliezen als ik jou was!' Roept Eva enthousiast.
We moeten allemaal lachen om de opmerking van Eva.
{Rose}
'Deal!' Zeg ik vastberaden.
Ohh Jack weet niet waar hij aan begint. Ik heb 5 jaar in het top team van deze staat gespeeld tot dat ik naar een kostschool moest.
Samen lopen we naar buiten. Ik, Eva, Bruse, Kay en Jack. Als we bij het grasveld zijn aankomen doe ik mijn haar in een staart.
'Wat zijn de teams? We zijn met een oneven aantal...' merkt Kay op.
'Ik kan wel scheidsrechter zijn.' Zegt Bruse.
'Nee laat mij dat maar doen. Jij bent beter in voetbal en Jack wilt heel graag winnen!' Lacht Kay als hij Jack al ziet opwarmen.
'Oke doen we het zo. Eva en Rose tegen mij en Jack.' Meldt Bruse.
We hebben kop of munt gedaan en de aftrap is voor Jack. Ik ga tegenover hem staan en kijk hem intimiderend aan. Jack knipoogt en schiet de bal weg.
Phoe die kan best sprinten!
Ik haal hem in en hij passt de bal naar Bruse en ik onderschep de bal. Zo snel als ik kan sprint ik naar het doel waar Eva al staat te wachten. De jongens zijn ver achter me en ik pass de bal naar Eva. Eva rent naar het doel en SCOORT!!!
Juichend rennen we over het veld!
'Gewoon geluk!' Jammer Jack.
'Ohja? U sure about that?' Daag ik hem uit.
'Heel zeker!' Zeggen Bruse en Jack in koor.
'Oke mensen we gaan verder!' Meldt Kay.
JE LEEST
Do you dare to play?
RomanceJack houdt van spelletjes, geniepige spelletjes... Het spel is heel simpel. win je is er niks aan de hand en mag je met Jack naar het bal, maar owee als je verliest. Dan ben je 1 nacht van Jack. Rose Murphy is nieuw op school. Ze is een stoer meisj...