Episode 1

19 2 0
                                    

Di taman kolej,
Yuna duduk di bangku yang disediakan. Dia buat kerjanya di situ. Tiba-tiba....

"Wargh!!" Wooseok mengejutkan Yuna yang asyik melakukan kerjanya.

"Opocotmaktimahkau!!!" terkejut dengan cuitan Wooseok tadi.

Yuna: "Hish!! Sibuk je."

Wooseok tersengih-sengih lalu duduk di sebelah Yuna.

Wooseok: "Buat apa tu?"

Yuna: "Tak nampak ke? Tengah basuh kereta.." sindir Yuna kerana annoying dengan Wooseok.

Wooseok: "Alah kau ni. Marah ke?"

Yuna: "Gila kau! Nasib baik aku takde sakit jantung, kalau tak dah mati aku." katanya memandang Wooseok di sebelahnya dan meletakkan laptopnya ditepi. Tangan Yuna disilang memeluk diri.

Wooseok: "Janganlah mati. Nanti aku tak boleh hidup tanpa kawan aku ni." sambil mencuit hidung Yuna.

Yuna hanya terpaku. Dalam hati bahagia.

Wooseok: "Yuna."

Yuna: "Ne?"

Wooseok: "Kalau aku pinggirkan kau satu hari nanti macam mana?"

Yuna: "Kalau ko pinggirkan aku? Mana boleh... ko susah nak gi mana-mana tanpa aku?"

Wooseok: "Alah.. jawab je lah."

Yuna: "Kalau ko pinggirkan aku, aku akan pergi tinggalkan kau. Biar aku tak dapat jumpa kau lagi." jawab Yuna dengan yakin.😃

Wooseok:"Tapi, aku takkan buat macam tu."

Yuna:"Janji." menghulurkan jari kelingking.

Lalu jari kelingkimg mereka menyatu menandakan perjanjian.

Yuna:"Camne, ko dengan Nayeon? Jadi tak dinner malam ni?"

Wooseok: "Ergh..."😅

Malam.
Di restoran Soul Plate,

Wooseok duduk di meja yang khas dengan tempat duduk untuk dua orang.  Yuna pun ada kat kat situ sebab dia yang arrange candle light dinner Wooseok dan Nayeon. Tapi duduk kat meja lain dengan berpakaian sweater hitam.

Suasana di restoran menjadi romantik hanya Wooseok duduk di situ menunggu Nayeon tiba. Berapa lama kemudian, Nayeon tiba dengan mengenakan dress merah. Dia pun duduk.

Yuna pov

Aku duduk di meja lain sambil memerhatikan mereka untuk memastikan rancangan candle light dinner aku berjaya. Tetapi senyap-senyaplah kalau nak tengok.

"Hish! Bestnya kalau aku yang berada di tempat Nayeon."

"Berangan jelah kau Yuna. Dia kan kawan kau, tak mungkin dia nakkan kau." kata aku dalam hati.

Tiba-tiba...

Yuna pov end

Nayeon bangun dari kerusinya.

Nayeon: "Sorry Wooseok. I tak boleh berpacaran dengan you."

Wooseok: "Tapi kenapa ?

Nayeon: " Sebab I tahu yang you suka siapa. "

Wooseok :"Mworago!"

Nayeon: "Sorry. I tak boleh."

Nayeon berlalu pergi meninggalkan Wooseok di situ. Wooseok hanya tercengang dengan apa yang berlaku. Seperti sekelip mata sahaja. Dia ditolak mentah-mentah begitu sahaja.

Yuna pun shock dengan perkara yang berlaku di hadapannya. Yuna terus mendekati Wooseok.

Yuna:"Waeyo?"

Wooseok: "Dia tak terima." muka Wooseok menjadi layu serta merta.

Yuna:"Hei, gwaenchanayo! Masih ramai lagi perempuan kat luar tu. Kenalah usaha lagi ye.Hwaiting"

Mata Wooseok berkaca . Dia memandang Yuna lalu memeluknya sambil menangis. Yuna terkejut. Lalu mengusap kepala Wooseok untuk tenangkannya.

Yuna:"Ne, gwaenchana."

Yuna rasa sakit di hati kerana melihat Wooseok sedih.

Sambung next episode. Vote! Jangan tak vote.!

Saranghae ChinguWhere stories live. Discover now