Episode 11

12 1 0
                                    

Semua menepuk tangan mengucapkan tahniah. Namun, Yuna di belakangnya agak terkilan kerana tak dapat menari bersama pasangan yang diingininnya itu.
Wooseok dan Tzuyu menuju menaiki stage.

MC:"Okey, hadiahnya merupakan sepasang cincin couple. Dan akan disampaikan oleh pengerusi kita"

Senyuman dari dua orang itu tidak lekang dari tadi. Sejurus pengerusi dipentas, tanpa membuang masa lagi cincin couple itu dihadiahkan kepada mereka. Wooseok dan Tzuyu menerima cincin tersebut lalu menyarungkanya di jari.

Wooseok: "Sebentar, ada satu lagi cincin." kata Wooseok kepada Tzuyu . Mereka belum turun lagi dari stage.

Tzuyu: "Mwo?" terkejut Tzuyu.

Bukan Tzuyu saja. Pengerusi dan orang yang hadir pun sama.

Wooseok: "Hari ni saya nak buat pengakuan. "

Wooseok: "Biar orang di sini menjadi saksi yang I akan lamar you."

Yuna menelan air liur kerana merasa sendu di hati. Sakit dan sedih bercampur- baur.

Wooseok menyeluk poket mengambil sesuatu. Itu ialah kotak cincin. Dibukanya bekas tersebut membuntangkan serlahan cincin. Wooseok pun melutut di depan Tzuyu. (yang macam selalu dalam drama tu).

Wooseok: "Sudi tak awak jadi pasangan saya?"

Tzuyu teragak-agak kerana tak pasti dan masih tak percaya apa yang berlaku.

Tzuyu: "Ergh... Huh..."Tzuyu berfikir dan menghembuskan nafas membuat pilihan.
Tzuyu mengangguk setuju akan lamaran itu.

Para tetamu menepuk tangan setelah decision dilakukan oleh Tzuyu. Kecuali Yuna. Dia sahaja yang diam sambil menahan sendu.

Setelah itu, Wooseok menyarungkan tangan Tzuyu dengan sebentuk cincin. Dari atas pentas. Tuan Pengerusi memandang ke arah Yuna yang menahan tangisan. Kemudian,
Yuna mengambil langkah untuk beredar dari situ daripada matanya sakit, hatinya pun sakit.
Yuna keluar daripada dewan. Si pengerusi hanya boleh perhatikannya.

Yuna:" Hiks..hiks...pabo! Pabo! Pabo!" kata Yuna sambil menangis duduk di bangku taman.

Yuna: "Eotteohghe na hanthe ireol sugha isseo!"

Yuna: "Yuna! Kenapa kau masih tunggu dia sedangkan kau tahu yang dia takkan ada perasaan kat kau. Kau ni pabo! Pabopabopabopaboya!" marah Yuna kepada dirinya sambil mengetuk kepalanya menyalahkan dirinya.

Yuna terus menangis dan menangis di bangku.

-Wooseok situation-
Wooseok: "Mana Yuna ni?"

Tzuyu: "You cari apa dari tadi?"

Wooseok: "Yuna."

Tzuyu: "Molla, dari tadi tak nampak dia."

Wooseok: "Takpelah. You gilah minum dulu. Nanti I datang balik ok."

Tzuyu: "Ne."

Wooseok terus keluar dari dewan mencari Yuna. Cari, cari, cari..
Sampai lah di taman kolej. Terlihat seorang wanita tertidur dibangku sambil mengiring.
Wooseok mendekati orang tersebut.

Wooseok: "Cik, cik, kenapa tidur di sini?"

Yuna terbangun setelah mendengar kejutan dari Wooseok.

Wooseok: "Yuna! Woae geurae?"

Yuna hanya mendiam diri dan bangun dari bangku. Langkah dimajukan untuk meninggalkan Wooseok di situ.

Wooseok: "Yuna! Yuna! Jamkanman!

Yuna tidak menghiraukan panggilan Wooseok itu. Hinggalah bahunya ditahan Wooseok. Lalu dia berhenti.

Wooseok:" Hei, kau kenapa?"

Yuna:"Aku?kenapa dengan aku?"

Wooseok: "Yelah, kau tiba-tiba hilang dari dewan tadi. Then, kau lari dari aku. Kau kenapa sebenarnya."

Yuna:"Kenapa dengan aku? Kau tu yang kenapa!"suara Yuna mula meninggi.
Wooseok pun tersentak dengan suara Yuna.

Yuna: "Kau tiba-tiba buat camtu kat stage."

Wooseok: "Kenapa? Kau cemburu?"

Wooseok: "Kau suka aku ke?"

Yuna terus senyap setelah mendengar itu dari mulut Wooseok. Kerana sakit hati, Yuna terus pergi menuju keluar kolej. Wooseok mengikuti Yuna.

Wooseok: "Yuna, kau nak pergi mana ni?"

Yuna mendiam dan menahan teksi. Lalu tibalah sebuah teksi berhenti. Yuna memasuki perut teksi manakala Wooseok diluar melihat pemergiannya.

R.V.S. read, vote and SHARE!!!
saya menulis anda membaca anda vote saya psst... GEMBIRA!!!🎊🎉😉😜

Saranghae ChinguWhere stories live. Discover now