Episode 13

17 2 0
                                    

Wooseok:"Ergh...okok, I janji." Kata Wooseok dengan ragu sambil mengangkat tangan janji.🤚

Tzuyu:"Betul ni janji?" Soal Tzuyu lagi untuk memastikan janji Wooseok itu benar.

Wooseok:"Ye...betul."

Tzuyu:"Kalau macam tu... Jomlah masuk kelas."

Wooseok mengangguk mengikut kata Tzuyu.

-Yuna situation-

Di tanah perkuburan,
Yuna,mak su dan Puan Choi berdiri menangis-nangis di tepi lubang kubur. Keranda yang berisikan Tuan Choi perlahan-lahan di masukkan hinggalah menyentuh dasar. Kemudian, tanah yang telah digali ditutup semula . Dan batu nisan dipacak atas pusara menandakan kuburan Tuan Choi.
Secara beransur-ansur orang-orang yang hadir pergi meninggalkan perkuburan.
Kini tinggal Yuna dan Puan Choi dihadapan pusara. Kerana mak su sudah tinggalkan mereka untuk pulang ke rumah awal bagi mengemas bajunya. Kan mak su nak balik kampung. Mak Yuna dah balik. Dan Bapa Yuna sudah pergi meninggalkan mereka.

Yuna:"Eomma, sekarang kita macam mana?"

Puan Choi:"Macam mana kita? Kita terpaksa pulang ke kampung."

Yuna:"Kam..kam..pung?" Terkejut sedikit dengan jawapan ibunya itu.

Puan Choi:"Ya, kita akan balik kampung eomma"

Yuna:"Ta..tapi..kenapa?"

Puan Choi:"Yuna, kita dah takde keluarga yang membimbing kita. Lagipun kita dah takde kaitan dengan kata keluarga appa setelah dia tiada. Appa pun hanya kerja bawah naungan syarikat je. Bila-bila masa saja rumah kita boleh dijual. Jadi ini saja yang boleh kita boleh lakukan untuk survive." kata eommanya sambil memegang kedua-dua belah bahu anaknya.

Yuna mula menundukkan kepalanya sudah faham akan situasi mereka sekarang.

Puan Choi:"Dah, jom balik." Ajak ibunya.

Yuna:"Ne.."jawab Yuna dengan nada yang perlahan lalu melangkah meninggalkan kubur bapanya bersama ibunya sendiri.

-Wooseok situation

Wooseok dan Tzuyu sedang bersama duduk cafe. Tzuyu sedang minum.

Wooseok:"Ergh... You, You free ke malam ni?"

Tzuyu:"Sorry, malam ni I gi rumah aunty I. Kenapa?"

Wooseok:"Takdelah, I nak datang rumah You. Minta restu dari pengerusi pasal kita."

Tzuyu:"Kalau macam tu, You datang esok petang."

Wooseok:"Okeylah Kalau macam tu."

-Yuna Situation-

Puan Choi:"Terima kasih lah sebab sudi datang nak tolong tengokkan Yuna. Walaupun kamu kena balik awal daripada masa yang akan bagitau."

Mak su:"Eh, takde apelah. Benda kecil je. "

Sejuk hati Puan Choi mendengar jawapan itu.

Mak su:"Ini akak kampung nak balik nanti kan."

Puan Choi mengangguk Yakan.

Mak su:"Takziah lah atas kematian abang. Bertabahlah ajak dengan Yuna ye."

Puan Choi:"Eh, takpe."

Mak su:"Sojung gerak dulu ye.. bye kak, Yuna..." Kata Mak su sambil melambai dan menarik bagasinya masuk ke dalam teksi.

Puan Choi:"Bye... hati-hati!"

Yuna:"Selamat jalan mak su!"

Kemudian, teksi yang dinaiki oleh mak su beranjak pergi dari hadapan rumah mereka.

Puan Choi:"Esok Eomma kita balik kampung ye. Kita tinggal kat sana terus."

Yuna:"Tapi.. Yuna tak boleh."

Puan Choi:"Lah...kenapa pulak?"

Yuna:"Sebab Yun kena jumpa pengerusi dulu untuk berhenti."

Puan Choi:" Habistu camne."

Yuna:"Takpe-takpe, Eomma balik dulu esok. Lusa baru Yuna balik sana. Okey!"

Puan Choi:"Ne..."

R.V.S Read. Vote n SHARE!!! Saya menulis anda membaca, anda vote saya Gembira!😂😁

Teruskan membaca untuk mengetahui episode yang best.

Saranghae ChinguWhere stories live. Discover now