Esoknya,
Yuna berjalan berseorangan menuju ke loker. Dibuka lokernya perlahan. Terkejut dia apabila terlihat sebuah kotak hadiah. Lalu diambilnya dan dibelek. Terdapat nota.
___________________________________
From Wooseok,Yuna, sorrylah...janganlah merajuk. Aku tak sengajalah. Ni aku bagi hadiah kat kau tanda minta maaf aku kat kau. Maafkan aku eh...❤
____________________________________Yuna buka isi kandungan hadiah tersebut. Terdapat sepasang dress yang berwarna baru gelap. Tersenyum dia sendiri. Saat ditutup pintu lokernya...
Yuna:"Opocotmaktimahkau!!!" terkejut apabila Wooseok dibalik pintu lokernya.
Wooseok hanya tergelak sedikit kerna telatah Yuna itu.
Yuna: "Hish!! Ko nak apa?"
Wooseok: "Alah.. Takyalah marah..ajuk lagi ke?" tanya Wooseok sambil cubit pipi Yuju.
Yuju disitu mula blushing dan menunduk kepala kerana malu. Lalu Wooseok mendongakkan kepala Yuju untuk lihat ke arahnya.
Wooseok: "Hei, mianhaeyo😊"
Wooseok:"Dress tu nanti. Aku nak kau pakai masa event birthday pengerusi nanti. Ok kan."
Yuna mengangguk mengiyakan kata Wooseok itu.
Wooseok: "Jadi kau dah maafkan aku kan!"
Yuna mendongak memandang semula Wooseok.
Wooseok: "Kalau macam tu.. Aku pergi dulu.. Aku nak jumpa Tzuyu."
Wooseok pergi dari situ mencari Tzuyu terus. Yuna pula masuk kelas terus.
Semasa pembelajaran
Yuna merenung tempat duduk Wooseok yang kosong. Begitu juga tempat duduk Tzuyu. Resah dihati Yuna tidak berhenti.Yuna:"Hish...mana diorang ni.? Dari start belajar sampai dah nak habis pun masih tak nampak lagi batang hidung."😨
Tamatnya kuliah,
Yuna bergegas keluar dari kelas untuk mencari si dua orang itu.
Yuna menuju ke cafe. Kemungkinan mereka di cafe. Tapi ngak ada. Setelah itu, dia terus ke library sebab nak check diorang ada ke tak di situ.Ditanya ke kaunter,
Yuna:"Mianhae, Hayoung. Wooseok ada tak datang sini tadi?"Hayoung:"Takde pula, kenapa?"
Yuna:"Takde apalah. Kamsahamnida! " beredarlah Yuna dengan muka kecewa.
Tapi Yuna tak putus asa untuk mencari mereka berdua. Kemudian, idea muncul kembali."Ha! mungkin kat Court basketball." Bergegas la dia ke sana. Rupanya pa-ri-reul nal-li-da (lalat berterbangan). Tiada sesiapa pun disitu. Berjalanlah lagi dia dengan penat sebab bukannya dekat dari suatu tempat ke suatu tempat.
Kolej semakin sunyi sebab ramai yang dah balik. Tapi Yuna masih mencari mereka. Ditelefon tak diangkat. Dimesej tak dibalas. Yuna dah nak semput mencari mereka.
Akhirnya, Yuna penat dan beli setin air buat diminum dan menuju ke arah taman untuk berehat.
Ditaman, berehat santailah Yuna di atas bangku taman sambil minum air tin tadi.
Yuna:"Aduh! Lenguh kaki aku cari diorang ni."
Tiba-tiba kedengaran bunyi gelak tawa yang ntah dari mana. Yuna mencari sumber bunyi tersebut.
Kelihatan Wooseok dan Tzuyu berlaku mesra dan antara mereka. Yuna yang terlihat mereka terus beredar dari situ secepatnya secara senyap.Yuna menyorok di belakang gedung kuliah...
Yuna:"Fuh! Nasib baik diorang tak perasan."
Yuna terus balik ke rumah kerana dah jumpa di mana Wooseok. Dia pun risau akan sahabatnya. Namun setelah ternampak mereka begitu, rasa sakit hati timbul balik.
Yuna:"Kalaulah aku kat tempat Tzuyu,mesti best disukai oleh Wooseok.
Di rumah
Yuna meluru masuk ke bilik dengan wajah yang agak muram kerana kecewa akan Wooseok.Lalu dikeluarkannya kotak hadiah yang diberi Wooseok tadi. Dibuka, dan..dibeleknya baju itu
Dress yang berwarna biru itu memang citarasa Yuna.
Yuna:"Erm...cantiknya. Pandai juga dia pilih."
Yuna mencuba dress itu. Yelah nak pakai masa event kot..mesti lah kene test dulu, nanti tak muatlah, koyaklah, besar sangatlah...
R.V.S!! Read. Vote. And SHARE!!! Saya menulis anda psst... MEMBACA!!😳😵
Next episode!
YOU ARE READING
Saranghae Chingu
RomanceYuna bersahabat baik dengan Wooseok di kolej. Mereka teramat rapat. Ke mana-mana pun,mereka akan bersama. Sehingga timbul rasa sayang dalam diri mereka tanpa disedari. Yuna memang sukakan Wooseok. Tapi Wooseok tak perasan. Namun, dia amat sayangkan...