Yuna membuka pintu rumah dalam keadaan yang marah bercampur sedih. Dia masuk ke dalam perut rumahnya.
????:"Yuna!!" seseorang memanggil dirinya.
Yuna:"What! Mak su!"
Mak sunya memeluk rindu anak saudaranya itu. Lalu melepaskannya.
Yuna:"Bila mak su sampai?"
Mak su: "Baru je."
Mak su:"Eh, your mom kata ada event kat kolej kamu. Dah habis ke?"
Yuna: "Takdelah, belum habis lagi event nya."
Mak su: "Dah tu, kenapa balik awal?"
Yuna:"Saja..."
Mak su hanya menghembus nafas rasa malas mendengar jawapan Yuna yang tak masuk akal itu.
Yuna:"Dah lah mak su, Yuna naik bilik dulu ya."
Mak su:"Yelah.. "
Yuna mengatur langkah ke biliknya. Terus ke ranjang yang terkemas. Baringlah dia dalam hati yang kesal. Menitis air matanya sedikit mengimbas kembali apa yang berlaku di dewan kolej tadi. Kemudian, matanya tertumpu pada laci meja lampu tidur nya di sebelah.
Lalu Yuna bangun dan buka laci itu. Terlihat sebuah diarinya.
Yuna:"Haish...dah lama aku tak tulis diari."
Diarinya dibuka ke muka surat kosong dan menulis. Meluahkan segala rasa di hati . Setelah itu, gambar Wooseok yang ada terselit di diari ditatapnya sambil menangis.
Yuna: "Bila? Bila Wooseok, kau nak sedar yang aku suka kau."😢
____________________________________
Yuna tertidur sebentar. Kemudian....
Mak su:" Yuna! Yuna!" kejut
mak su.Yuna terkejut akan kekagetan yang dilakukan mak sunya.
Yuna:"Wae, wae? Museun il isseoyeo?
Mak Su: "Ne, your parent in hospital now!"
Yuna:"Mworago!"
Mak Su:"Yes! Bersiap now! Kita gi hospital."
Yuna mengangguk ya .
Di hospital,
Yuna dan mak su bertanya kepada nurse yang jaga kaunter.
"Mana bilik Choi Ga In dan Choi HyulKyung." Di bilik 213"
"Okey terima kasih." Yuna dan mak su bergegas ke bilik yang diberitahu. Pintu wad dibuka cemas. Kelihatan puan choi sedang terbaring di katil hospital.
Yuna:"Eomma!" Gegas menuju ke katil ibunya.
Puan Choi memandang ke arah Yuna dan mak su dengan wajah yang sayu.
Puan Choi:"Yuna!" Terus memeluk anaknya.
Mak su melihat mereka dengan wajah yang agak kasihan. Sungguh meratap hati.
Yuna:"Eomma, nasib baik eomma baik-baik je." kata Yuna dengan nada yang bersyukur.
Pelukan dilepaskan.Yuna:"Mana appa?"
Puan Choi hanya terdiam dan menunjukkan ekspresi wajah yang agak sedih setelah soalan itu diajukan kepadanya. Tiba-tiba pintu wad dibuka oleh nurse dan doktor yang sedang menolak katil yang beroda ke dalam. Then, terlihat sekujur badan yang dilitupi selimut putih. Riak wajah Yuna dan mak su mula bertukar suram kerana mula merasa tidak enak.
Katil tersebut mula diletakkan di hadapan mereka.Doktor:"Cik ni anak Tuan Choi kan?"
Yuna mula ragu dengan soalan itu. Dia mula memandang
mak su dan eommanya.Yuna:"Ma..majja." tersekat-sekat jawapan yang diberikan oleh Yuna.
Doktor:"Maafkan saya, saya tak tak dapat selamatkan pesakit." Kata doktor dengan air muka yang sedih.
Yuna dan eommanya mula menjatuhkan titisan air mata kerana seperti tidak mempercayai apa yang berlaku.
Yuna menyelak selimut putih itu sedikit untuk memastikan itu ialah appanya.Yuna terus memeluk eommanya kerana terlihat wajah appanya yang sudah pucat dibalik selimut putih tersebut.
Yuna:"Eomma...appa dah takde..appa dah pergi tinggalkan kita..hiks..Hiks.."😢😭
Mak su pun turut memeluk mereka untuk menenangkan keadaan yang sedih.
Hiks...Hiks..Hiks...😟😢
Keesokannya,di kolej,
Wooseok ke kolej seperti biasa.
Wooseok:"Eh! Mana Yuna? Biasanya dia datang awal." Fikirnya.Tzuyu dari belakang menyapanya.
Tzuyu:"Hei..chagi-ah."Wooseok menoleh ke arah Tzuyu.
Wooseok:"Oh..you rupanya."Tzuyu:"Memanglah I, habis you ingat sape?"
Wooseok:"I ingatkan Yuna. Dia jelah kan yang selalu teman I datang."
Tzuyu buat roll eye tanda menyampah dengan jawapan Wooseok itu.
Tzuyu:"You ni kan, asyik Yuna, Yuna, Yuna. You ni kenapa! Asal dia takde je you asyik ta...nya je!"
Melenting Tzuyu. Dia ingin beredar dari situ .Kemudian,Wooseok memegang tangan Tzuyu untuk menghalang dia daripada meninggalkan Wooseok.
Wooseok:"Tzuyu-ah, mianhae."
Tzuyu:"Kalau macam tu, awak kena janji yang takkan sebut nama dia lagi depan saya."
Wooseok teragak-agak untuk menjawab soalan ini. Terlalu sukar dipikirkan kerana Yuna merupakan sahabat baiknya. Agak mustahil untuk dia tidak sebut pasal Yuna didepan cinta hatinya itu.
"Eotteokke..."
R.V.S, gaiss!!! Read.Vote and Share!! Saya menulis anda membaca, anda vote saya Gembira!!🎊🎉
Teruskan membaca sebab akan ada episode yang best punya.
YOU ARE READING
Saranghae Chingu
RomansaYuna bersahabat baik dengan Wooseok di kolej. Mereka teramat rapat. Ke mana-mana pun,mereka akan bersama. Sehingga timbul rasa sayang dalam diri mereka tanpa disedari. Yuna memang sukakan Wooseok. Tapi Wooseok tak perasan. Namun, dia amat sayangkan...