Episode 9

11 1 0
                                    

Yuna: "Eomma ngan appa nak pergi mana dengan bagasi ni?" tanya Yuna apabila terlihat beg bagasi eomma appanya di tepi pintu.

Puan Choi: "Hai, lupa ke. Kan eomma bagitau hari tu. Yang eomma ngan appa nak gi outstation."

Yuna:"Oh ye..."kata Yuna sambil menepuk dahinya.

Yuna: "Eomma ngan appa nak gerak bila?"

Puan Choi: "Sekaranglah."

Yuna: "Mwo!"

Tuan Choi: "Yelah, nanti kalau flight terlepas camne?"

Yuna:"Oh..ye tak ye jugak."

Puan Choi: "Dah jom kita gerak. Nanti terlepas flight pula."kata eomma nya lalu berdiri bersama appa yang disebelah.

Puan Choi: " Kebetulan kamu nak gi sekolah, jom lah sekali eomma ngan appa hantar kamu buat kali terakhir."

Yuna:"Hish! Eomma, jangan cakap camtu." muka Yuna merajuk.

Eommanya tergelak dengan telatah Yuna.

Puan Choi: "Ha, Dah lah cepat. Kamu kan ada event kat dewan kolej nanti."

Yuna mengangguk ya.

Setelah bagasi-bagasi dimasukkan di dalam kereta Yuna pun sudah duduk di seat kereta dan yang paling penting ibu bapanya sudah berada di dalam kereta dan mereka pun bergerak untuk menghantar Yuna ke kolej.

Wooseok situation
Wooseok: "Hish! Mana Yuna ni. Aku dah masuk dalam dewan dah ni. Dia pakai pakai ke tak baju yang aku bagi hari tu."

Semakin lama semakin ramai orang memenuhi dewan. Wooseok menunggu Yuna di depan pintu dewan.

Yuna situation
Dia keluar dari kereta parent nya.

Yuna:"Oklah, eomma ngan appa hati-hati tau."

Tuan Choi: "Yelah...eomma ngan appa hati - hati ni. Nanti appa belikan Yuna souvenir dari sana nanti ok."

Puan Choi:"Oh ye, sebelum tu. Mak su kamu akan ada kat rumah nanti. Kamu balik tau. Jangan nakal-nakal. Kesian
mak su kamu nanti."

Yuna:"Yelah, ma... hati-hati dalam perjalanan." Yuna melambai kepada ibu bapanya.

Puan dan tuan Choi: "Bye..." kata mereka sambil melambai Yuna dan kereta mereka beredar dari situ.

Wooseok situation
Wooseok: "Hish! Mana dia ni." katanya sambil  menilik jam tangannya.

Lalu seorang wanita yang dikenalinya masuk ke dalam dewan dengan memakai pakaian yang diberinya. Perempuan tersebut mencari-cari dirinya.

Wooseok: "Yuna-ah!" panggilnya lalu mendekati Yuna.

Yuna:"Ah...Wooseok, apa aku buat kau tertunggu?"

Wooseok: "Haish! Gwaenchanayo." Wooseok mengukirkan senyuman pada Yuna.

Wooseok: "Hari ni kau cantik sangat."

Yuna tersenyum mendengar pujian daripada Wooseok itu.

Yuna:"Eh, Wooseok. Apakata kita gi jumpa pengerusi. "

Wooseok: "Nak buat apa?"

Yuna:"Nak ucap hari jadi lah... apalah kau ni."

Wooseok: "Oh..Kalau macamtu, kajja." setuju Wooseok akan cadangan itu.

Mereka pergi ke cari pengerusi sampai lah ke belakang stage.
Di belakang stage,
Kelihatan pengerusi seperti dalam keadaan gelisah. Mereka pergilah menghampiri pengerusi.

Wooseok: "Yah! Sanjang-nim."

Pengerusi: "Ah...kamu berdua rupanya." keluh tuan Jong Hoon.

Yuna:"Bweyo? Ada yang kitorang boleh bantu ke?"

Pengerusi: "Sebenar nya macam ni. Saya ada jemput penyanyi untuk hadir event ni."

Wooseok: "Siapa?"

Pengerusi: "CHEEZE."

Yuna:"Mwo! CHEEZE!"

Pengerusi: "Ne, tapi tulah dari tadi batang hidung dia pun takde."

Tiba-tiba fon pengerusi berdering. Dan secara automatik pengerusi Jong Hoon mengangkat panggilan tersebut.

Pengerusi: "Mwo!ah.. gwaenchana,gwaenchana. Ya, saya faham.. Kamsahamnida." jawab pengerusi terhadap panggilan itu. Selesai panggilan, Pengerusi Jong Hoon terus meletakkan panggilan.

Wooseok: "Bweyo pengerusi?"

Pengerusi: "Argh! Penyanyi yang saya undang tu tak dapat datang." keluh hatinya.

"Macam mana ya?"

Pengerusi memandang Yuna dan Wooseok.

Yuna&Wooseok:"Bwe?"

R.V.S! Read, Vote and SHARE!!
Saya menulis anda membaca, anda vote saya psst... Gembira!!😁😂

Teruskan uolls membaca. Sebab lepas ni akan ada episode yang menarik.😜




Saranghae ChinguWhere stories live. Discover now