Di rumah, pintu rumah ditolak perlahan oleh Yuna lagi lagi wajahnya kelihatan masam. Sang ibu sudah bosan melihat anaknya itu dengan reaksi wajah yang sama digunakan oleh Yuna.
Puan Choi:"Yuna! Mari sini!"
Yuna:"Ne, eomma?" mendekati ibu yang melayan drakor dihadapan tv.
Puan Choi: "Kamu ni kenapa? Asyik-asyik monyok, asyik - asyik monyok. Please tell me what is your problem?"
Yuna: "Sebenarnya..."
Tak habis cakap lagi dah dipotong oleh ibunya.
Puan Choi: "Pasal Wooseok kan."
Yuna:"Ha! Macama eomma tahu?"
Puan Choi: "Hurm.. eomma tahulah. And eomma juga tahu yang kamu sukakan Wooseok bukan."
Yuna:"Ergh.....😲"
Puan Choi: " Yuna eomma pun dulu pernah muda macam kamu. Dari mata kamu pun mak dah tahu yang kamu sukakan Wooseok. "
Yuna menundukkan kepalanya untuk mendengari kata ibunya itu.
Puan Choi: "Pendapat eommalah kan, kamu kena berterus terang dengan dia. Kalau tak kamu yang terlepas nanti."
Yuna:"Tapi eomma, dia dah ada yeojachingu."😩
Puan Choi: "Kamu rela dia dengan orang lain?"
Yuna menggelengkan kepalanya.
Puan Choi: "Then kamu nak diam je ke? Do something dear, and go get him."
Yuna:"Eomma, kenapa eomma pula yang bersemangat ni?"😑
Puan Choi:"Ergh...😅"
Terus topiknya ditukar ke cerita lain.
Puan Choi:" Yuna, appa nanti nak gi outstation."
Yuna:"Biasalah appa gi outstation. Kenapa pun "
Puan Choi: "Tapi kali ni eomma ikut appa tau."
Yuna:"What! Tak ajak Yuna pun..."😢
Puan Choi: "Eomma dengan appa maybe tak kat rumah dalam 2 mimggu."
Yuna:"Du..dua minggu!!!😱
Yuna:"Lamanya! Kesianlah Yuna sorang-sorang nanti."
Puan Choi: "Takdelah...mana ada lama. Lagipun eomma suruh mak su kamu datang untuk jaga kamu semasa kami tiada di rumah. Biar dia pantau kamu, tak baik anak dara tinggal sorang-sorang ni."
Yuna:"Apa! Mak su Yejin nak datang!"gembira Yuna mendengar khabar mak sunya datang.
Yuna:"Tapi, eomma dengan appa gerak bila?"
Puan Choi:"Mungkin hujung dua hari lagi."
Yuna hanya mengangguk sambil memuncung bibirnya menandakan faham.😗
Yuna:"Okeylah eomma, Yuna nak gi atas dulu. Nak mandi."kata Yuna sambil mengorakkan kakinya ke tangga.
Puan Choi: "Lepas mandi tu turun bawah. Eomma dah masak tu kat dapur."
Yuna:"Ne..."
Wooseok situation
Tzuyu: "Chagi-ah... Saya nak baju ni." kata Tzuyu kepada Wooseok apabila mendapat pilihan baju yang telah terpahat dihati.
Wooseok:"Ne...ambil lah." jawab Wooseok dengan nada yang mendatar sambil memandang matanya tidak lepas dari fon .
Tzuyu:"Hish! You ni kenapa? Tak happy ke keluar dengan I?"
Wooseok:"Eh takdelah, I okey je. Happy je.."
Tzuyu: "Dah tu, senyumlah..simpan fon you tu.."
Wooseok menyimpan fonnya ke dalam poket. Dan melayan Tzuyu semula. Entah apa di tengoknya di fon.
Yuna situation
Yuna:"Haish... apalah eomma tadi. Kalau aku usaha pun bukannya Wooseok boleh anggap aku lebih dari kawan.""Ting🔔" bunyi notication
Yuna mencapai fonnya yang terletak di sebelahnya. Lalu dibaca mesej yang masuk.
WooseokJumpa aku kat taman petang ni. Pukul 4 p.m. nanti. K😗
Jumpa nanti.
Yuna:"Ha! Ada apa pula ni..."
R.V.S!!Read. Vote and SHARE!!!
Saya menulis anda membaca, anda vote saya psst... GEMBIRA!!😀😁😂
YOU ARE READING
Saranghae Chingu
RomanceYuna bersahabat baik dengan Wooseok di kolej. Mereka teramat rapat. Ke mana-mana pun,mereka akan bersama. Sehingga timbul rasa sayang dalam diri mereka tanpa disedari. Yuna memang sukakan Wooseok. Tapi Wooseok tak perasan. Namun, dia amat sayangkan...