Esoknya,
Di court basketball,Yuna main sedang main basket ball. Yuna main basketball?tu kan permainan lelaki. Manakala Wooseok hanya duduk di tepi sambil termenung memikirkan kisah semalam.
Yuna risau akan kondisi rakannya itu. Oleh itu...
Yuna campak bola pada Wooseok.
Wooseok terkejut. Yuna berdiri di hadapan Wooseok.Yuna:"Kau ni... asyik monyok je..senyumlah sikit."
Wooseok:"Aku tak tahulah Yuna, siapa yang Nayeon maksudkan semalam."
Yuna:"Ha?"
Wooseok:"Dia kata, yang dia tahu siapa yang aku suka kan."
Yuna:"Alah...kau ni, tak payah nak fikirkanlah. Dia salah faham tu.. Jomlah main basket."
Wooseok berdiri untuk terima pelawaan Yuna itu.
Yuna:"Okey, siapa kalah kene belanja makan."
Wooseok:"Oh ye... aku takkan kalah lah!"
Yuna tersenyum apabila melihat Wooseok senyum kembali.
Few minute later,
Di cafe,
Wooseok duduk bertentangan dengan Yuna dengan muka bengang sebab kalah. Yuna dihadapannya dengan muka gembira sebab dapat kalahkan Wooseok main basketball.
Yuna makan keknya dengan berselera. Wooseok hanya memandangnya.Yuna:"Hehe... nak sikit." Yuna menghulurkan sesudu kek ke arah Wooseok menyuruhnya makan.
Wooseok pun makan kek yang disuapkan oleh Yuna. Maka, mukanya bertukar happy.
Yuna menyuap keknya ke mulut.
Wooseok ternampak kesan comot di tepi bibir Yuna. Lalu...Wooseok:"Hish! Kau ni, dah besar pun makan comot." lalu Wooseok usap lembut kesan comot disisi bibir Yuna menggunakan ibu jarinya.
Yuna kaget, lalu memandang wajah Wooseok yang ganteng itu. Wooseok yang menyedari perlakuannya pun cepat-cepat tukar topik untuk lupakan apa yang berlaku tadi.
Wooseok: "Ergh... Yuna."
Yuna :"Nae."
Wooseok: "Aku rasa nak berhentilah cari yeojachingu. Ko pun mesti kesalkan sebab asyik tolong aku. Tapi..takde hasil."
Yuna:"Lah..kenapa cakap macam tu. Takpelah.. Aku kan sahabat kau. Mesti lah kena tolong my chingu ni."😄
Wooseok menghembuskan nafas yang kesal kerana sudah lelah. Dah berapa kali minta couple, tapi tak jadi pun. Yuna yang melihatnya pun rasa kesal. Kerana dia nak chingunya tu gembira. Sebab tu dia tolong Wooseok untuk couple dengan yeoja yang disukainya. Walaupun Yuna terpaksa berasa sakit, tapi demi kebahagiaan Wooseok...
-Flashback-
8 bulan yang lalu.Wooseok melakukan date yang pertama bersama Eunha dengan bantuan Yuna. Namun Eunha tinggalkan dia kerana dia dah jumpa laki lain setelah 4 minggu mereka couple.
5 bulan yang lalu,
Wooseok sukakan seorang student,namanya Jisoo. Tapi ditolak. Kerana dia tak suka Wooseok. Siap dikutuknya Wooseok cukup-cukup.2 bulan yang lalu,
Wooseok jatuh hati kepada yeoja yang bernama Seulgi. Seulgi kata dia bosan bercinta dengan Wooseok. Kerana dia tak rasa cinta antara mereka.Flashback end
Yuna mengangguk-angguk memahami situasi Wooseok yang sudah kesal dengan fake love ini.
Yuna: "Majja! Kalau kau rasa begitu.. Aku tak boleh buat apa. Sebab tu pilihan kau. Tapi, kalau ada masalah aku akan bantu kau ok!😁"
R.V.S.! Read. Vote. And SHARE!! Saya menulis anda psst... MEMBACA!!😇😉 next episode.
YOU ARE READING
Saranghae Chingu
RomanceYuna bersahabat baik dengan Wooseok di kolej. Mereka teramat rapat. Ke mana-mana pun,mereka akan bersama. Sehingga timbul rasa sayang dalam diri mereka tanpa disedari. Yuna memang sukakan Wooseok. Tapi Wooseok tak perasan. Namun, dia amat sayangkan...