Yuna sedang duduk di bangku menunggu kehadiran Wooseok.
Dia juga ke hulu ke hilir ke hulu ke hilir menunggu Wooseok.Yuna: "Hish! Mana pulak mamat ni?" kata Yuna sambil bersilang tangan memeluk dirinya.
Tiba-tiba, matanya ditutup. Tersentak Yuna akan itu. Terus dia ingin berpusing kepala melihat siapa yang berbuat demikian. Namun matanya masih tertutup dengan tangan dia.
????:"Cuba teka siapa. Baru I lepaskan"
Yuna:"Ha!"Yuna berfikir suara siapa tu. Takkanlah papa aku buat surprise. Kalau Wooseok, takkan dia guna I U dengan aku. Dia kan beraku kau je dengan aku. "Ah! Hentam jelah."
Yuna:"Wooseok! "
Lantas matanya terlepas dari cengkaman lelaki itu. Rupanya betul, dia ialah Wooseok.
Yuna:"Yah! Wooseok ah!" kata Yuna sambil memukul kecil dada Wooseok.
Wooseok: "Aww!"Wooseok gelak sedikit terhadap Yuna.
Yuna:" Ha! Ada apa kau ajak jumpa ni?"
Tiba-tiba, Wooseok memegang bahu Yuna. Yuna terkejut akan perbuatan Wooseok itu.
Wooseok:"Yuna, sudi tak awak kahwin dengan saya?"
Yuna: "Ha!" terkejut Yuna.
Wooseok: "I sebenarnya suka kan you sejak kali pertama kita berjumpa."
Yuna mula tunduk kerana blushing. Tersenyum senyum tersipu malu.
Wooseok: "I nak kita bersama selama-lamanya ."
Then, Wooseok mengeluarkan sebuah bekas kecil. Dibukanya, terlihat cincin di dalamnya.
Wooseok melutut dan menghulurkannya pada Yuna. Yuna pula hanya tersenyum-senyum tersipu malu.
Wooseok: "So, how."
Yuna mengangguk dan tangannya ingin mencapai cincin itu. Tiba-tiba, daripada kotak cincin yang terbuka,Wooseok menutup ia semula.
Wooseok: "Jjinja! Awak rasa dia akan terima!"
Yuna:"Ne?"pelik Yuna.
Wooseok: "Aku tengah berlatih untuk melamar Tzuyu lah." kata Wooseok sambil tergelak kecil.
Yuna:"Oh..."wajah Yuna bertukar air muka setelah mendengar penjelasan Wooseok itu.
Yuna termenung kerana berasa sakit di hati yang tak mahu dilepaskannya. Manakala Wooseok di hadapannya membebel memberitahu plannya untuk melamar Tzuyu.
Yuna: "Kenapa Wooseok, kenapa? Kenapa kau selalu buat aku macam ni. Kau buat aku jatuh cinta kat kau, then kau pergi dengan orang lain. Dan aku di sini seperti orang bodoh yang menunggu kau. Aku dah tak kuat Wooseok. Kalau lah kau tahu perasaan aku yang sebenar." bisik hati Yuna.
Wooseok: "Yuna ah! Yuna ah!" sambil melambai di depan muka Yuna untuk sedarkannya dari lamunan.
Yuna: "Wae?Wae?" Yuna tersedar dari impinya.
Wooseok: "Ko termenung apa?"
Yuna:"Takde pape." Yuna menggelengkan kepala.
Wooseok: "Okey, kalau macam tu esok event birthday pengerusi. Kau support aku tau. And lagi satu jangan lupa pakai baju yang bagi tu."
Yuna:"Ne.." Yuna mengangguk.
Wooseok: "Oklah, aku gerak dulu."
Wooseok beredar dari situ meninggalkan Yuna di situ. Dari tadi memang Yuna menahan tangisannya kerana sebak.
Yuna menekup mulutnya. Dan mata mula berkaca. Dia terduduk di bangku. "Herks...herks..herks..."😩😢
Keesokkannya,
Di kolej, para pelajar di alukan ke dewan kerana nak menyambut birthday pengerusi kolej.Yuna situation
Yuna turun daripada biliknya dengan mengenakan baju yang diberikan oleh Wooseok tempoh hari. Di ruang tamu, ibu dan bapanya sudah tunggu dia dengan beg bagasi yang tersiap sedia.Puan Choi:" Ha! Yuna! Dah siap pun cantik pulak tu."
Yuna :"Eh tak adalah eomma. Biasa je."
Tuan Choi: " Hah lah Cantiklah gaun yang kamu pakai tu. Bila kamu beli?"
Yuna: "Mana ada beli appa. Ni Wooseok yang belikan untuk Yuna."
Tuan Choi:😮
Yuna tak jadi tak senang kerana malu-malu akan soalan yang melibatkan Wooseok.
Puan Choi yang ditepi hanya tersenyum kerana faham akan gerak geri anaknya.R.V.S !! Read.Vote.Share. okey.
Akan ada episode yang menanti anda.
YOU ARE READING
Saranghae Chingu
RomanceYuna bersahabat baik dengan Wooseok di kolej. Mereka teramat rapat. Ke mana-mana pun,mereka akan bersama. Sehingga timbul rasa sayang dalam diri mereka tanpa disedari. Yuna memang sukakan Wooseok. Tapi Wooseok tak perasan. Namun, dia amat sayangkan...