Episode 4

16 2 0
                                    

Yuna dan Wooseok berhenti gaduh dan menumpu kepada Tzuyu. Tzuyu membalas semula pandangan mereka.

Tzuyu:"Awak berdua ni nampak serasilah." kata Tzuyu sambil tersengih.

Yuna: "Ah..aniyo!"

Wooseok: "Kami bahkan tak pernah bercinta."

😌😌😌😌😌😌😌😌😌😌😌😌

Tzuyu: "Na..kajja."

Mereka sambung perjalanan bersama menjelajah kolej. Hinggalah penghujung kolej. Setelah itu...

Pembelajaran kali pertama buat Tzuyu bermula di kolej pakciknya sendiri.

Di kelas
Mata Wooseok tak henti memandang tempat Tzuyu berada. Si Yuna yang duduk disebelahnya mula timbul perasaan cemburu. Sedangkan Yuna dah banyak kali Melalui perkara yang sama.

Cuma, yang kali ni cemburunya terasa lebih kuat. Tak tahulah sebab apa. Mungkin sebab kali ni crush Wooseok berada di kelas yang sama.

Yuna: "Wooseok-ah.. bila kau nak perasan yang aku suka kau ha?" Yuna asyik memandang Wooseok yang sedang termenungkan Tzuyu dari tadi.

Tiba-tiba...
Puan Jung:"Yuna!!!" puan jung ketuk meja Yuna sikit untuk kejutkannya dari lamunan.

Yuna menggeleng-gelengkan kepalanya untuk sedar kembali.
"Ergh...nae seogsaenim."

Puan Jung:"Kamu tak ambil perhatian semasa saya mengajar." dia membetulkan cermin mata yang dipakainya.

Yuna:"Oh! Jjeonseonnimida.." tunduk hormat Yuna.

Lantas itu, Puan Jung beredar dirinya. Yuna kembali menjeling Wooseok yang masih dengan posisinya agar tak disyaki oleh Puan Jung yang dia tak tumpu perhatian.

Tamat kelas
Yuna dan Wooseok keluar dari kelas dan ingin menuju ke taman. Dalam perjalanan ke sana, mereka melalui mesin minuman tin, lalu...

Wooseok: "Yuna, tolong belikan air soda dari mesin tu."

Yuna:"Nae?"

Wooseok: "Nah! Ni duitnya. Kamsahamnida" beri duit kepada Yuna. Lalu memicit pipi Yuna yang tembam itu.

Ekspresi Yuna bertukar 😳. Dan pergi ke mesin minuman di tepi cafe tu.(tak jauh pun).

Wooseok berdiri statik tunggu Yuna kembali. Kemudian...

Tzuyu:"Argh!! Alamak!" buku Tzuyu terjatuh kerana berat dan serabut. Dia kutip semula buku-bukunya.

Wooseok yang lihatnya disitu terus bergegas menolong sang crush dengan bangganya.

Wooseok: "Ergh...awak tak pape?" dia tolong Tzuyu kutip bukunya yang bertaburan.

Tzuyu: "Ah.. Naneun gwaenchanayo.."

Wooseok: "Berat ni.. apa kata saya tolong awak angkat. Awak nak gi mana ya?"

Tzuyu:"Saya nak pergi office. Hantar buku ni dekat kerani."

Wooseok: "Oh..kalau macam tu, jomlah kita."😁

Mereka beredar dari situ. Dalam masa yang sama Yuna baru sampai dengan setin soda untuk diberikan kepada Wooseok. Malangnya tak sempat diberikan. Mereka dah berjalan pergi. Yuna bagaikan tidak boleh berbiat apa. Dia cuma melihat pemergian mereka begitu sahaja. Kini Yuna di situ memegang soda berseorangan.

Di rumah
Yuna melangkah masuk ke rumah dan terus naik ke bilik.

Yuna:" Hiks..hiks.."😢

Terbaring lah badannya di katil yang empuk dengan tangisannya sekali.

Yuna:"Kenapa aku cemburu teruk ni? Sedangkan aku sudah pernah lalui perkara ini. Aku dapat rasa tak sedap hati dengan persahabatan ini."

Yuna menangis hingga tertidur kerana matanya dah sembam.

"Ting!🔔" nada notification masuk di fon Yuna. Yuna pun on fonnya dan lihat noti yang masuk tu.
                           _              _          __  _
Wooseok

"Yuna! Sorry sngt, tadi aku gi tlg Tzuyu antar buku kat office. Lps tu aku lupa, sbb tdi Tuan Pengerusi mintak tlg aku."

"Yuna...sorrylah. Aku x sngaja🙏"

                                                             

Yuna mengendahkan mesej itu dan letakkan fonnya di meja lampu tidur.

R.V.S!! Read. Vote and SHARE!!!😙😗😝 Saya menulis anda psst... MEMBACA😼


Saranghae ChinguWhere stories live. Discover now