Episode 6

15 1 0
                                    

Keesokkannya, Yuna sedang duduk di cafe sambil menyiapkan assignment menggunakan laptop. Cermin mata bulat dipakainya. Matanya hanya tekun ke arah skrin dan buku rekod. Tangan ligat menulis dan menaip.

Tiba-tiba hadirlah seseorang mengahantar air ke meja Yuna.

????:"Nah, air."

Yuna:"Tapi..."menoleh kearah penghantar.

Yuna:"Yah! Wooseok! "

Wooseok tergelak kecil melihat wajah sahabatnya sedikit terkejut melihat kehadiran dirinya. Kemudian, Wooseok tarik kerusi yang bersetentang dengan Yuna dan duduk.

Wooseok: "Tekun nampak, buat apa?" katanya sambi menongkat dagu.

Yuna:"Hish!!Tak nampak ke aku tengah cuci tayar motor ni." perli Yuna kerana berang dengan soalan tak masuk akal itu.

Wooseok tersenyum dengan jawapan itu.

Yuna:"Ko gimana semalam? Sampai tak masuk bagai." soal Yuna dengan nada yang mendatar kerana tekun menaip.

Wooseok: "Kan aku kata aku gi jumpa Tzuyu."

Yuna :"Sampai tak masuk kelas."

Wooseok: "Erm...kitorang gi dating."

Yuna terdongak dari skrin laptop melihat Wooseok kerna terkejut akan jawapan itu.

Wooseok: "Ko asal?"

Yuna:"Ergh...takde pape."

Wooseok.: "Ke...kau cemburu?"

Yuna:"Eh, mana ada lah."

Wooseok: "Aku tahu kau cemburu.. Yelah, asyik kau je yang tolong aku dapatkan yeojachingu. Apakata aku pulak tolong kau

Yuna:" Tak payah, aku dah rapat dengan orang tu sekarang."

Wooseok: "Ha! Siapa orang tu?"

"Ergh..."Yuna dalam keadaan cemas mendengar kata Wooseok itu. Dia mengemas barangnya dan bergegas untuk beredar dari situ.

Wooseok:" Kejap lah! Siapa orang tu? "

Yuna dah tak peduli pertanyaan Wooseok itu dan hanya meluru pergi keluar dari cafe. Yuna berjalan di bahu jalan.

Yuna:"Fuh...nasib baik."nafas lega dihembuskan.

Yuna: " Ni semua salah engkau tu mulut. Jahat.. jahat..😩"Yuna menepuk mulutnya kerana kesal.

Tiba-tiba dia terlanggar seseorang. Buku rekodnya yang dipegang tadi terjatuh. Manakala laptopnya selamat kerana di dalam beg khasnya. Yuna terus gelabah dan mengutip buku nya tadi.

????:"Sorry,..sorry salah saya.."😥

Yuna mendongak kepalanya untuk melihat orang yang melanggar dia tu tadi.

????:" Yuna?"

Yuna: "Tzuyu? Apa yang you buat kat sini?"

Tzuyu: "Saja...I jalan-jalan."

Yuna:😦😟

Tzuyu:"By the way. I cari Wooseok sekali. Kalau you jumpa dia, bagitau dia yang I dah habis kelas."😊

Yuna:"Tapi..."

Tak sempat Yuna habiskan kata-katanya sudah dipotong oleh Tzuyu.

Tzuyu: "Sayang!!"

Yuna terkejut dengan panggilan itu. Terus dia menoleh ke arah yang Tzuyu lihat(belakang Yuna).

Yuna: "Wooseok?"

Tzuyu menuju ke arah Wooseok. Then...

"Omo!!"Tzuyu tergelincir dan hampir jatuh. Nasib baik Wooseok tidak berdiam diri. Malah secara automatik tangannya menyambut Tzuyu.

Yuna hanya memandang adegan itu dengan muka yang dicover. Dia cover rasa sedih, benci dia di dalam hati. Dan wajah yang tak berperasaan digunanya.

Tzuyu:" Dah lah sayang... Malu depan Yuna." terus berdiri normal.

Tzuyu: "Jom! You kata nak gi shopping beli baju I untuk event esok."

Wooseok:"Ergh... Ne, kajja!"

Tzuyu: "Okey lah bye Yuna... Kitorang nak pergi ni. You pergi kan event esok."

Yuna hanya mengangguk.

Tzuyu: "Okeylah kalau camtu.. Jom sayang!" terus tangan mereka berkepit meninggalkan Yuna di situ. Yuna terus pulang ke rumah dengan wajah yang agak monyok.

RVS gaiss.... Saya menulis anda membaca, anda vote saya gembira!😂😁

Terus kan membaca ada episode yang TERBAIK!! 👍

Saranghae ChinguWhere stories live. Discover now