Umji berbaring di atas katil. Dia sudah pun membersihkan diri sebaik tiba di rumah.
Dia mencapai bingkai gambar ibunya.
"Omma. Umji nampak apa yang Umji tak patut nampak, omma. Umji tahu omma mungkin marah Umji. Tapi, Umji tak sanggup tengok omma menderita. Sedangkan appa bahagia dengan isteri baru dia. Tapi omma jangan risau. Appa dah terima balasannya," kata Umji.
Kemalangan tadi terlayar di fikirannya. Umji memejamkan mata. Cuba mengusir perkara itu dari otaknya.
"Omma, Umji ada something nak bagitahu. Semalam, Umji pengsan. Mujur ada seorang namja ni tolong Umji. Dia hantar Umji ke hospital. Nama dia Minhee. Dia jaga Umji baik sangat. Dia sanggup datang awal pagi sebab nak hantar Umji balik," luah Umji.
Tiba-tiba, lagu Stay menyapa gegendang telinga Umji. Kalut dia mencari telefonnya.
"Oh, di sini," Umji mencapai telefonnya.
Tertera nombor yang tidak dikenali di skrin telefon itu.
Nak angkat tak? Angkat tak? Angkat tak?
Akhirnya, Umji menjawab panggilan itu.
"Yeoboseyo?"
"Annyeonghaseyo," sapa si pemanggil.
"Nae. Nuguseyo?" Soal Umji. Dia agak takut untuk menjawab panggilan dari orang yang tidak dikenali.
"Awak tak cam suara saya?" Soal si pemanggil. Umji memandang siling. Cuba mengecam suara tersebut. Berkerut-kerut dahinya.
"Erm.. Yoon...gi?" Jawab Umji. Dia sebenarnya langsung tidak cam suara lelaki itu.
Kedengaran lelaki itu mengeluh.
"Ni saya lah, Minhee. Awalnya awak lupa saya?" Kata Minhee.
"Minhee? Macam mana awak ada nombor saya?" Soal Umji hairan. Setahunya, dia tak bagi pun nombor dia pada Minhee. Macam mana dia boleh call kalau tak ada nombor?
Sekali lagi Minhee mengeluh.
"Awak memang pelupa, eh? Awak tak ingat ke yang awak guna phone saya untuk cari phone awak? Awak sendiri yang simpan nombor awak dalam phone saya," kata Minhee. Umji melopong.
"Jinjjayo?"
"Yelah," kata Minhee.
"Erm, by the way, ada apa awak call?" Soal Umji.
"Saja. Nak pastikan awak selamat. Lagi satu, save nombor saya, eh?" Pinta Minhee.
"Kenapa nak save pulak?" Soal Umji.
"Saya kan kenalan awak. Takkan tak save," balas Minhee.
"Erm.. saya save. Takde apa lagi, kan? Saya letak," kata Umji.
"Jamkkanman!"
"Apa lagi?" Soal Umji.
"Awak free tak esok?" Soal Minhee.
"Kenapa?"
"Jawab dulu," kata Minhee.
"Saya free. Esok kan hujung minggu. Tak sekolah," balas Umji.
YOU ARE READING
Love
FanfictionSecond story ni.. harap much better dari yang first. Enjoy! Tajuk tu tak pasti lagi. Korang boleh baca, pastu, komen pasal tajuk yang sesuai😅. Sy suka buat cite, tpi tak kena tajuk. Tu lah pasal. Komen tau! Cite ni update tak kira masa.