"Umji, ni bilik Umji," kata Puan Kang. Umji melangkah masuk ke dalam ruangan itu.
Terbuntang matanya melihat bilik itu. Sebesar ruang tamu rumah lamanya.
"Kamsahamnida," ucap Umji.
"Erm.. lagi satu. Lepas ni, Umji panggil makcik, omma ye?" Kata Puan Kang.
"Nae," Umji tersenyum.
"Kalau ada apa-apa, panggil je omma. Araji?" Pesan Puan Kang. Umji angguk.
Sebaik Puan Kang pergi, dia perlahan-lahan masuk ke dalam bilik. Pintu dikunci.
"Wah! Daebak!" Umji tersenyum gembira.
...
Tok! Tok! Tok!
Umji membuka pintu. Wajah Minhee menyapa pandangannya.
"Nae?"
"Omma panggil makan," kata Minhee.
"Hmm.. nanti saya turun," kata Umji. Minhee beredar.
Umji kembali menutup pintu.
"Huhh.." Umji menghela nafas kuat. Ni kali pertama dia makan bersama keluarga yang dia tak kenal. Tapi, dia dah jadi sebahagian daripada keluarga ni.
"Berdebar," kata Umji. Dia menilik badannya di cermin. Setelah bersedia, dia turun.
"Eo, Umji. Mari makan," panggil Puan Kang. Kelihatan Minhee sudahpun mengambil tempat. Umji turun dengan berhati-hati.
"Duduk sini," Puan Kang menarik kerusi yang bertentangan dengan Minhee. Umji akur.
"Erm.. Umji," panggil Puan Kang.
"Nae?"
"Gomawo,"
"Sebab?"
"Sebab Umji sudi pindah sini," kata Puan Kang.
"Takde apa-apa lah. Omma tak perlu berterima kasih pada Umji pun," balas Umji. Puan Kang tersenyum.
"Omma, hulur kimchi tu," kata Minhee.
"Eo?" Membulat mata Puan Kang melihat anaknya. Tinggal separuh lagi nasi dia. Sedangkan nasinya dengan Umji tak terusik lagi.
"Hmm.. nah," Puan Kang menghulurkan mangkuk kimchi.
"Gomawo," ucap Minhee lalu sambung makan. Puan Kang dan Umji saling berpandangan sambil tersenyum.
...
Keesokannya...
Umji merapikan pakaiannya. Dia segera turun ke bawah.
"Eh, Umji? Dah nak pergi dah?" Soal Puan Kang. Umji angguk.
"Ha'ah," jawab Umji.
"Mari makan dulu. Omma dah buat sarapan ni," kata Puan Kang. Umji menapak ke meja makan.
"Nah. Makan roti ni," Puan Kang menghulurkan sekeping roti yang disapu mentega kacang.
"Gomawoyo, omma," ucap Umji.
"Erm.. Umji. Nanti Minhee akan hantar Umji ke sekolah, tau. Umji tunggu sini. Nanti dia turun," kata Puan Kang.
Beberapa minit kemudian, Minhee turun.
"Hah, Minhee. Hantar Umji ye?" Kata Puan Kang.
YOU ARE READING
Love
FanfictionSecond story ni.. harap much better dari yang first. Enjoy! Tajuk tu tak pasti lagi. Korang boleh baca, pastu, komen pasal tajuk yang sesuai😅. Sy suka buat cite, tpi tak kena tajuk. Tu lah pasal. Komen tau! Cite ni update tak kira masa.