💫saliva - 04

619 108 47
                                    

pintu kereta ditutup

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

pintu kereta ditutup. terus barang dapur yang baru dibeli dari bonet dibawa ke dalam rumah dengan pertolongan aku. 

selepas cerita semua kejadian yang berlaku sepanjang minggu ni pada yoongi. dia terus tidak bercakap dengan aku. nak pendekkan cerita, dia tahu yang jimin bukan yang terbaik untuk aku.

pada awal hubungan kami, dia sudah mula memberi amaran. dia tak suka jimin, itu yang aku fikirkan.

"ada apa-apa lagi ke hyuna boleh tolong ?" tanya aku .

yoongi menggeleng. tangannya dilambai-lambai supaya aku keluar. apa dia fikir aku mahu buang masa dirumah dia ke ? dahla single !

💕🌹

"mentang-mentang cuti, kau lepak je ye kerja !" leya menegur aku sambil menepuk-nepuk bahu aku seperti makcik-makcik lakukan.

aku hanya tersenyum kecil. fikir kerja kaunselor tidak penat ke ? asyik faham perasaan orang je, orang tak faham perasaan aku pun. 

"weh.. kau dengan jimin macam mana ?" akuu paling berharap dia tidak tanya tentang hal ini tapi susahlah. leya ini busybody orangnya.

"ok je," kata aku tersenyum . senyuman palsu ? huh.

"tapi haritu aku nampak dia lepak dekat ciber cafe dengan perempuan tau," kata leya dengan penuh confident . aku hanya mengangguk. malas mahu react.

"kau tak kesah ke ?" marah leya melihat aku seperti tidak ambil kesah tentang teman lelaki sendiri.

aku membetulkan kedudukan, "cuba kau fikir positif. mana tahu tu cousin dia ke ?" kata aku. sememangnya itu yang aku cuba fikirkan. tidak mahu fikir panjang.

"susahlah kawan dengan kaunselor. semua nak fikir positif," leya melepaskan geram dengan merengek seperti budak kecil .

selepas itu leya teruskan sambung bercerita tentang hidupnya selama seminggu tidak berjumpa sehinggakan seseorang datang menyelit perbualan kami berdua .

"boleh saya join ?" soal seokjin dengan lembut sekali.

"sure, have a seat," leya menarik kerusi disebelahnya supaya seokjin duduk bersebelahannya. tahu sangat hati seokjin yang baik itu, takkan dia nak menolak tawaran leya. 

hampir 30 minit juga kami berbual, menghabiskan masa bersama dengan lawak seokjin serta serba sedikit gossip. 

selepas itu, telefon leya berdering. katanya ayahnya sudah bising kerana lewat pulang. meninggalkan aku dan seokjin yang agak awkward.

entah kenapa walaupun dia kawan sekerja, aku tetap tidak beberapa selesa dengannya.

"jin.. um... s-saya... saya pun kena pergi. jumpa nanti !" kata aku bergerak sambil melambai-lambai seokjin yang masih berselera minum air sirap .

perjalanan ke rumah agak sunyi dan gelap. jam menunjukkan tepat pukul 9. kebanyakkan orang beristirehat di dalam rumah saja waktu cuti begini.

aku menendang batu kecil yang ada dijalan. itukan kebiasaan watak dalam kdrama lakukan ?

OUCH !

satu suara keluar dari hadapan. kelihatan taehyung sedang menggosok-gosok kepalanya sambil menrintih kesakitan.

'"tae, awak okay?" tanya aku memastikan dia dalam keadaan okay . dia mengangguk. tangannya yang tadi menggosok kepala beralih pada tangan aku.

genggamannya kuat membuatkan aku takut dengan kelakuannya. tidak lama kemudian, dia terus tarik aku tanpa kebenaran aku.



next update :
15 likes , 10 comments.

happy eid mubarak kepada readers kesygn ! 😗❤

ha btw tahu tak psl jk tidur dngn fan tu ? eyh terkejut + geram akue ! 🙄😤 rasa nak keluar dri fandom army ni.

ada gmbar pulk tu, nak tgk ? slide la bwh :'(



























































































































okaybye :)

Saliva - Kim Taehyung.Where stories live. Discover now