💫 saliva - 12

427 83 12
                                    

“kau tak marahkan kalau ada lelaki dalam rumah ni ?” soal aku dengan nada yang kuat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“kau tak marahkan kalau ada lelaki dalam rumah ni ?” soal aku dengan nada yang kuat. sengaja biar taehyung itu ketakutan.

yoongi menjeling, lalu kembali fokus pada telefonnya. eih sombong ! “apa ? janganlah call FBI !” kata aku walaupun dia tak bagi apa-apa respon.

dia berkerut, aku tergelak melihat taehyung yang mengintai-ngintai dari celah kabinet.

“kau terkekek kekek dekat situ kenapa ?” soal yoongi yang kini sudah berhenti dengan peralatan teknologi tu.

aku membuka pintu kabinet bawah sinki. terlihat taehyung menutup matanya dengan kedua-kedua belah tangan. nampaknya aku buat dia takut sangat !

“kim taehyung, awak keluar je la. itu min yoongi, abang saya,” kata aku sambil mencekak pinggang mengarahkan penakut itu keluar .

perlahan-lahan dia keluar . masih takut seperti ada harimau di dalam rumah itu. terjenguk-jenguk sebelum dia berdiri dengan betul.

dia membetulkan sedikit bajunya . secara tiba-tiba dia berlari menyorok ke belakang aku. “kenapa ni ?” soal aku.

jarinya menunjuk ke arah yoongi di ruang tamu sedang memerhatikan kami dengan gummy smilenya.

“ni lelakinya ? ha macam sotong,” kata yoongi sambil tergelak kecil. aku menarik lengan taehyung supaya tidak lagi menyorok di belakang aku.

pancake atas pinggan itu aku bawa ke meja hadapan. “nah, jemputlah makan,” kata aku sambil berjalan menaiki tangga untuk mengambil barang di atas bilik.

selepas itu, aku menjamah sekeping pancake dari pinggan yoongi atas sebab terlalu lambat untuk ke tempat kerja.

TOK ! TOK !

“memekak je la. kau boleh tak beli loceng ?” soal dia membuatkan aku menjeling lidah. huh rumah dia pintu pun tak ada.

aku berjalan menuju ke pintu. ye la, akukan ketua rumah ni. akulah yang kena bukakkan.

“o-oh, seokjin. awak buat apa dekat sini ?” tanya aku. tak pernah-pernah dia datang rumah aku di waktu sebegini.

“umm.. sebenarnya saya nak amik awak. ye la takut awak tak sihat,” aku hanya mengangguk tanda faham.

“hm.. jomlah pergi. taehyung nanti nak pergi kerja jangan lupa kunci pintu tau,” pesan aku sebelum keluar bersama barang keperluan bayi. ok tibe.

“takpayah. aku nak duduk rumah ni sampai kau balik,” kata yoongi sebelum dia menyumbat lebih banyak lagi pancake cicah caramel.

“eh engkaukan ada rumah,”

“itu rumah mak ayahlah !” katanya dengan penuh nada annoying.

“miskin !” jerit aku sebelum meninggalkan rumah. terdengar gelakkan kecil keluar dari mulut jin dan taehyung.

perangai adik-beradik memang macam tu. 24/7 akan bergaduh tapi sebenarnya hati mereka sayang 🥺❤





Next update : aku dah tak mampu nak letak target :)



Saliva - Kim Taehyung.Where stories live. Discover now