💫saliva - 09

474 87 13
                                    

TING !

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

TING !

Jin : how are you ? tak perlu datang harini . awak tahu yang kim taehyung dah pulih. take a rest first ❤

aku tersenyum membaca kiriman mesej dari doktor seokjin. bangga rasanya menjadi seorang kaunselor atau nama lainnya doktor sakit mental mampu memulihkan pesakit mereka .

aku merebahkan diri di atas katil. hari ini hari selasa, kalau jin beri aku cuti . takkan aku mahu baring di atas katil ni sehingga esok ?

nak jumpa leya, dia pasti sedang bekerja. nak jumpa yoongi, ugh malas aku jumpa dia tu. annoying je.

no no hyuna no. kau tak boleh duduk terbaring dalam bilik ni. ayuhla membazirkan duit.

🤑💘

"semuanya rm2999.10," kata jurukaunter tersebut menunggu aku mengeluarkan kad dari dompet .

BEEP !

juru kaunter itu memberi aku plastik berisi baju dan seluar aku baru pilih . kedai gucci tidak pernah mengecewakan aku .

kedai oldtown menjadi tempat aku berhenti, almaklumlah sepanjang aku shopping tadi bunyi perut hanya dipalau .

aku mengambil kertas dan pensil yang berada di atas meja itu lalu menulis code yang dirujuk pada menu kedai .

selepas aku selesai, aku mengambil pelayan untuk mengambil pesanan aku . "ni dia," kata aku menghulurkan kertas tersebut .

" itu je ?" soal pelayan itu.

aku mengangguk. " betul ni ?" aku mengangkat muka memandang pelayan yang seakan-akan memaksa aku membeli makanan lain .

"t-tae ?"

" hai haha," tegurnya sambil tergelak kecil .

"hyuna tak kerja ke harini ?" soalnya sebelum bergerak menghantar pesanan aku ke kaunter untuk mula masak .

" tak, harini free day. kenapa ?" tanya aku kembali.

taehyung mengelengkan kepalanya. terus dia berlari ke kaunter menghantar pesanan. aku perhatikan bayangannya dari jauh.

dari satu meja ke satu meja dia bergerak. jadi sebelum ini dia tak kerja sebab wajahnya seakan-akan tiada perasaan itu ?

manusia ini pelik. mereka judge terlebih awal. mereka tak lihat dari segi hati dan luahan isi hatinya. kebiasaanya manusia lihat yang luaran bukan yang dalaman.

"ha termenung apa tu ?" air ice honey lemon tea itu diletakkan di atas meja aku.

aku menggeleng melihat taehyung yang boleh tersenyum, bercakap tanpa ragu. "hyuna busy ke lepasni ?"

" tak,"

"hmm so jom jalan-jalan petang ni ?" pelawanya . aku hanya bersetuju . rasa bersalah menolak tawarannya itu ..







Next update ; sekejap lagi sebab nak habiskan cepat ;P





Saliva - Kim Taehyung.Where stories live. Discover now