💫saliva - 21

378 67 2
                                    

“TAEHYUNG !” jerit aku sekali lagi tanpa menghiraukan Jungkook teman lelaki Leya. Langkah perlahan ke dalam kilang itu amat menyeramkan.

Retakkan kaca botol arak bertaburan. Itu semua tidak menjadi halangan, aku masih berdegil mencari Taehyung.

“TAE ! TAETAE DEKAT MANA !?” aku masih berlari tidak henti sehingga di hadapan satu ruang dimana ada satu bilik, besar kemungkinan Taehyung berada di dalam bilik ini.

Pintu yang bersalut cecair merah yang masih baru itu buatkan aku betul-betul takut. Mulalah fikiran negatif kembali berlegar bermain dalam minda.

Perlahan aku memulas tombol tersebut, menjenguk sedikit ke dalam untuk melihat isinya.

Terlihat Taehyung yang terikat ada kerusi serta darah-darah masih meleleh. Mata Taehyung terpejam rapat, nasib baiklah nafasnya masih berjalan seperti biasa.

Aku berlari terus pada kerusi itu. Segala tali itu aku cabut ikatannya. Wajah Taehyung aku tatap walaupun kotor dan berdarah-darah.

Perlahan-lahan bibir aku mendekati bibirnya. Aku kemudiannya kebelakang, rasa airnya masam berubah pahit. Seperti ada dua rasa.

“Hyuna ! Macam mana—” Leya memegang bahu aku dari belakang dan percakapannya terhenti melihat Taehyung yang sudah tidak bermaya.

Aku melihat Leya dengan penuh harapan dan air mata. Bersalah rasanya menghalau dia tanpa memeriksa. Leya memeluk aku membuatkan aku meraung pada pelukannya.

Semua ini salah aku, kalau bukan aku. Tetap salah aku ! Aku tak patut kenal Jimin atau aku tak patut jatuh hati pada Taehyung ! Kalau aku tak adakan bagus, pasti persahabatan mereka terjaga sehingga sekarang.

Min Yoongi dan Dr. Seokjin juga pasti akan hidup melihat aku tidak pernah sesekali putus asa pada dunia moden ini.

“Hyuna, Leya. Pergi masuk dalam kereta dulu. Jangan risau, ambulance hampir sampai. Sekarang masuk saja ke dalan kereta, kami mahu soal tanya kamu berdua,” terang jungkook yang sedia menolong aku ketika aku beritahu semua tentang ugutan Jimin.

Kami berdua akur dengan arahannya. Buat kali aku menoleh belakang melihat Taehyung yang sedang diangkat untuk baring ke atas katil beroda itu oleh doktor dan beberapa abang polis.

Maafkan aku Kim Taehyung.




Saliva - Kim Taehyung.Where stories live. Discover now