💫saliva - 19

379 69 16
                                    

Kring ! Kring !

Panggilan telefon dari seseorang yang berbeza tetapi tidak dikenali itu sekali lagi berbunyi. Aku mengeluh, mengangkat tanpa berfikir panjang.

“Hello, Hyuna. Long time no see,” suara ni seperti aku pernah dengar. Nadanya benar-benar membuat jantung aku berdegup kencang .

Pasti ada sesuatu buruk akan berlaku. Sejujurnya, aku sudah tak mampu berfikiran positif seperti dahulu.

“Siapa ni ?” soal aku dengan kasar kononnya berani menghadap dia.

“Dah lupa dah ?” tanya dia dengan lembut cuba menenangkan aku yang sudah gelabah.

“Kim T-Taehyung ?” tanya aku tergagap-gagap akibat terlalu takut . Dia tergelak membuat aku sedar siapa dia sebenarnya .

“Kau dengan lelaki tu memang berpisah tiadakan ? huh, eh— lupa pula memang dah terpisah,” katanya tergelak kecil. aku terdiam, entah bagaimana dia tahu apa yang berlaku tentang kami berdua .

“Kau nak apa ni Park Jimin ?!” tanya aku dengan cara menjerit membuatkan dia tergelak besar.

Dia kemudian terdiam, dia berdehem lalu bersuara. “Aku nak kau,” katanya dengan ganas.

Aku mengetap bibir rapat. Cuba mendiamkan diri dari perbualan antara kami berdua. “Aih, come on Hyuna. Kalau tak, hmm...” Mulalah dia tergelak kecil.

“Kalau tak... Budak tak ada perasaan ni. Akan mati dalam tangan aku,” aku tidak mampu lagi bernafas dengan betul. Rasa pada kepala pedih sekali, mungkin kerana terlalu banyak berfikir.

Masalah yang baru tidak habis lagi, sekarang ada lagi masalah yang ditambah.

“Hyuna ! Kau dengar ke tak ni ?” soalnya. Terkaku aku. Tidak tahu untuk pertanyaan dia yang memain peranan hidup dan mati seseorang.

“A-aku dengar tapi l-lepaskan Taehyung, aku janji aku jadi milik kau,” kata aku tergagap memaksa dia melepas Taehyung.

“Tak semudah tu sayang, kau datang sini. Melutut depan aku. Minta maaf atas segala apa yang kau dah buat dengan aku ! Jadi milik aku buat selama-lamanya. Senangkan sayang ? Jadi apa lagi, come on la Taehyung tu bukannya normal pun,” kata dia seperti menolak aku untuk memilih bersama dia.

Aku mengelap air mata aku. Membetulkan suara aku supaya tampak tegas.

“Baik, aku datang. Tolong lepaskan Taehyung,” kata aku selepas memikirkan jawapan yang terbaik.


sikit lagi 🙂🤪

Saliva - Kim Taehyung.Where stories live. Discover now