cahaya matahari memancar tepat pada wajah aku. segera aku melindunginya dengan menggunakan tangan.
aku berusaha duduk. mata aku kelipkan beberapa kali kerana penglihatan aku masih kabur. sekarang aku sedar, aku berada dalam bilik.
bukan bilik aku, bukan bilik yoongi. bukan bilik yang familiar !
aku perlahan-lahan bergerak ke pintu. tombol pintu itu aku pulas perlahan mengintai apa yang ada diluar bilik .
"hyuna," panggilan nama itu jelas. cepat-cepat aku menutup pintu. hati aku mula tidak tenang.
"hyuna.. bukaklah," arahnya. tiada lagi fikiran positif dalam kepala. aku sudah mula cuak. semua gajet dan beg tanagan aku bawa malam tadi tiada dalam bilik. syukur masih ada baju yang dipakai.
"hyuna, ni jin. kim seokjin kawan kerja awak. please bukak !" aku terdiam di tebgah-tengah bilik.
seokjin ? dia tolong aku ? dia ada buat apa-apa ke dengan aku ?
PAK !
pintu itu dirobohkan bersama kapak yang dipegang membuatkan aku lebih takut. hampir gugur jantung aku apabila dia lakukan seperti itu.
"hyuna awak ok ?" tanya dia merapatkan jarak memastikan aku dalam keadaan okay.
aku hanya diam. aku memandangnya dalam pandangan menakutkan seperti dia ingin melakukan sesuatu pada aku.
"awak relax je. semalam awak minum banyak sangat sampai pengsan. kebetulan saya lalu kedai tu," jelasnya membuat aku sedikit tenang.
dia tersenyum memberi baju. "mandi. dah tengah hari dah. awak tak payah kerja, take a rest," arahnya.
mata aku membuntang selepas mendengar perkataan tengah hari. tengah hari. tengah hari ! aku lambat. sepatutnya aku pergi keluar dengan tae.
baju itu aku tolak. senyuman serba salah terukir di wajah aku. "maaf seokjin. saya dah lambat," terus aku keluar tanpa mendengar ayatnya.
❣🎈
"TAEHYUNG !" jerit aku sambil berlari ke arahnya yang sedang menghirup udara segar.
taehyung berpusing mencari suara aku. aku terus memeluknya tanpa berlegah. "maafkan hyuna, hyuna lambat," bisik aku.
pelukkan aku tidak dibalas tapi rambut aku diusap perlahan.
aku melepaskan pelukkan. wajahnya seperti biasa, tiada emosi. "taetae, air liur tae-"
tangan dia kedua-dua belah pipi aku. kepala sudah sedikit senget dan matanya pula sudah tertumpu pada bibir aku.
perlahan-lahan bibirnya dirapatkan sehingga bibir kami bertemu tapi kali ini ciumannya lain dari sebelum ini.
rasa air liur dia, t-tawar ?
next update :
13 votes, 10 comments 😩fanfic ni flop laa hm :((
YOU ARE READING
Saliva - Kim Taehyung.
Fanfic『 BTS's First Fanfiction 』 + rasa air liur berubah mengikut perasaan ? ଽ click 'read' to know what happen to Kim Taehyung ! <3 「 COMPLETED 」 ₊❏❜ start - 18052020 ˎˊ˗ ₊❏❜ end - 10062020 ˎˊ˗ ₊❏❜ cover - a lil by me and others by @preciousoobin ˎˊ˗ ...