aku merenung sofa yang baru pagi tadi yoongi duduk. dia sombong, ganas, tidak selalu senyum, acah macho, jahat, suka gurau kasar.
percayalah dalam hati aku ni tak sedikit pun benci pada dia. semua hal tu akan aku rindu.
tok ! tok !
perlahan aku membuka pintu. terlihat muka taehyung yang pucat. terus masuk menuju ke sinki dapur .
“ tae ! ” jerit aku mengikut belakangnya. Mata aku tertumpu pada sesuatu yang agk menakutkan bagi aku.
tangannya bersalut dengan sesuai yang berwarna merah. wajah innoncent bergini tidak mungkin akan membunuh orang.
“ t-tae ?” soal aku ketakutan. perlahan aku jauhkan diri daripadanya. Dia hanya berkerut, mengelap tangannya yang basah.
dia tergelak , “Ini sos la,” katanya mendekati aku. Dia memegang bahu aku. Tidak lama kemudian satu pelukan dapat aku rasa.
“ Jangan sedih lagi tau,” kata dia menarik tangan aku. entah kenapa aku lebih selesa apabila bersama dengan Taehyung dari manusia lain.
“Esok mak ayah hyuna nak jumpa Tae,” riak wajah Taehyung mula berubah. Dia pucat dan seakan-akan takut.
Bukan dia je takut, lihat dia yang gementar apabila beritahu tentang hal sebegitu aku sendiri menderau darah . Taknak la fikir negatif ye tak ?
“Okay, tapi macam mana kalau dia tak kasi duduk dengan Hyuna. maksud tae, diaorang taktahu Tae duduk dengan Hyuna macam mana nanti dia tanya banyak beda ? Kerja mana ? Duduk mana ? Ada rumah, kereta, duit berapa banyak ? Macam mana Taehyung nak jawab semua tu,” aku menahan gelak.
“ Taehyung kena belajar untuk kurangkan overthinking. Tak baik untuk kesihatan mental Tae,” kata aku. Walhal, aku baru saja overthinking .
Aku berebahkan diri di sofa manakala Taehyung melihat aku dari sofa single. Haha single.
“Hyuna mesti sedihkan, kalau Tae hilang orang yang Tae sayang pun tae sedih,” katanya dengan perlahan. cukup sayu aku melihat dia meluahkan perasaannya.
teringat kembali ketika pada awal -awal aku jumpa dia. dia langsung tak senyum, bercakap pun hanya bila perlu. tak sangka lelaki tu berubah 90° .
“ hyuna ? hyuna ? oy !” dia melambai-lambai tangannya dihadapan aku membuatkan aku kembali ke alam realiti.
“ Hyuna sedih tapi Hyuna kena kuat sebab dalam dunia ni bukan yoongi je yang ada . Hyuna ada mak ayah hyuna, Hyuna ada Taehyung. Hyuna ada ramai lagi, tapi itulah. Nak tutup rasa kehilangan tu susah,” kata aku mengosok tangan aku menahan air mata yang sudah bertakung.
“ untung. Tae tak ada sesiapa pun. Even, mak dan ayah,” katanya lebih sayu membuat aku berjalan ke sebelahnya. tangannya aku genggam.
“Tae ada Hyuna,” kata aku sambil tersenyum memandang wajah Taehyung yang suram.
Perlahan-lahan kepala aku bergerak mendekati mukanya. Bibirnya aku tenung lama dan matanya tertumpu pada mata aku.
CUP !
satu ciuman pantas dari Tae membuat aku terdiam. senyumannya mula terukir. “macam mana kalau tae pergi ? agak-agak hyuna sedih tak ?”
sengaja aku menggeleng untuk melihat reaksinya. dia mencebik, mukanya masam. tangannya sempat menarik sebelum aku berdiri bergerak masuk ke dalam bilik.
terus aku terduduk di ribanya, terkebil-kebil aku dibuatnya. “answer me,”
“Hyuna sedih bila orang Hyuna sayang pergi. Mestilah Hyuna sedih kalau Tae—” ayat aku terpotong.
Ciuman yang agak hangat dalam tempoh yang lama itu membuatkan aku agak turn 'on' walaupun hati aku masih bercelaru memikirkan yoongi .
aku dah give up dah dengan fanfic ni uargh 😭💔
YOU ARE READING
Saliva - Kim Taehyung.
Fanfiction『 BTS's First Fanfiction 』 + rasa air liur berubah mengikut perasaan ? ଽ click 'read' to know what happen to Kim Taehyung ! <3 「 COMPLETED 」 ₊❏❜ start - 18052020 ˎˊ˗ ₊❏❜ end - 10062020 ˎˊ˗ ₊❏❜ cover - a lil by me and others by @preciousoobin ˎˊ˗ ...