Ben geldim..Hoş geldim sizde hoş geldiniz. Başlık güzel değil mi fazla düşünmeme gerek kalmadı başlığı çünkü benim için dünyaların en güzeli onlar. Başlık merak uyandırıyor şeyde diyor olabilirsiniz en güzel dünya ne saçmalıyor yine bu. Gelin size anlatayım bakalım ne demek istiyorum.
Bu konuda konuşmasak olmazdı bence.
Nedir sizce dünyaların en güzeli?
Bence en güzel dünya kitapların dünyası. Yazarın kurduğu ,duyguları ilmek ilmek işlediği seni kendi sıkıntılardan alıp götürürken karakterlerin yaşadığı dertlere düşüren bir dünya. Bazen seni gerçeklikten alıp bambaşka bir dünyaya götürürken bazende gerçekleri yüzüne tatlı tatlı ya da acımasızca çarpan şeydir kitaplar.
Size kitap okuyun hafızayı güçlendirir,okumanızı akıcı ve hızlı yapar,kelime hazineniz güçlenir konsantrasyonu artırır yok efendim çok yararlıdır şuna iyi geliyor buna fayda sağlıyor diye saymayacağım(arada saydım fark ettiniz mi) .Bunu herkesten duyabilirsiniz ve zaten bilimsel bir bilgi biliyorsunuzdur .
Peki bu kadar yararlı,bu kadar güzel şeyleri neden okumuyoruz . Kendimizi neden mahrum bırakıyoruz.Hadi gelin bir kaç bahaneye çözüm bulalım.
Zamanın mı yok ? Şimdi bir anne gibi oluyorum" elindeki telefona zaman var ama onun başında saatlerce duruyorsun "diyebilirim ki dedim gitti. İlk bahaneye ilk önerim telefona sosyal medyaya ayırdığın zamanı kısıp kitaba zaman açabilirsin.
İstek mi yok? Bu yoksa neden yok ya bak cidden çok yararlı bir olay bak gir içine çıkamayacaksın bence kitaplar bir ,bin şansı hak ediyorlar. Önerim ise ilgili olduğunuz konu hakkında yazılan kitaplardan başlayabilirsiniz bu tarih kitapları olabilir,polisiye olabilir,macera olabilir size illa dünya klasiklerinden başlayın diyemeyiz . Önemli olan kitaba alışmak ,kitap okumaya alışmak dolayısıyla ilk okumaya başladığınızda edebi yönü ağır kitaplar okumayın. Bu sadece sizi yorar ve kitaplardan soğutur. Okuması kolay yazımı sade olan akıcı kitaplar okumanızı önerim.
Bu kitaplara tavsiye ver derseniz. Veremem çünkü bu birazda ilginizi çeken konular ile ilgili ve kitapları böyle ayırabilecek kadar bilgim yok sadece bölüm sonlarında okumaktan keyif aldığım kitapları söyleyebilirim. Haddim olmayan şeylere girmeye gerek yok siz bunun için youtube hesabı açan kişileri instegram da ki sayfaları takip edebilirsiniz.
"Para mı var, bir kitap kaç para biliyor musun"diyor da olabilirsiniz haklısınız cidden çok pahalı kitaplar var .Aşırıya kaçan ve ticareti dönen bir yerde kitaplar bence olmalı mı hayır bu konuda bende en az sizin kadar mağdurum ama tabi ki çözümüm var.
Bir kütüphaneye kayıt olabilirsiniz ve oradaki kitaplara para vermeden kavuşursunuz güzel çözüm değil mi? Birde bana bu soruyu cidden kitaba ayıracak para olmadığı için mi diyorsunuz yoksa kitap gereksiz kitaba vereceğim parayı buna veririm diye mi pahalı geliyor? Bu önemli bir ayrım çünkü gereksiz diyorsanız beni kırarsınız neden kırarsınız kimseden duymadıysanız az önce saydım yararlarını gereksiz asla diyemezsiniz kitaplar hayattır.
Şunu da ekleyeceğim hayat çok pahalı ve bu kitaplara özel bir pahalılık değil. Bir şey daha ekleyeyim evet her şey pahalı ama kitaplara özendirmek ve teşvik etmek için ucuz olsalar tabi ki daha güzel olurdu.
Çok sevdiğim bir hocam her şeyi okuyun derdi .Kitap,dergi,gazete,haber okuyun ,okuyacak ne görürseniz okuyun diyordu. Belki o zaman katılmış olabilirim kitapların dünyasına. Tam hatırlamıyorum o sıralar mı başladın ama hocamın bu sözünü unutmam bende demiş olayım size.
Benim okuma düzenimi merak ederseniz etmeyin maalesef bir düzenim yok.
Hala çok iyi bir okuyucu değilim her gün 1 saat okurum ya da her gün 50 sayfa okurum diyemem bazen 100 sayfa okurum bazen hiç okumam kitaba göre değişiyor sanırım .Kitaba göre değişmesinin sebebi ise tam olarak ne okumaktan zevk aldığımı çözmüş değilim . Biraz biraz şekilleniyor kalemini sevdiğim yazarlar,sevdiğim tarzlar ama hep aynı tür okuyamıyorum aslında okumak istemiyorum sebebi ise tüm türleri denemek en azından bilinen yazarların kaleminden çıkan bir kitabı okumak istemem amacım bu.
Eğer o türü veya yazarın kalemini seversem devam ediyorum sevmezsem belki bir şans daha verebilirim. Yani lafın kısası tüm hepsinin tadına bakmak istiyorum bunu yaptığım içinde beni sıkan bir kitaba denk geldiğimde bitmesi biraz geç oluyor. Yarım bırakmayı da sevmiyorum o yüzden uzuyor .
Bu deneme sürem hala bitmedi ama bundan yakınmıyorum aksine çok keyifli. Bir örnek ile daha iyi açıklayabilirim mesela yemek olarak düşünürseniz hep aynı şeyi yemekten sıkılırsınız ne kadar o yemeği severseniz sevin bir yerden sonra bayar. O yüzden hep aynı tür okumaktan sıkılabilirim,sıkılabilirsiniz.
Birde okumayı akışkanlık edenlere bir önerim olsun o zaman . Hep aynı tür ve yazar okuyorsanız arada bir değişiklik iyi gelecektir. O kitabı sevmeyebilirsiniz ama yeni bir türün tadını almış olursunuz.
Kitaplar deriz de kokusundan bahsetmez miyiz.
Son olarak da;
Kitapların kokusuna aşık olanları görebilir miyim?
Ben direk o gruptayım muhteşem kokuyorlar ama birinci kokum yağmurdan sonraki toprak buna girmeyelim şimdi ikincisi de evet kitap.Kitabın kokusunu bir alın o dünyaya bir girin gerçekten çıkmak istemeyeceksiniz verdiği keyfi size kelimelerle anlatamam. Kitaplardan aldığım duyguların tarifi yok.
Kitaplardan okuyup öğrendiğim gerçekler de var. Kitapların beni yıllar öncesine götürdüğünde. Kitaplar beni bir polisle de tanıştırdı , bir katille de .Kitap kimin ağzındaysa onun gözlerinden bir çok olay yaşadım. Bazen baş karakter oldum bazen kendime yan karakteri yakıştırdım. Bir çok kez aşık oldum onlara acı çektim. Kitaplara ve kitap karakterlerine aşık olmayanda ne bileyim.
Sözün özü yaşıma göre hayattı çok tecrübe ettiğimi söyleyemem öyle büyük tecrübelerim yok ama kitaplar bana çok şey yaşattı. Bir çok olaya şahit etti dolayısıyla dünyaların en güzeli olan kitapların dünyasında bu yaşadığım dünyadan daha tecrübeliyim. Her şeyin daha başındayım tabi ki daha okunacak çok kitap yaşanacak çok şey var.
En büyük hayallerimden biride çocuklarıma ev, arsa ,araba yerine kocaman bir kütüphane bırakmak. Tabi çocuklarıma da en güzel dünyanın kitaplarda olduğunu aşılayabilmek. Umarım bunu da başarabilirim .
Okunacak o kadar çok kitap,yaşanılacak o kadar çok olay var ki bu çok güzel.
Kitap okumayı sevenleri bir görsem fena olmaz.
Kitabımız İNSAN NE İLE YAŞAR?-TOLSTOY içinde küçük küçük keyifli sıkmayan hikayelerin birleştiği bir kitap .İnce bir kitap bir günde bitter hadi olsun iki anlattığı hikayelerden kendinize çıkardığınız derslerde hediyesi.
Evet bu bölümde de kitaplardan bahsettik umarım beğenmişsindir.
Konuşmamızı istediğiniz konu var ise şuraya yorum olarak bırakmanız yeterli.
kendinize iyi bakın,sağlıkla kalın,sevgiyle kalın......
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Benden Senden BİZDEN
Non-FictionBelki bu kitaptan beklentin aşk,nefret,kavga,dövüş,sevgi,acı olabilir bu kitapta bunlar yok diyemem çünkü hayatın içindeyken bu duyguları yaşamamak bu duyguları tatmamak mümkün değil. Peki fark ne dersen başrol de Benden Senden BİZDEN bir şeyler va...