Yaşlanmak değil Yaş almak

92 5 5
                                    

Merhaba diye klasik girişimizi yapalım.

Nasılsınız? İnşallah hepiniz iyisinizdir. 

Beni sorarsanız....

Karşıma yeni çıkan bir şarkı var şuan bunu yazarken o şarkıyı dinliyorum çok güzel cidden çok güzel . O şarkı aklıma bu konuyu getirdi ilham kaynağım Şekersiz-En Güzel Yaşımdı mis gibi ,çok güzel harika .Dinlediğim için çok şanslıyım. Dinlerseniz ya da dinlediyseniz hislerinizi şuraya bırakabilirsiniz.

Bu ilham ile birlikte bugün sizle yaş almakla ilgili konuşmak istedim,başlayalım.

Size soru yaşlanmak mı ?yaş almak mı? Benim cevabım bölümün başlığında. 

Yaş almak,yaş aldığım gün benim için çok değerli büyümek de öyle. Yeni yaşlar ,yeni sayfalar,yeni umutlar,yeni anılar. Severim yaş almaları.

Büyümek güzel bir şey ,küçükken hayal ettiğimiz şeyleri büyüyünce yapabilirim deriz .Küçükken hemen büyümek isteriz çünkü bir şeyler yapmak istediğimizi söylediğimizde bize "sen daha küçüksün,büyüyünce (ablan,abin gibi olunca) yapabilirsin" gibi cümleler kurarlar. O zamanda tabi ki büyümek isteriz.Çünkü hayallerimizin gerçekleşmesi için büyümemiz gerekliymiş yani bize öyle dendi.

Büyük olunca da küçük olmak isteriz. Bunu istememizin sebebi bana kalırsa hayallerimizi özlememiz ve sorumlulukların çokluğu. Kimse küçükken "büyük olunca ,sorunlar da büyük oluyor "demedi.

Büyümek sadece abin kadar uzun olmak,ablan kadar güçlü olmak değilmiş.Büyürken sorunlar, sorumluluklar,gerçekler de büyüyormuş. Tabi bunlar büyürken ,küçükken kurduğun dünya,hayallerin,imkanların küçülüyormuş.

Büyümek ,yaş almak ,anılar biriktirmek kötü şeyler gibi gelmesin bunların hepsi şuan senin sen olmanı sağlayan olayları kapsayan zaman akımı. Zaman bizi vücut olarak büyüttü ,zaman akarken yaşadığımız olaylar ise bizi psikolojik olarak büyüttü olgunlaştırdı. 

Büyümek isteyen küçükler ,küçük olmanın tadını çıkarın. Büyüme işini zaman halledecek  siz küçük olmanın keyfini sürün. Heyecanınızı anlıyorum ,hayallerinizin büyüklüğünün farkındayım .Sana tek tavsiyem hayaller kurmaya devam et. Bu arada bu satırları bir küçüğün okuyamayacağını farkındayım. Bu satırları okuyan büyükler etrafınızdaki büyümek isteyen küçüklere . "Gel seninle saklambaç oynayalım" diyin ya da körebe ya da futbol  ne oynamak isterse.

Küçülmek isteyen büyükler,büyük olmanın avantajlarını kullanın. Küçük olan sizin yapmak istediklerini yapın. İçinizde hala o küçük siz var heyecanla hayallerine kavuşmak isteyen yerinde duramayan o küçük hep içinizde. O küçük sizin heyecanını büyük sizin azmini ve gücünü kullanarak aslında küçük çocuğu çok mutlu edebilirsiniz.

Yaşadığınız hangi yaş ise o yaşın kıymetini bilin bir daha asla o yaşa sahip olamayacaksınız. Bir daha o yaşa dönemeyeceksiniz elinizdeyken kıymetini bilin . Bu arada yapılacak şeyler için yaş oranı yoktur. 

Demek istediğim yine örnekliyorum;

**Üniversite 22 ,23 yaşlarında bitmez 30 da olur 50 de.

**Evlenmenin yaşı yoktur. (çocuklar evlenemeyeceği için tabi ki bir 15,16 yaşındaki bir" çocuk"evlenemez olduğundan adı üstünde çocuk. Yani evlenmenin yaşı yoktur derken o kapsamda çocuklar yok) İlla 25'inizde evli olmak zorunda değilsiniz. Hayatınızı birleştirebileceğiniz kişi ne zaman karşınıza çıkar ise o zaman evlenirsiniz.

**30 yaşınızda evli,çocuklu biri olmak zorunda değilsiniz. 

**Sadece çocuklar oyun oynamaz 40 yaşında da saklambaç oynayabilirsiniz.

Hayatımızı biz yönetiyoruz evet ama hayatımızın aşkının ne zaman karşımıza çıkacağını bilemeyiz. Ne zaman öleceğimizi bilmediğimiz gibi müdahale edemeyeceğimiz şeyler vardır.

Yaşın geçti evlen artık,kaç yaşına geldin hala okuyorsun gibi cümlelere bakmayın. Bunlar için inanın canınızı sıkmaya değmez.

Siz sadece yaşınızın keyfini çıkarın,böyle seslerin yaşınıza gölge düşürmesine izin vermeyin.

Yaşlanmıyoruz biz sadece yaş alıyoruz . Her yaştan bir çok şey öğreniyoruz. Hayatı yaşamak ,bir şeyleri yapmak ,hayalleri gerçekleştirmek için hiç geç değil. Yaşıyorsak,hala nefes alıyorsak istediklerimize kavuşmak için hep umut var olacak.

Sadece şunu söyleyebilirim az önce dediğim gibi ne zaman öleceğimizi bilmiyoruz o yüzden yapmak istediğimiz şeyleri ertelemeyelim onlara zaman açalım.Hem pişman olmamak için,hem o içinizdeki çocuğu sevindirmek için .İçinizdeki küçük çok aceleci ve heyecanlı onu fazla bekletmemek iyidir.

Unutmayın!!! En güzel yaşınız ,içinizde bulunduğunuz yaş . Çünkü o yaşın içerisine bir sürü anı sığdırabilirsiniz o yaşın en güzel olması için ne istiyorsanız yapabilirsiniz.

Ne geçmişe gidebilir,ne geleceğe ışınlanma gerçekleştirebilirsiniz ama içinde bulunduğunuz yaşı ,anı değerlendirebilirsiniz . 

Geçmişinizi unutmayın sizi siz yapan o ama geçmişiniz şimdiye engel olmasın.Geleceğinizden vazgeçmeyin onun için güzel hayaller kurmaya devam edin size umut veren o . Şimdiniz için ise yaşayın onun iyi bir geçmiş olabilmesi için çalışın.

Sözün özü yaşadığınız anın ve yaşınızın kıymetini bilin.Şimdinin içinde yaşamaya çalışın. Yaşınızı sonuna kadar kullanın. Sonra o yaşla vedalaşma zamanınızda yeni aldığınız yaşınıza kucak açın. 

Sevgiyle ve mutlulukla kalın,kendinize çok çok iyi bakın. Şarkıyı dinlemeyi de unutmayın.

Youtuber gibi oldu o zaman yıldıza basmayı unutmayın. Yorumlarınızı da bekliyorum.

Kitabımız Orhan Pamuk -Benim Adım Kırmızı  çok farklı bulduğum bir kitap. Bir cinayet var ve katili arıyorsunuz ama alışıldık değil .Olaya bir köpek,katil,kişiler daha bir çok canlı cansız şeylerin gözünden bakıyorsunuz. Kesinlik tavsiye ederim. 

ÖNEMLİ!!!!

Bu bölümü bu pazartesi yazmıştım ve dedim yarın yayınlarım. Pazartesi mutlu ve huzurluydum sınavlarım bitmişti tek derdimiz bu ya....Salı sabahına bir vahşet haberiyle uyandık bölümü yayınlamak bir yana hiç bir şeyi içim almadı hala almıyor.O yüzden şuan ne iyi ne mutluyum sadece çaresiz hissediyorum.

Kadınların ve çocukların yaş almasına izin verildiği ,özgürce yaşadığı,acı çığlıkların değil şen kahkahaların attığı bir ülke bir dünya istiyorum.O melek kadın ve diğer melek kadınlar nur içinde yatsın ama onların canını yakanların canları misliyle yansın.Çocukları , kadınları ve hayvanları rahat bırakın.Biz sadece yaşamak istiyoruz ,biz sadece yaş almak istiyoruz ,biz sadece büyümek istiyoruz.

Benden Senden BİZDENHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin