ARAMAK

88 6 0
                                    

Merhaba , Nasılsınız ? Buralarda kaç kişiyiz bilen var mı ? Ben bilmiyorum da beni aydınlatırsanız süper olacağım şuan ise iyiyim .Bunu çok sorup sizi sıkıyor muyum ?

Bugün sizlerle hayatta en çok yaptığımız eylemden bahsedeceğim .

Hep bir arayış içindeyiz fark ettiniz mi? Aslında çoğu zaman fark etmeden arıyoruz ama durup düşününce hayatımızın yarısından fazlasını bir şeyler arayarak geçiriyoruz.

En önce kendimizi arıyoruz,kimiz,nelerden hoşlanırız,nelerden nefret ederiz yaşaya yaşaya bunları buluyoruz. Bunlar kendimizi keşfetme sürecimiz ve doğar doğmaz başlıyor. Hemen örneklendirelim diyelim ki domatese alerjimiz var çocukken domatesi ilk yediğimizde vücudumuzdaki kaşınma ,kızarma vs gibi belirtilerle alerji kendini gösteriyor ve ailemiz de anlıyor ki domatese alerjimiz var .Baktığınızda doğduğunuzda vardı bu alerji ama sizin bunu keşfetmeniz belki bir belki iki sene sürdü domatesi yiyene kadar alerjiden siz dahil kimsenin haberi yoktu.

Bazı olaylara vereceğiniz tepkileri ancak ve ancak yaşadıktan sonra anlayacaksınız.

Doğumunuzdan başlayan bu keşif siz ölene kadar sürecek .Kendinizi fark etmeden arayacaksınız ama hiç bulamayacaksınız çünkü hep bir değişim halindeyiz. Yaşadığımız dönem bulunduğunuz yaş(mesela altmış yaşındaki ben nasıl biri olacak bilmiyorum onunla o yaşa gelince (gelebilirsem) tanışacağım)yaşadığınız durumlar bulunduğunuz ortam size hep bir şeyler katacak ve siz her yaşta ya da dönemde yeni biri olacaksınız .Tabi arayıp bulduğunuz yaşadıklarınızla keşfettiğiniz kırmızı çizgileriniz olacak , temelde de siz siz olacaksınız ama arayışınız hep sürecek ve siz hep gelişeceksiniz.

Hayata geliş amacımızı ararız,hayatın amacını ararız .Bu arayışların bulunup bulunmaması  kişiden kişiye değişir. Bazısı çok genç yaşta bulur ve bence en şanslı grup bu grup o amaca ulaşmak için, o amaç uğruna genç yaşta genç enerjiyle amacına ulaşması çokta zor değil. 

Bazıları ise o amacı bulduğu halde fark etmez ve başka şeyler arar eksikliğini hissetse de ne olduğunu arasa da bulamaz ya da geç anlar ve o şansı elinden kaçırır.

Bazıları da yanlış bir amaca doğru gider doğrusu bu zanneder "ben bu yüzden varım" der ama aslında amacı farklı yolu apayrıdır .En üzücü ve yorulan grup olarak dursa da farklı yollardan gitmek ,giderken kaybolmak hiç gitmemekten iyidir .Hedefine ulaşmış olmasan da yol almış olursun .Hedefe ulaşmak önemli olsa da asıl önemli olan o hedefe ulaşmak için yaptıkların,cesaretin,azmin ve alın terin dir.

Mutluluğu ararsın,huzuru ararsın,dertlerine çözüm ararsın bazen bir çıkış yolu bazende bir yol ararsın ,kendine uygun meslek ararsın,ruh eşini ararsın ....ararsın da ararsın bazen bulursun bazen de bulamazsın,kaybolursun ,kaybedersin ,yorulursun aradıklarında yorar ne aradığını bilmemekte yorar .

En başta da dediğim gibi arayışların çoğu bilmeden olur belki çorabınızın tekini,defteri,şarj aletini  ,anahtarı...fark ederek yana döne arasanız da kendinizi,amacınızı,mutluluğunuzu bilmeden fark etmeden arıyorsunuz. Bir çorabı otururken bulamayacağımızı çekmecelere ,dolaplara belki makinenin içine bakmanız gerektiğini hepimiz biliriz.O zaman hayatımızın amacını,kendimizi,mutluluğumuzu oturarak bulamayız .

Sen buldun mu ?Bulduysan amacın ne?Bulamadıysan bulmak için ne yapıyorsun? Diyebilirsiniz amacımı bulmuş olsaydım galiba söylemezdim ama bulmadım .Bulmak için ne yapıyorsun derseniz bu yazıların çoğu hata hepsi kendime ,sizden çok kendim için yazıyorum diye boşa demiyorum.

Ne yapmam gerektiğini bilmiyorum .Kendimi keşfediyorum ,düşüncelerimin değişimlerini şekil alışını fark edebiliyorum.Amaca gelirsek bulduğumu sanmıyorum yani ben o şanslı grubun içinde değilim genç yaşta dahaca amacımı bulamadım.Hala gencim umarım gelecek yıllar o amacı bulabilirim.

Mutluluğa gelirsek mutlu olmak için ne yapmam gerektiğinden çok ne yapmamam gerektiğini biliyorum.Bunun için tavsiye isterseniz benim dememle olmayacak bunu biliyorum ama her şeyi kafaya takma,küçük şeyleri çok düşünme bazen su akar yolunu bulur demek her şey olacağına varır diyebilmek en ama en rahatı tabi ki her şey için değil küçük şeyler için sevdiğiniz ve istediğiniz şeyler için yorulmak,düşünmek kadar mutlu olacağınız şey çok az.

Ararken yorulacağız,düşüp yaralanacağız yollar taş dolu bazısı kaya bazısı küçük bir çakıl taşı yol bitecek diye düşünme sakın o yol sonsuzluğa uzanıyor .Milyonlarda sapak var milyonlarca tercih var ama yol hep sonsuz seçimlerinizi doğru yapın diyemem doğru göreceli bir kavram kimin doğrusu olduğuna göre değişir o ama çıktığınız yolda mantığınızı konuşturun son karar ise kalbinizin olsun.

Çıktığınız yol,saptığınız sapak içinize sinsin korku olabilir bu belirsizliğin getirdiği bir korkudur ama isteksizlik,iki ileri bir geri adımlar varsa yol yakınken dönün.O yolun sonuna ulaşsanız bile o son size mutluluk getirmeyecek.Şöyle diyebilirsiniz" önemli olan hani yol almaktı" tabi ki öyle  eğer o içinize sinmeyen yola kendi kararınızla çıkmaya karar verdiyseniz ebette size bir şeyler kazandıracak çünkü gitmek istediniz ,merak ettiniz,yapmak istediğiniz için yaptınız bunda yanlış hiçbir şey yok merakınızı giderdikten sonra dönersiniz ya da yolu tamamlar ve başka yola geçersiniz sizin hayatınız sizin kararınız .Lakin başkası şu yoldan git çok ama çok para,mutluluk getirir der ve o yola çıkarsanız yol size bir şeyler öğretmez hedef size ne mutluluk ne para getirir.

Başkasına para ve mutluluk getiren yol, her o yoldan geçene aynı şeyleri vermez .

İçinize sinen yoldan ayrılmayın,o yol başkalarına yanlış olabilir siz kendi doğrunuzu değiştirmeyin. Aramaktan vazgeçmeyin,pes etmeyin .

Ne demiş atalarımız "Arayan mevlasını da bulur belasını da." Tabi inşallah belamızı bulmayalım da sözün özü illa bir şey buluyorsun.

Kendinize iyi bakın sonra ,diğer bölümde görüşürüz.

Bu arada bende sizi arıyorum şu satırları okuyan tatlı okurlar arıyorum bir gün bulacağım zaten illa buluyorsun dedik yukarıda.

Bu arada okulları başlayan arkadaşlarıma Allah zihin açıklığı versin umarım başarılı bir eğitim öğretim yılımız olsun .

Şu son bölümlere hep şarkı koyuyorum çünkü şu sıralar  en çok yaptığım şey müzik dinlemek.Zaten genelde hep müzik dinlerim bu güzel müzikleri sizle paylaşmaktan da keyif alıyorum.

Can Ozan-Delirmiyorsan Tebrikler mükemmellll......

Kanatlarım çıkmıyor ama
Ben de iyi biriyim aslında


Özlemlerim çok doğru
Her yer aptallarla dolu
Delirmiyorsan tebrikler
Şarkı söylüyorsan bu yüzden



Benden Senden BİZDENHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin