Hadi gel seninle hayal kuralım

93 6 0
                                    

Hayal kurmak muhteşem bir şey değil mi? 

Harika bir olay ,çok iyi bir terapi ,muhteşem bir döngü. Ben çok severim hayal kurmayı.
Kim sevmez ki de diyebilirsiniz .

Sevmeyen var mı bilmem ama hayal kurmaktan korkan ve hayal kurmayı unutanlar var ve sayıları azımsanamayacak kadar fazla. Gelin korkularınızı bir kenara koyun ve hayal kurun . Unutanlar ben size hatırlatmış olayım hayal kurun ve ben gibi zaten hayalperest olanlar hayal kurmaya devam edin . Hayaller üzmez aksine mutlu eder ,hayal kırıklığı kötüdür ,yaralar ama hayal kurmamak kadar ağır değildir . Hayal kırıklığı yaşayıp kurmaya küsenler sizde hayal kırıklıklarına inat, hayallerinizi kıranlara inat en güzel hayalleri kurun. En güzel hayaller en mutlu hayatlar sizin olsun.

Peki ne tür hayaller kurarsınız . Gelecekteki kendiniz hakkında mı? Okuduğunuz kitap karakterlerinin bulunduğu hayaller mi ? Geçmişteki keşkeleri yok ettiğin hayaller mi? Hayallerinizde ki kişi kim  gerçek sen mi yoksa bir kaç özelliğini değiştiriyor musun ya da hayalindeki kişi ile alakan yok mu?
Çevreni nasıl kuruyorsun hayallerinde sevdiklerini de ekliyor musun ? Hayallerin gerçekçi mi yoksa gerçeklikten uzak  mı?


Kurduğum hayalleri kendimi göre üçe ayırabilirim galiba:
1-Gelecekte yaşamak istediğim hayat hakkında kurduğum hayaller
2-Benle alakası olmayan kitaplardan ,dizilerden ,filmlerden etkilenip kurduğum hayaller
3-Şöyle bir olay  yaşasam ne yaparım , böyle bir olaya nasıl tepki gösterirdim hayalleri . Burada da yine dizi ,kitap ,haberlerden etkilenip olayları oluşturduğum bir kurgu ama 2.maddeden farkı burada tepkiyi gösteren bizzat ben oluyorum yani kendim.

Geçmişe takılmayı sevmeyen biriyim o yüzden hiç geçmişte şunu değiştirsem ne olurdu diye hayal kurmadım. Belkide bunun mümkün olmayacak olması böyle bir hayal kurmamı engel oluyordur bilemem.

Bence kurduğun hayal dünyanda kendini mutsuz etmemelisin. Yine bence yaşadığın dünyada da kedini mutsuz etmemelisin. Her zaman demekten bıkmayacağım galiba en değerli sensin. Bunu kendine söylemekten sende bıkma.

Hayal kurmanın sınırının olmaması,kuralı olmaması,yasağı olmaması onu daha da mükemmel yapmıyor mu?
Tabi ki buna da karışmasa da olmayacak kişiler var hani her şeye burnunu sokanlardan bahsediyorum evet evet onlardan.
Hani böyle küçümsemek için derler ya hayal dünyasında yaşıyorsun sen,böyle diyenlere şunun söylemek istiyorum .
"Evet hayal dünyasında yaşıyorum ve çok mutluyum da  bundan sana ne" bence sende kursan iyi edersin.
Kimsenin hayalini küçümsemeyin (aslında kimseyi küçümsemeyin) ,kimsenin hayali ile dalga geçmeyin. Herkes istediği hayali kurabilir,herkes istediği kişi olabilir hayallerine inanan ve bunun için çabalayan herkes o hayali yaşar.

Hayallerinize inanın belki şuan sana kurduğun hayal imkansız geliyor olabilir (ki bence imkansız diye bir şey yoktur) ama neden öyle geliyor böyle gelmesine sebep olan şey ne ya da kim . Hayalin için ne yapıyorsun mesela gerçekleşmesi için hiç uğraştın mı yoksa sadece" imkansız be ama olsa ne güzel olurdu "demekle mi kaldın. Hayalinin gerçekleşmemesinde en büyük ve tek engel sen misin acaba. Kendine inan sen düşündüğünden ve olduğundan daha fazlasın az önce kimseyi küçümseme derken sende ona dahilsin kendi kendini de küçümseme.

Tabi ki burada gelecekte olmak istediğin kişi yaşamak istediğin hayat hakkındaki hayallerinden bahsediyorum , geçmişe gitmen mümkün değil ,kitap karakteri olmanda olanaksız. Şunu da eklemek isterim evet geçmişe dönüp o olayı değiştiremeye bilirsin ama geçmişinin geleceğe engel olmasını geleceğini etkilemesini engelleyebilirsin .

Hayal kurmanın güzelliğinden ,hayal kurmaya bayıldığımdan , hayallere inanmaktan ve onların gerçek olması için çalışmaktan bahsettik sıra geldi hayal kırıklıklarına.

Güzelim şeylerden sonra bu oldu mu diyebilirsiniz ama hayal kuran cesur ve korkusuz yürekler hayal kırıklıkları ile doludur buna alışılmıyor da.

Kırılıp kırılıp ,kırıklarımızı yeni hayallerle sarıyoruz. Kırıldıkça daha çok hayal kurarım ,bazıları da kırılıp hayal kurmaktan vazgeçer sizi çok iyi anlıyorum bende bazen vazgeçmek istiyorum ama hayallerim o kadar güzel ki vazgeçemiyorum . Kırıldıkça mükemmelleşir hayaller vazgeçmeyin .Daha fazla iç karartmayalım hayal kırıklığı burada bitsin . Son olarak gelelim hayal kurmayı unutanlara.

Çocukken daha çok hayal kurardık ,gelecekten beklentilerimiz çok daha büyük ve büyülüydü.Peki bu büyü büyüdükçe neden kayboldu.
Bir yerde duymuştum  kimin sözü kim demiş hiç bilmiyorum sizde duymuşsunuzdur,
"İnsanlar büyüdükçe hayalleri küçülür mü?" Güzel ,anlamlı ve doğru bir soru küçülür mü bence evet küçülür ,küçülüyor peki neden? 
Acaba çocuklar gerçekleri bilmiyor mu yoksa büyükler gerçekleri çok mu büyütüyor bu size soru hadi cevaplayın.
Şuan kurduğunuz en büyük size imkansız gelen hayalinizi düşünün bunu bir çocuğa anlatsanız acaba size bunda ne var hadi hemen gidip yapsana der mi? tabi hayalinizi anlamayabilir. (şimdi ki nesil zehir gibi maşallah bence anlamasa da anlar gibi yapar.)
Çocukken kurduğumuz büyülü hayaller büyükler tarafından gülünüp geçiliyor ,belki çocuk işte deniliyor. Büyükler içinde böyle aslında  herkes hayallerimize yine  gülüyor ama bu sefer biz hayallerimiz için çalışmak yerine bizde hayal kurmayı çocuklara bırakıyoruz. Hep birlikte  gülelim ama hayallerimize değil hayal kurarken hep gülelim .

Hey sen hayal kurmayı unutan kişi çocukken o kadar güzel hayallerin vardı ki ,hadi o çocuğa ihanet etme onun hatırına kalbinden geçir istediğini , olmasını istediğin şeyi hatırladın mı? Şimdi hayal kurmanın yaratığı etkiyi belki bir iç çektin, belki inşallah dedin ,belki de keşke dedin. Bende sana inşallah kalbinden geçirdiğin şeyi bir gün yaşarsın diyebilirim kalbini hızlandıran ,sana iç geçirten şey umarım bir gün gerçekleşir . Gerçekleşmezse de o kalp hızı,hayal kurarken ki heyecan bazen kırıklıklara değer .

Size son olarak ne diyebilirim galiba başında ortasında söylediklerimin aynısını.
HAYAL KURUN hayal kırıklıkları sizi korkutmasın,hayallerinize sahip çıkın onlar için çaba gösterin.
Herkesin hayallerini yaşaması dileği ile kendinize iyi bakın.

Bu arada konu hayaller olunca , nasılsınız dememişim .
Nasılsınız umarım iyisinizdir. Sağlıklı ve mutlusunuzdur .
Size tavsiye edeceğim şarkı Kent Şarkıları-Hayat devam ediyor beni çok duygulandıran ve hadi hayat devam ediyor toparlan dedirten bir şarkı.

Ufak not: Yukarıda demiştim ya "İnsanlar büyüdükçe hayalleri küçülür mü? " sorusunu nerede duydum bilmiyorum  araştırdım Babam ve Oğlum filminde geçiyormuş izlemiş olabilirsin ama izlemedi isen  öneririm .

Benden Senden BİZDENHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin