Birini güldürebilmek

29 4 6
                                    


Merhabalar...
Yeni bir yıldan herkese tekrar merhaba....
Yeni yılın ilk bölümüyle karşınızdayım umarım severek ,keyif alarak  okursunuz. Neyse lafı daha uzatmadan ama bu gün ki konumuza  da geçmeden önce şuan çalan dinlediğim ve onu dinlerken yazacağım şarkıyı bırakayım.

Bu şarkıyı bildiğinizden eminim tadı hiç gitmeyen bir şarkı zaman geçse de aklına gelip ya da karşına çıkınca dalıp gidiyorsun bu seferde ben çıkarmış olayım karşınıza hadi sizde dinleyin.

Bölümü okurken dinlemeniz tavsiye edilir. Güldürme diye yola çıktık ama ağlatma garantili bir bölüm oldu neden ki şimdi bu.(altı çizili cümle bölüm sonundan gelen benden size bir mesaj ama siz  gülün yine de niyetim cidden güldürmekti. Gülün olmadı bana gülün ama gülün .)

Eski şarkılar daha bir güzel değil mi?  Aslında hep aynı duyguyla aynı sıcaklıkla sizi saran şarkılar hiç eskimez o yüzden eski şarkı da demeyelim.

Evet şimdi konuya gelebiliriz . Bugün sizlerle birlikte gülmek istedim ,güldürmek istedim hayır fıkra anlatmayacağım ya da şuraya komik video bırakmayacağım . Yapacağım aslında yapmak istediğim en huzurlu ve en mutlu zamanınıza gitmeniz ,gitmem .

Biraz şuandan uzaklaşmak istedim sizde benle gelirseniz çok mutlu olurum. Evet anı yaşamak en güzel ve olması gereken şey anın kıymeti ne geçmiş ne de gelecekle ölçülür  ama şimdi de  kalmak bazen çok zor oluyor  işte bu yüzden bu sefer kalmayalım  gidelim güzel geçmiş anılara. Aslında illa geçmişe gitmeye gerek yok gelecek için de hayaller kurabilirsiniz unutmayın amacımız gülümsemek.

Geleceğe de gitmiştik sizinle aslında geleceğe ben gitmiştim  size de hayal kurun demiştim hatırladınız mı? "Hadi gel senle hayal kuralım" bölümünde  aslında yine andan uzaklaşıp hayallere dalmıştık. Bugün yani aslında bu bölümde ben geçmişi seçiyorum küçülesim geldiyse demek ki. Hadi gel takıl peşime en mutlu olduğun geçmişteki anılarımıza gidelim .Bunlar birer hayal değil bunlar yaşadıkların elinde somut mutlu olacağın şeylerin olduğu geçmişin. 

Evet içinde acı anılarda var elbette ama biz güzel olanları, mutlu edenleri hatırlayalım ve bizi üzen anılar gelirse eğer aklımıza onlara gülümseyelim unutma seni sen yapan yaşadıkların . 

Ne kadar kolay dedim değil mi? Bazen bende şaşırıyorum söylediklerime ne kolay çıkıyor cümleler ne demişler "dile kolay kalbe değil." Seni geçmişte yaralayan ,üzen hatırladıkça gözlerini dolduran anlara bakıp gülümsemek ... Zor baya zor  ama her zaman arkaya dönüp acılarını tazelemek kinini, öfkeni kusmak aynı anı tekrar tekrar yaşamak , keşkeleri vurgulamakta çok çok zor değil mi? Gözlerini dolduruyorsa bırak aksın aksın da şunun sözünü de ver kendine bir gün arkana baktığında ağladığın bu anlara güleceksin .

Ya neden şimdi geçmiş dedin ne işimiz var orda diyor olabilirsin. Bana böyle dersen bende sana "geçmiş dediğinde aklına direk neden sana acı veren anlar, olaylar  geliyor"  derim. Hadi değiştirelim bunu mesela  çok güldüğün bir zamana git. Keşkeleri koy kenara iyi ki'lerini hatırla . İyi ki tanımışım dediklerin gelsin aklına ,iyi ki yapmışımlar dolansın.

 Bu geçmiş yıllar , aylar öncesi değil dün de olabilir . Önemli olan güzel ,seni gülümseten bir zamana ışınlanman . Ne hissettiğini hatırla huzur, mutluluk ,güven  her ne ise onu hisset ister kapa gözlerini ister açık bırak fark etmez . 

Kimin yanındasın mesela neredesin seni bu kadar güldüren ne ?Bu boşlukları doldur . Hafızan benim gibi iyi değilse, bu kadar ayrıntı hatırlamıyorsan istediğin gibi ,hatırladığın kadar doldur kim sorgulayabilir seni, kim hayır öyle değil diyebilir . Bence kimse diyemez beynimizde sadece düşündüğümüz şeyleri kimse sorgulayamaz . Bu olay çok güzel bu çok ama çok mucizevi bir şey. Düşünüyorsun, hayal ediyorsun ve o sende kalıyor başka kimseye sen istemediğin sürece gitmiyor. Kafanın içindekini kimse bilmiyor. Bu da seni o anı özel kılıyor.

Bazen sorarlar ya özel bir gücün olsa ne olsun isterdin diye böyle bir soru işte siz anladınız neyse.

Özel güç olarak" insanların zihnini okumak isteyenler" lütfen ya ne gerek var böyle şeylere .Aman aman neyse ki böyle bir güç yok.

Evet gittin mi o zamanlara nasıldı ?Geçmiş zamanda yaptığımız hatalar ,bize yapılan hatalar ,yaşadıklarımız hiç biri boşa değil, hepsinin bir amacı vardı .Belki o amacı şuan görüyoruz belki o zaman gördük belki hala göremedik .

Geçmişle yaşamamalıyız ,o bize tecrübelerini verdi ve onun işi bu kadar daha fazla üstüne gitmek değiştiremeyeceğimiz bir olay için neden öyle yapmadım, neden onu demedim, neden ,neden  ,NEDEN demenin bize kattığı çok bir şey yok ha ne dersin. ..


BAYA  BAYA BAYA önce yazdığım bir bölümdü ama düzensiz ve eksikti yazmak istedim ve elim bu bölüme gitti , umarım beğenmişsinizdir ,umarım sizi gülümsete bilmişimdir ya da umarı ağlatmamışımdır cidden amacım bu değildi aslında ama bölümü düzenlerken okudum ve gözlerimin dolmasına engel olamadım lakin bu bölümün son satırlarını yüzümde tatlı bir tebessüm ile yazıyorum umarım sende tatlı bir tebessüm ile okuyorsundur.

Hadi hadi bana bir tebessüm ver de gideyim ... Güldün mü? hala mı hadi bekliyorum gülümse lütfen aman zorla güzellik olmaz tamam da zorla güldürme de olmaz mı olur mu ? olur olur hadi gülümse bak kopyala yapıştır yapar üç dört sayfa yazarım .

Bir daha ki bölümde görüşene kadar hoş, mutlu ve sağlıklı kal.....

Bana söylemek istediğiniz bir şey varsa lütfen çekinmeyin ...


Benden Senden BİZDENHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin