Merhaba 2020 ,
Aslında merhaba 2020'nin başındaki, heyecanlı ,umutlu ben ve sonundaki, tedirgin, yorgun ama hala umutlu ben .
Merhaba 2020'nin bana öğrettikleri ve kattıkları. Ne zaman paylaşırım bilmem ama bu yazıya başlama tarihim 30 kasım yani tam bir ay var 2020 ye veda etmeye. Bende bu yıl hissettiklerimi dönüp görmek ,okumak ,hissetmek için küçük bir yazı yazmak istedim ve bunu sizlerle paylaşim dedim. Çünkü biliyorum çoğumuzla aynı duyguları paylaştık bu yıl. Aynı şeyleri hissettik, aynı şeylere ağladık aynı şeylere mutlu olduk bu yıl.
Sende bana bu yıl yaşadıklarını tek kelime veya tek cümleyle özetler misin?
Biliyorum biliyorum hissettiklerimizi anlatmak ,bu yılı anlatmak ne tek kelimeye ne tek cümleye sığıyor farkındayım. O yüzden tek olmak zorunda değil yazmak istediğin kadar yazabilirsin. Ben buradayım ve okumak için sabırsızlanıyorum.
Bu yıl bana şükür etmem gereken birçok şey olduğunu gösterdi. Her şeyin kıymetini kaybedince anlıyormuşuz ya öyle işte kaybedince aslında ne kadar çok şeye sahip olduğumu anladım. Bunlardan bazıları;
Dışarı çıkmak ,markete gitmek, sarılmak, tokalaşmak, okula gitmek ,otobüse binmek ,dışarda yemek yemek ,yürüyüş yapmak ,kalabalığa karışmak ne büyük şeylermiş. Ne kadar kolay yapıyormuşuz bunları ,düşünmeden acaba demeden . Tedirgin olmadan ,korkmadan ne rahatmışız ve pismişiz biraz hatta şimdiyi düşününce biraz değil baya pismişiz. Kendi adına konuş dersen tamam önceden baya pismişim ben .Ellerimi yıkardım evet ama artık elimi çitiliyorum .Dışardan gelen şeyi yıkamazdım artık yıkıyorum . Otobüsten indikten ya da marketten çıktıktan sonra elimi dezenfekte etmezdim .O yüzden pismişim ben .Şimdi düşününce aslında hep yapmamız gereken şeylermiş gibi geliyor .
Ne güzelmiş açık havada nefes almak maskesiz (çıkarın diye demiyorum hatta yalvarıyorum şu maskelerimizi olması gerektiği gibi takalım).Pis olmak da güzelmiş ,özgürce çıkıp dolaşmak da .
Biliyorum bu yılın getirdikleri kadar götürdükleri de var. Hatta götürdükleri daha fazla. Çok can aldı bizden, çok can yaktı ,çok ağlattı .Çok üst üste geldi en çok da bu yordu bu korkuttu, şimdi ne olacak acaba diye bekledik. Psikolojik olarak yıprandık kabul ediyorum zordu ,yordu ama bak bitiyor. Umudumuz gelecek olan yılın bu yılı aratmaması.
Okula gidemedik mesela sevindim başta oh dedim tatil ama bu tatilin bu kadar uzamasını istememiş ve düşünmemiştim ki ilk ii hafta sonrası tatil olmaktan çıkıp işkenceye döndü .Okulu özleyen tek ben değilim demi . Özlememin en büyük sebeplerinden biri evde bilgisayardan ders anlamak ,sınava girmek daha zor çok daha zor . Ödevler ,sınavlar, dersler kendime bunları dert olarak gördüğüm için inanın çok kızdım hala da kızıyorum .Bunları dert olarak gördüğüm için utanıyorum . Gerçek bir dert değil bunlar sağlıklıysak her türlü üstesinden geliriz en ama en büyük hediye bu bize. Birde okula gitmek güzeldi be.
En büyük kıymetini bildiğimiz şeyse :
Sağlıklı olmak galiba bunun kıymetini biliyorduk sağlığın her şeyden önemli olduğunu biliyorduk ama her gün sağlıklıyız diye şükrediyor muyduk ? Ya da kendimizi bu kadar dinliyor muyduk ? Nefes sessimizi, koku duyumuzu, tat duyumuzu ,ağrılarımızı bu kadar önemsiyor muyduk ?
Ya da hastaneye ,acile belki çok küçük şeyler için giderken şimdi çok zorda kalmadığımız sürece gitmiyoruz.
Bunların hepsini düşünüp şaşırıyorum . Kapana kısılmış ve çaresiz hissediyorum .Aynı zamanda yaşadığım bu zamana kadar fark etmeden yaptıklarımın kıymetini anlıyorum .Bu zamanlar gelip geçecek ama ben öğrendiklerimi unutmayacağım ? Bana bir yaş katmaktan daha fazla şey kattı bana daha çok şey öğretti bu yıl .
Bazı beni yoran ,kıran, düşündüren ,strese sokan şeylerin boş olduğunu aslında gerçekten düşünmem, telaşlanmam gereken daha büyük daha gerçek şeyler olduğunu gösterdi.
O ufak olanları hala kafama taksamda gerçekleri ,elimdekileri daha fazla görüyorum .Kıymetini bilmem gereken o kadar çok şey var ki. Varlarken onlara hak ettikleri değeri vermeye gayret edeceğim .
Suç yılın değil tabi ki gelecek yılın ne getireceğini bilmezken bu yılı suçlamak haksızlık olur. Umarım gelecek yıl bizi dinlendirir çünkü bu yıl baya yorulduk .Tek dileğim daha öncede söylemişimdir bu yılı aramayalım. Gelen gideni aratmasın.
Ve son olarak yine tekrar edelim ."Sağlımız bizle ve ailemizle olduğu müddetçe biz her şeyin üstesinden geliriz."
Bu bölümü yeni yıla güzel dileklerle bitireyim.
Her şeyden önce sağlıklı olalım ,Dünya sağlıklı olsun bir de kadınlar, çocuklar ve hayvanlar öldürülmesin doyasıya yaşasınlar doyasıya yaşayalım .
Kendinize iyi bakın ve sağlıkla kalın...
Kitap olarak Bu yılı en iyi anlatan bir kitap önermek istedim. Okuduğunuzda benzerlerini yaşadığımızı göreceksiniz .Uyarı eğer karantinalı ,virüslü bir kitap size iyi gelmeyecekse tavsiye etmem .Çünkü konumuz bu ve çok çok gerçekçi anlatılıyor sahneler gözünüz önünde siz yaşıyorsunuz gibi Jose Saramago -Körlük .
Beni çok etkiledi sizi de etkileyeceğinden eminim ve bu kitabı duyduğunuza da eminim. Okuyanları yorumlara beklerim.
Beğenip yorumlar yapsak ne güzel olurrrrrr.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Benden Senden BİZDEN
Документальная прозаBelki bu kitaptan beklentin aşk,nefret,kavga,dövüş,sevgi,acı olabilir bu kitapta bunlar yok diyemem çünkü hayatın içindeyken bu duyguları yaşamamak bu duyguları tatmamak mümkün değil. Peki fark ne dersen başrol de Benden Senden BİZDEN bir şeyler va...