Merhaba,
Nasılsınız? Umarım iyi ve sağlıklısınızdır.
Ben sağlık olarak çok şükür iyiyim ama ruhen bıkkın, yorgun ,sıkılgan ,mutlu ama mutsuz.
Anladınız mı nasıl olduğumu şöyle ki ders çalışmam gerekiyor ödevim var ama gel gör ki acayip bir üşengeçlik üstümde . Bir yerde kendimi unutsam orada sadece yatsam uyusam ne hoş olur demi. Maalesef bunu yapamayız sorumluluklardan kaçamayız ki kaçabilsek mutlu olur muyuz ?Sanmam çünkü ders çalışmam gerekirken oturmak hiç keyif vermiyor hep içindeki biri "ders çalışman gerek , çok konu var ,az zaman kaldı git ve ders çalış "diyor sus da diyemiyorum.Hak veriyorum o sese ama yaptığım tek şey o sese hak vermek eyleme geçmiyorum. Eyleme geçmek biraz yorucu. İşte bende durumlar böyle sizde ne var ne yok.
O içimdeki sesle boğuşurken bölümde yazamıyorum şuan hala bana "ders çalış" diyor. Biraz susar mısın sevgili ses şuan başka bir işim var ve az önce çalıştım .İçimi biraz dökeyim devam edeceğim söz .Şimdi sessizlik sevgili içimdeki ses.
Bu arada konular falan belirliyorum not alıyorum diyorum şunun hakkında yazacağım ama mümkün olmuyor o ara not aldığım konu hakkında yazmak istemiyorum doğaçlama yazmak daha kolay ve keyifli geliyor. Bu kitabın bir amacıda keyif vermek ve keyif almak olduğu için bence sorun yok sence var mı ?
Sana beni çok iyi anlatan şu cümleyi kurmak isterim " En çok yaptığım şey plan kurmak ve o plana uymamak" Ben gibi olan kaç kişi var?
Günü, haftayı planlamayı çok seviyorum ama asla o plana tam uyamıyorum bazen hiç uymuyorum. Saat saat planladığım da oldu, sadece bu gün şunları yap diye sadece gün içinde yapmam gerekenler olarak hazırladığım planlar oldu yani çok denedim hala da planlamaktan vazgeçmiş değilim. Hala ısrarla haftalık ve günlük planlarım var ama uyacak mıyım soru işareti??
Bana planlarına uyan kişiler tüyo verirse çok sevinirim ne yapmalı?
Biz ne konuşuyoruz diyen var mı? İçimi dökeceğim demiştim şuan planlarıma uymadığım için kendimi size şikayet ediyorum hatta ders çalışmadığım içinde ettim. Üşengeçliğimden de yakındım biraz bu bölüm size sadece benden oluyor gibi gelebilir ama buraya kadar okuyup "bu ben "diyen birileri var... olmalı eminde olamıyorum . Tek miyim lütfen yalnız değilsin diyin.
Şu da ekleyeyim kitap da okuyamıyorum. En fazla beş hadi on sayfa okuyabiliyorum" peki sen kocaman gün ne yapıyorsun be "derseniz galiba kayda değer hiçbir şey yapmıyorum.
(Hiçbir şey bu şekilde yazılır ve tüm şeyler ayrı yazılır mesela bir şey , her şey...vb.)Bunu da bilmeyen ne bileyim falan demeyin lütfen. Ben bunu üniversite sınavına hazırlanırken öğrendim desem yalan olmaz. Biliyordum bilmesine ama öğrenmemiştim ve dikkat etmezdim yazarken. Sınava hazırlanırken yerleştirdim kafama .Türkçeyi iyi kullanmak lazım hakkını vermeliyiz.
Yazım yanlışı görürseniz lütfen uyarın ben baya yanlış yapıyorum çünkü böyle notlar düşüyorum diye bildiğimi sanmayın sakın."Bilmemek değil öğrenmemek ayıptır" bu sözü çok severim . Tabi yanlış aramak için de okumayın çünkü o zaman okuduğunuzu anlamazsınız ve ararsanız kesin bulursunuz.Gözünüze çarpar ise söylerseniz sevinirim diye dedim. Aslında burada olup olmadığınızı da belirtseniz ne mutlu olurum .
(Bir tane daha yazım bilgisi geliyor yalından yalnız ,yanılmaktan yanlış bu ikisinin yazımı bende baya karışıyordu türedikleri kelimeleri öğrenince yazım oturdu dolayısıyla sizle de bu bilgimi paylaşmak istedim.)
Baya kopuk bir bölüm oldu sanki en azından yazım yanlışlarından da konuşmuş olduk. O zaman böylede bitirelim . Türkçeyi güzel kullanmak çok önemli aslında dili etkili ve iyi kullanmak önemli ben ana dilimiz olduğu için Türkçe dedim. Kendimizi anlatmak , doğru ifade etmek hatta insanları etkileyebilmek için konuşma çok önemli .Bu yüzden buna dikkat etmemiz gerektiğini düşünmekteyim .
Sen dikkat ediyor musun dersen elimden dilimden geldiğince çok muhteşemim diyemem ki muhteşemim de diyemem . Galiba "Türkçeyi derdimi anlatacak kadar biliyorum yabancı dilleri zaten asla yok. "Çok özeniyorum dili güzel kullananlara ama çalışıyorum hem ana dilimi hem yabancı dilleri ( çoğul ekine aldanmayın sadece İngilizce öğrenebilsem şuan bana yeter)ÖĞRENECEĞİM , BAŞARACAĞIM, İNANIYORUM kendime.
Küçük bir şey daha ekleyeyim konu buralara gelmişken. Bir işe başlarken olmayacak,yapamam, onun gibi olmaz demeyin. Böyle diyorsanız, size şöyle derim inanmadığın şeye neden başlarsın ki boşu boşuna zaman kaybı değilde ne.
Kendine güven belki bu sözleri sana sen değil başkası söyledi sadece moralini bozmaya çalışan biri ya da birileri TAKILMA ÖYLE İNSANLARA . Desteğine ihtiyacın olan tek kişi var o da sensin. Kimsenin sana inanmasına ihtiyacın yok sen kendine inan yeter.
Kendine olan inancını yitirme sen başaracağım dersen başarırsın ,yapacağım dersen yaparsın buna kimse engel olamaz. Evet kesinlikle insan birilerinden güzel şeyler duymaya ihtiyacı oluyor. Başarırsın,yaparsın ,bu senin için ne ki gibi insana gaz veren kelimelere ,kişilere ihtiyaç duyuyor . Benim dediğim tek şey bu gaz veren kelimeleri kendine sen fısılda kalbinden başaracağına inan .Sana inanmayanlara inat kendine inan. Ben seni tanımıyorum ama şunu biliyorum insan gerçekten kalpten istediği her neyse bunu başarır.
Şunu diyorlar ya "bu devirde babana bile güvenmeyeceksin" bu devirde güveneceğin ,inanacağın,en çok değer verdiğin,en çok sevdiğin kişi kendin olmalısın.(Sözün baba diyerek mübalağa(abartma) yaptığını düşünüyorum ama katılıyorum.)
Bu satırları okuyan kişi ben sana inanıyorum . Hatalar yapmış olabilirsin hata yapmadan bir şeyler öğrenemezsin, hatta hata yapmaktan korkma. Hatalarından ders çıkar ve yoluna devam et. Bu hata konusu baya uzun aslında başkasına göre senin yaptığın şey hata iken sana göre o hata değildir. Başkalarına hata gelen şeyleri gel biz tecrübe olarak nitelendirelim . Hataları başka zaman uzun uzun konuşalım yoksa bu bölüm baya çorba olacak.
Uzun lafın kısası kedine inan ve güven . Ben başaracağına inanıyorum.
Bir yerlerde tanımadığın biri sana inanıyor peki sen niye kendine inanmıyorsun?
Şimdi geldik kitaba TRENDEKİ KIZ-PAULA HAWKINS katili son sayfalara kadar asla anlayamayacağınız bir kitap öneriyorum. Çok sürükleyici bir roman .
Kendinize iyi bakın. GÖRÜŞÜRÜZZ.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Benden Senden BİZDEN
Non-FictionBelki bu kitaptan beklentin aşk,nefret,kavga,dövüş,sevgi,acı olabilir bu kitapta bunlar yok diyemem çünkü hayatın içindeyken bu duyguları yaşamamak bu duyguları tatmamak mümkün değil. Peki fark ne dersen başrol de Benden Senden BİZDEN bir şeyler va...