Karabasanımız

101 6 0
                                    

Merhaba

Nasılsınız, iyi olmanızı istiyorum iyisinizdir inşallah. Ben iyiyim teşekkürler.

Size final haftasından sesleniyorum evet baya uzadı uzadı sıktı bir haftası bitti bir haftası kaldı umarım biter.Tatil psikolojisine girmek istiyorum artık. 

Bu bölümü yeni yazmadım baya bir ay olmuştur ama paylaşmadım sebebinden bahsediyorum bölümün bir yerlerinde.

Şimdi sınavlarla cebelleşirken tam yerinde bir bölüm oldu.

İyi okumalar ...

Bugün benim ve her öğrencinin yaşadığı ya da yaşayacağı karabasandan bahsedelim.

Sistem hakkında söyleyebileceğim ve bildiğim tek şey doğru olmadığı.Nasıl düzelir , ne yapılmalı bunları bilmiyorum o kadar donanıma sahip değilim .Dediğim gibi bu sistemin içinde olan bir öğrenci olarak tek bildiğim doğru olmadığı ve yanlışların çok olduğu . Düzeltilir mi bilmiyorum hatta acı bir gerçek ama yanlış olduğunun farkındalar mı ? Yorumsuz.

Karabasan derken bahsettiğim şey nedir? Anlamayan var mı?

Sınavlardan bahsediyorum ama tek karabasanımız sınavlar değil tabi ki ama bu bölüm sadece sınavlar olsun.Sınavların adından bahsetmeyeceğim her zaman adı değişip duran lise ve üniversite sınavları. Sınavın adları değişiyor ,sınava girenler değişiyor ama yaşanılanlar hep aynı,yaşatılanlar aynı ,hissedilenler aynı.

Karabasan nedir?

Google şöyle açıkladı;

"İçinde korkunç olayların yer aldığı, insana boğulma duygusu, yüreğe çarpıntı veren, çok karışık, çok korkulu, çok sıkıntılı düş."

Sınav nedir? derseniz şu karabasan açıklamasında düş kısmını çıkar ;

"İçinde korkunç olayların yer aldığı, insana boğulma duygusu, yüreğe çarpıntı veren, çok karışık, çok korkulu, çok sıkıntılı, öğrencilerin bilgi derecesini anlamak için yapılan yoklama"

İste sınavın öğrencilerdeki anlamı tam değil mi ?(yanlış olmasın bu Google açıklaması değil bu benim için sınav nedir sorusunun cevabı)

Sınavın ne olduğundan bahsettikten sonra öğrencilere gelelim.

Ben öğrenciyim hatta şu üniversite sınavını yeni atlatmış olanlardan 2019 tayfayım o yüzden hala yaşadıklarım taze. Bu yazıyı 2020 sınavı sonrası atacağım şu an o kadar az kaldı ki o sınava gireceklerin sınav hakkında bir şey duymak istediklerini sanmıyorum bu yazıya denk gelmelerini istemiyorum .Aslında olumlu moral veren bir yazı yayımlamak istedim ama sonra dedim bir haftadan az kalmış şuan ne morali verebilirsin ki yapamadım yani olmadı o yüzden bunla idare edebilirim. Bu arada sadece üniversite ve lise sınavları yok KPSS ,DGS ...daha adını bilmediğim nice sınav var şuan aklıma geldi bunlar daha KPSS ile tanışmadığım için olabilir.Yaşamadan bilinmez diyorlar ya öyle ben daha üniversite sınavına kadar gelebildim.

Cidden öğrenciler için hep zordu ,bu sene yine zor ,gelecek sene yine zor olacak(sınav sorularından bahsetmiyorum sınavlara girme stresi zor,sınav baskısı zor)

Bazen biz abartıyormuşuz gibi geliyor.Aslında bu o kadar büyük bir olay değil bir kaç saatlik bir sınav .Benim zekamı ölçemez ben bir kaç saatten daha fazlayım. Okulumda olduğum gibi bir sınav. Yine bir okuldayım başımda yine bir öğretmen var. Bunlar alışık olduğun kısımlar belki evet öğretmen senin öğretmenin değil ,okul senin okulun değil ama idare eder.

Sonra bunları düşünüp" kedine ya bu kadar strese ne gerek var diyorsun" . Sen elinden geleni yaptın daha fazla kendini düşünerek yormana gerek yok diyorsun. Zaten çalışırken yeterince yoruluyorsun,yeterince düşünüyorsun daha fazla kendini yıpratmaya gerek yok diyorsun. Bunların hepsini kendi kendine söylüyorsun en azından ben öyle yaptım.

Benden Senden BİZDENHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin