T406

78 14 10
                                    

Kubikel tandas itu kosong. Tiada sesiapa di situ. Bahkan keadaannya juga kering kontang.

Habis tu, kenapa aku boleh dengar bunyi orang mandi tadi? Sudahlah tempat ni ada dua kubikel aje. Kubikel yang lain berserta ruangan mandi ada di aras bawah asrama.

Aku menjadi hairan. Aku hampir tak percaya dengan apa yang aku alami sekarang ini.

Bulu romaku naik. Aku merasakan hawa yang begitu dingin menerpa setiap inci kulit tubuhku.

Tanpa membuang masa, aku terus berlari keluar dari tandas itu sambil memegang erat lampu suluh itu. Nafasku semakin turun naik dengan laju dan peluh dingin mula membasahi pipi.

Entah mengapa aku merasa takut sekali.

Jangan-jangan...

Tup!

"Asal lampu aku mati eh?"aku menepuk-nepuk bahagian pangkal lampu itu.

"Tak...tak mungkin,"gumamku.

Aku mempercepatkan langkahku sekali lagi menuju ke bilik lalu segera menutup pintu dengan kuat sekali sehingga menyebabkan Ashraf dan rakan sebilikku yang lain hampir terjaga.

"Weh, siapa yang hempaskan pintu tu?"jerkah Edison dengan mamai.

Ashraf pula terus menguap besar manakala Brandon masih terlena dalam tidurnya.

Aku segera meletakkan lampu itu di atas meja lalu membuang tubuhku di atas katil.

Aku tidak dapat tidur sepanjang malam itu.

(C) Tingkat Empat | OSHWhere stories live. Discover now