PRASHH!
"Apa tu?"tanya Brandon dengan cuak.
Edison sudah mula merangkul lengannya dengan kuat. Harap je badan tinggi tapi level penakut dia, tak boleh bawa bincang.
Aku dengan keyakinan yang tinggi terus berdiri lalu menjenguk di sebalik pintu. Kelihatan Asyreen dan Iqmal Jeon sedang membersihkan serpihan kaca tingkap bilik yang pecah itu.
"Sudahku bilang jangan dikasi sembarang pindah, kau buat juga. Berakal bana (Pandai betul) kau ni tau. Haish,"rungut Iqmal Jeon dengan loghat Bajau Samahnya yang begitu pekat.
"Dahlah. Aku pun tak sengaja kan. Lagipun salah kau juga tak bagitau,"kata Asyreen dengan selamba.
Dengan serta-merta, wajah Iqmal berubah merah.
"Apa kau bilang? Aku yang buat salah sama kau. Inda patut betul ini anak ouh! Kalau keluar aku punya jampi serampah mau panggil balan-balan karang, nangis kau nanti!"kata Iqmal dengan mata yang dibulatkan.
"Yalah, yalah!"kata Asyreen sambil menggerutu geram.
Serpihan kaca tingkap itu dibuang ke dalam tong sampah.
"Lah...kaca tingkap bilik Asyreen yang pecah rupanya,"kataku lalu duduk di sebelah Brandon.
"Mati-mati aku ingat tingkap bilik larangan tu yang pecah,"kata Edison yang masih berpaut pada lengan Brandon.
Ni lagi satu spesies susah kahwin ni. Dahlah penakut, ada hati nak peluk orang suka hati je si budak Edison ni.
Kemudian Ashraf menyambung ceritanya.
"Lepas tu, bila diorang semua tu dah lama main Ouija board tu...diorang jadi obses sampaikan semua penghuni bilik tu ambil keputusan untuk membuat ritual dengan papan permainan tu,"kata Ashraf dengan suara yang diperlahankan.
"Lepas tu? Lepas tu?"tanya Brandon dengan teruja.
"Lepas tu, ada satu hari ni...tak pasti apa yang jadi tapi diorang tertinggal satu step masa main papan tu. Ada sorang roommate diorang yang sengaja lepaskan jari dari papan tu sampai...satu blok asrama ni kecoh,"pandangan mata Ashraf tajam memandang kami satu persatu.
"Lepas tu?"Brandon membulatkan matanya perlahan.
"Lepas tu..."
Nada suara Ashraf bertukar saspen.
"Lepas tu...three lah! Itupun tak tau,"Ashraf tersenyum sinis sambil menyilangkan kedua belah tangannya di dada.
Kami bertiga mendecit sinis ke arahnya.
Ceh, kuat menganjing betul! Macam Fizi je perangai kau ni Ashraf.
YOU ARE READING
(C) Tingkat Empat | OSH
FanfictionTinggal di tingkat empat di sebuah asrama yang berpenunggu. Mampukah aku survive? thanks to @cocokies for the beautiful cover ♡♡♡ GENRE: HORROR