Hot Summer Nights

115 15 9
                                    

2 Tahun kemudian ..

October 2009

Sudah 2 tahun berlalu dari kejadian flower tea hari itu Seo-Jun tidak pernah menemui Ji-Won lagi . Termasuk saat Ji-Won Ulang Tahun . Setiap tahun Ji-Won masih menunggu Seo-Jun tepat pada malam ia berulang tahun .

"Apa tahun ini dia juga tidak datang ?" Tanya Ha-Yoon .

"Ani .." Ji-Won memasuki kontrakan Ha-Yoon dan Jae-Hong dengan ekspresi yang sedih .

"Sudahlah jangan menunggu dia lagi .. cari pria lain yang benar-benar bisa menjaga mu " Ujar Jae-Hong sambil memberikan air mineral kepada Ji-Won .

"Mwo ya .." Ha-Yoon lalu menepuk badan Jae-Hong .

"Apa dia sudah menemukan yang lain ?" Ujar Ji-Won pelan .

"Bukannya Ha-Neul juga pria yang baik ?" Tanya Ha-Yoon mencoba menghibur .

"Äku dan Ha-Neul hanya teman .." 

"Tapi bukannya dia pernah mencium mu .." Ujar Ha-Yoon mencoba mengingat kejadian saat itu .

Flashback 

9 June 2005

Hari ini tepat ulang tahun Hye-Ri di rayakan di penginapan Itaewon yang terletak di distrik Yongsan-gu, kota Seoul, Korea Selatan. Anak-anak sudah bersiap di depan Sekolah untuk berkumpul .

"Tinggal menunggu Ji-Won bukan ?" Tanya Krystal kepada teman-temannya .

"Eo .. sepertinya dia lupa ?" Ujar Hye-Ri sambil mengerutkan dahinya .

"Aniya .. tidak mungkin dia lupa .." Ha-Yoon mencoba positive thinking . "Itu dia .." Ha-Yoon menunjuk JI-Won yang tengah lari .

"Mianhae .." Ji-Won sibuk membawa tas dan ransel .

"Mwo-ya .. kau mau pindahan ?" Tanya Krystal sambil menyambut Ji-Won .

"Aku harus membawa beberapa buku agar tidak ketahuan .." Ujar Ji-Won sambil tersenyum tipis .

"KAJJA ! Kita pergi sekarang !" Seru Jun-Yeol kepada teman-temannya .

"KAJJA !"

Mereka pergi menggunakan dua mobil . Yang satu Jun-Yeol yang mengendarai sedangkan yang satu Min-Hyuk yang mengendarai menggunakan mobil orang tua mereka .

"Sepertinya kau membawa banyak barang ." ujar Ha-Yoon kepada Ji-Won .

"Eomma membawakan ku makanan .. dia tau kalau aku banyak makan jadi dia membawakan makanan biar aku tidak merepotkan di rumahmu katanya seperti itu .." Ji-Won mengeluarkan bekal yang Eommanya bawakan .

"Wow.. kimbab, kimchi, pancake .." Ujar Ha-Yoon sambil melihat semua bekal milik Ji-Won .

"Makanlah .." Ujar Ji-Won kepada teman-temannya .

"Yak .. Seo-Jun ini kita kemana lagi ?" Tanya Min-Hyuk .

"Ah .. ini kita ke kanan terus nanti ambil ke kiri .." Ujar Seo-Jun .

"Mana Min-Hyuk dia tidak ikut ?" Tanya Ji-Won kepada Krystal .

"Eo .. dia dan Yoon-Seung akan nyusul .." Ujar Krystal sambil mengambil pancake milik Ji-Won .

"Ah .." Ji-Won hanya mengangguk pelan .

"Enak sekali .. Kalian tidak mau coba ?" Tawar Ha-Yoon kepada Seo-Jun dan Jae-Hong .

"Sepertinya aku akan kenyang duluan sebelum pestanya di mulai .." Ujar Jae-Hong sambil mengambil kimbab dan memasukkan kedalam mulutnya .

"Berhenti disini .." Ujar Seo-Jun .

Je T'aime [HIATUS]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang