PART 11

167 14 13
                                    

Spontan Seo Hyun berpaling ke sebelah kananya, matanya masih memandang dengan riak tak percaya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Spontan Seo Hyun berpaling ke sebelah kananya, matanya masih memandang dengan riak tak percaya. Rupanya Jimin yang berdiri di tepinya dalam keadaan bertongkat. kepala, tangan dan kakinya berbalut. Tak sangka  terserempak dengan Jimin kat sini.






"Urm boleh aku duduk?" tegur Jimin



"yeah sure, have a seat" balas Seo Hyun.




Jimin terus duduk dan masing-masing diam…



"I'm sorry. Sebab masalah aku, kau pun terbabit sama. Sampai kau pun cedera sekali"  kata Jimin




"it's ok. Bukan salah kau pun, aku tahu kau cuma mangsa keadaan. Kau tu, lagi teruk cedera dari aku, sampai patah kaki. Kaki aku retak sikit je" balas Seo Hyun.




"tapi aku still rasa bersalah" Jimin bersuara sayu.



"jangan salahkan diri kau, kau tengah tersepit masa tu. Uncle kau tu yang salah. Lagipun best apa dapat duduk hospital macam ni, dapat tenangkan fikiran dari assigment dan kuiz yang berlambak" kata Seo Hyun sambil ketawa. Namun ketawanya mati apabila Jimin memandangnya tak berkelip.



"apsal kau tengok aku macam tu?" soal Seo Hyun.



"gigi taring kau comel, aku baru perasan. Yelah, selama ni mana pernah kau senyum depan aku. Asyik masam je" kata Jimin sambil tersenyum. Seo Hyun apa lagi merah mukanya dipuji Jimin.




"Kau blushing eh?" usik Jimin.




Muka Seo Hyun yang merah menjadi semakin merah.



"aku jadi tak berapa mesra dengan kau sebab perangai kau jugak. Ingat apa yang kau cakap kat aku pertama kali kita jumpa? Kau cakap aku buta and mata letak kat kaki" jeling Seo Hyun.



Jimin ketawa terbahak-bahak apabila teringat pertemuan pertamanya dengan Seo Hyun. Pertemuan pertama yang tak berapa nak 'baik'.

"selama ni banyak masa kita dihabiskan dengan bermusuh kan? So, we're friend?" kata Jimin



"friend" balas Seo Hyun sambil tersenyum. Sedang mereka berbual-bual, Jungkook datang menghampiri,




"kaulah penyebab Noona aku jadi macam ni tau tak?!"  marah Jungkook sambil memegang kolar baju Jimin dan menumbuknya.




Jimin jatuh ke tanah dan hidungnya berdarah.



"stop it Jungkook! Kenapa ni?!" kata Seo Hyun sambil menarik Jungkook jauh dari Jimin.




"kenapa kau tanya? Hei kau lupa ke dia penyebab kau cedera sampai macam ni!" balas Jungkook.




Matanya tajam merenung Jimin




[C] Mr. Right [PARK JIMIN : 박 지민] Where stories live. Discover now