(5 months later)
Seo Hyun berjalan tergesa-gesa menuju ke arah kereta yang sudah menunggunya. Dengan segera dia membuka pintu dan masuk.
"dah lama tunggu?"soal Seo Hyun dengan tercungap-cungap
“Adalah dalam setengah jam. Jungkook dan Hyuna dah tunggu lama dah"jawab Jimin acuh tak acuh.
"lah sentap pulak, sorry ada emergency tadi. Bukan saya sengaja datang lambat" terang Seo Hyun.
Muka Jimin masih lagi masam. Langsung tak pandang Seo Hyun.
"alah dah tak handsome buat muka masam macamni. Senyumla sikit" pujuk Seo Hyun.
"kiss dulu"ujar Jimin sambil menunjuk ke arah pipinya
"pelempang nak?"Seo Hyun sambil menjeling Jimin.
Mengada-ngada betul
"garang betul awak ni. Nanti dah kahwin, confirm saya yang kena dera nanti" balas Jimin sambil ketawa
Selepas beberapa minit memandu, mereka tiba di restoran. Kelihatan Jungkook dan Hyuna dah menunggu.
"lambatnya korang, traffic jam ke?" soal Hyuna.
"tunggu tuan puteri ni la. Entah apa yang dia buat pun tak taulah"jawab Jimin.
"tadi ada klien last minute nak jumpa. Orang tu lain lah CEO, bila-bila masa boleh keluar" perli Seo Hyun.
"bisinglah korang ni. Tinggal beberapa bulan lagi nak kahwin tapi still nak gaduh lagi" sampuk Jungkook.
Seo Hyun dan Jimin tersengih.
"eh, lama tak dengar cerita pasal J-Hope. Aku dah lama tak contact dengan dia"ujar Jimin sambil makan
"dia tengah busy sekarang handle projek besar kat sana" jawab Hyuna.
"nampak sangat kau selalu berhubung dengan dia kan? kantoi"usik Seo Hyun.
"Mana ada, kebetulan nampak dia post gambar terbaru kat IG" dalih Hyuna
"Yela tu. Gambar terbaru J-Hope pun dia post 3 bulan lepas" balas Jimin
"Oh ye eh?" Muka Hyuna dah merah.
Mereka semua ketawa termasuk Hyuna yang ketawa kekok
****
Harini merupakan hari perkahwinan diantara Seo Hyun dan Jimin. Sedang mereka khusyuk melayan tetamu yang hadir,"konnichiwa, Park-san" tegur satu suara. Spontan Seo Hyun dan Jimin berpaling ke belakang mereka.
"Shin!"kata Seo Hyun dan Jimin serentak
Shin tersenyum lebar
"datang juga kau ye, ingatkan tak" ujar Jimin
"mestilah aku datang, hari penting kot" balas Shin sambil ketawa
"siapa ni?"tanya Seo Hyun sambil menunjuk ke arah perempuan di sebelah Shin.
"my wife. Fumi" ujar Shin
"Konnichiwa" sapa Fumi sambil tersenyum lebar
"konnichiwa" Jimin dan Seo Hyun membalas serentak.
"mana Hyuna dan J-Hope? Aku rindu gila kat diorang ni" soal Shin sambil memandang kiri kanan.
"tu, tengah dating" tunjuk Seo Hyun. Kelihatan Hyuna dan J-Hope sedang bergelak ketawa.
"seriously? banyak betul benda yang aku tertinggal ni" kata Shin.
Tak sangka diorang selama ni bercinta dalam diam.
"tu baru sikit, cuba kau tengok lelaki pakai suit yang rambut perang yang sedang berbual dengan perempuan kat sana tu. Kau kenal tak?" tunjuk Jimin
"tu macam V a.k.a alien pondan. Eh dia dah jadi lelaki normal ke?!"soal Shin dengan muka tak percaya.
Lain betul penampilan V, dengan gaya rambut terpacak dan bersuit macam tu. Baru nampak macam lelaki sejati, berbeza dengan penampilan sebelum ni yang ala-ala alien tak normal tu.
"lepas dia keluar tentera, terus dia jadi normal. Aku rasa hormon dia baru bangun tidur kot" ujar Seo Hyun sambil ketawa. Jimin dan Shin turut sama ketawa.
"sekarang dia pulak dah rampas title international playboy aku. Semua perempuan dia nak try" sampuk Jungkook yang tiba-tiba muncul dari belakang.
"kau tu kawan perempuan ramai, tapi satu pun takde yang lekat"perli Shin.
"eh siapa cakap takde. Ni apa?" balas Jungkook sambil menujukkan perempuan yang berdiri di sebelahnya. Perempuan tersebut tertunduk malu.
“Eh Shin, kau pergilah makan dulu” ujar Seo Hyun.
Shin mengangguk dan meninggalkan mereka.
“Thanks kerana awak sudi terima saya dalam hidup awak, saya janji saya akan melindungi awak dan takkan sia-siakan awak” ujar Jimin sambil menggenggam erat tangan Seo Hyun.
“ok, saya pegang kata-kata awak. Tapi kalau awak langgar janji tu, I’ll break every bone on your body and I’m serious about that” ugut Seo Hyun.
“tak..tak, saya takkan berani buat macam tu” balas Jimin sambil mengangkat kedua belah tangannya.
Seo Hyun tersenyum gembira, tak sangka di akan kahwin dengan Jimin. Kalau dulu Jimin adalah orang paling dibencinya, tapi sekarang dah bertukar menjadi orang yang paling disayanginya.
Rupanya, Jimin lah Mr. Right yang selama ni dia cari.
Tamattttt huhuhu
Aku habiskan awal sebab minggu depan sekolah dah start buka, so I bet semua akan sibuk & takde masa nak on wattpad.
Thanks kepada korang yang sudi follow story ni dari part 1 hingga habis. Erm kalau aku rajin, aku buat special part, kalau malas takde la 😂.
Okey itu sahaja. Bye guys! Selamat kembali ke sekolah💃
YOU ARE READING
[C] Mr. Right [PARK JIMIN : 박 지민]
FanficRupanya, dia Mr. Right yang selama ni aku cari......