notes; vote and ur comment akan buat wana lebih bersemangat nak updated and please don't be silent k dh bye🤘🌚
________________________________
Flashback
" Paul ? " panggil Ainur apabila susuk tubuh tegap itu duduk membelakangi nya.
" Meera! nice to meet you again!" ucap Paul meraikan kehadiran Ainur. Lantas Ainur melabuhkan punggung di kerusi dihadapan Paul. Scarf dilehernya diperbetulkan.
" Macam mana dengan hari you? "
soalan yang tidak dijangka dari Paul membuatkan Ainur ketawa besar. Sedaya upaya Ainur cuba bertenang namun tidak dapat apabila sebutan pelat dari Paul kekal bermain dikepala nya.
" Wow, Paul McCartney pereka fesyen di New York boleh speak dalam malay ?! It's was so amazing" ujar Ainur lalu ketawa besar.
" Of course. Eh hello, I ada cawangan besar tau dekat Malaysia sana. You jangan main-main tau, I bukan orang biasa-biasa dekat sana "
Ucapan penuh angkuh dari Paul membuatkan Ainur berhenti ketawa lantas kopi Latte yang panas itu disisip pelan.
" Eh, Ingat you seorang je ke yang kaya ? I pun kaya lah dekat Malaysia sana " Jawapan dari Ainur membuatkan Paul tersenyum sinis
" You kaya sangat kan sampai ada orang dengki dekat you and then fitnah you cakap yang you ada skandal dengan suami you sebelum korang kahwin kan ? "
Ainur terkedu. Macam mana pereka fesyen barat boleh tahu mengenai berita itu ? Kalau tak silap hal ini hanya dihebohkan di Malaysia sahaja. Bukan sahaja jejaka kacukan ini hanya tahu, tetapi jejaka ini amat tahu dengan detail sekali.
Tetapi , macam mana ?
" Kenapa you diam ? Betul kan artikel tu ? " Soal Paul sambil kedua belah keningnya diangkat tinggi. Tatapan sinis diberikan.
" M-macam mana you tahu ? K-Kalau tak silap I, berita itu dihebohkan di Malaysia saja. Macam mana orang luar macam you dapat tahu ? "
Dada Ainur sesak. Nafasnya semakin berat.
"You okey ke tak ni ? " Soal Paul lalu mengusap lengan Ainur pelan.
" I don't know " Ainur bingkas bangun dari duduknya.
"Thanks for this delicious coffee. Nanti I pula yang akan belanja you minum " ucap Ainur lalu berlari keluar dari Cafeteria.
Langkahnya semakin berat, sekelilingnya dipandang dengan mata yang semakin kuyu.
" Taxi ! Taxi ! " jeritan Ainur semakin lemah untuk menahan teksi dikaki jalan.
Hasilnya, tiada satu pun teksi yang berhenti untuk menghantar gadis kecil itu.
Tanpa disedari, langkahnya mula melangkah ke bangku yang berdekatan. Lantas punggungnya dilabuhkan sambil mata kuyu nya memandang ke satu arah.
Langit yang dihiasi bintang itu menjadi tatapan terakhirnya sebelum dia rebah baring diatas bangku. Dan sepasang lengan kekar memeluk tubuhnya lalu mencempung tubuh kecil itu dan dibawa ke hotel yang telah ditempahnya.
Rancangan pertama dia dan seseorang berjaya.
Kini, dia akan menjalankan rancangannya sendiri.
"Cinta tak semestinya memiliki ? Huh, go away. Aku akan buat dia milik aku seorang."
Decitan dari lelaki itu semakin sinis kerana dia dan Ainur sedang berada di dalam bilik yang gelap.
YOU ARE READING
[OG] Obses for my Wife
RomanceWas: Her Love + Obsession Sambungan seterusnya di Acc baru : @wanasugar Obses mengejar cinta si isteri;) MOST IMPRESSIVE RANKINGS ♥️ 👁️👄👁️ #11 for SAD [12/9/20] #23 for SAD [12/10/20]