[30]

791 21 0
                                    

°Zawana Zaman°;♥️
°
°
°
°
°
°Who knows?°



Rumah yang berselerak itu dipandang sekilas. Pelipis kepalanya diurut pelan sebelum dia memulakan langkah untuk mengemas setiap sudut rumah.

"Lepasni, jangan harap aku akan biarkan kau muncul lagi Migail. Kau akan merosakkan semua rancangan yang telah aku rancang dengan sempurna. Kau akan jadi batu penghalang untuk aku kekal berada di atas" Kata-kata yang berbaur tamak haloba itu ditutur sebelum keluhan berat dilepaskan.

Dariem memandang ke rumah sebelah melalui pintu balkoni yang terbuka luas.

"Nampaknya, kau sudah tahu tiap baik latar belakang kami, sayang." Dariem mengukirkan senyuman nipis apabila kelibat jiran sebelah dia kelihatan di sebalik tingkap yang sedikit terbuka itu.

"Memandangkan dia sudah tahu, apakata aku mulakan langkah agar dia semakin dekat dengan aku ?" Senyuman sinis dikoyakkan sebelum langkahnya menuju ke meja kerja. Komputer riba dihidupkan dan aplikasi YouCam dibuka.

"Kim, aku ada tugas untuk kau. Pastikan pihak polis tak tahu tentang kegiatan kau. Kalau mereka dapat hidu.... Aku akan pastikan identiti kau dihapuskan dan dimatikan jauh di lubuk sana" lancar sahaja mulut itu memberi arahan. Seperti soal nyawa itu hanya hal remeh buat dirinya.

"Satu lagi, bukan kau cakap yang Migail tu OCD ke ? kenapa dia boleh sepahkan rumah dan biarkan sepah tu macam tu saja selama sehari. Geram betul aku. Lepasni, kalau ada yang buat sepah lagi dan tak kemas,... Aku akan pastikan orang tu takkan muncul selamanya. Faham ?!"

"Dan Kim,.. Kalau kau dapat buat semua arahan aku tanpa kesalahan. Aku akan bonus kan duit poket kau."

"Mula-mula kita serang....."

______(•ө•)♡-----♥️

"Ainur Ameera !" Ainur menoleh memandang si pemanggil yang kira-kira 10 meter jauh darinya. Senyuman nipis dikoyakkan sebelum dia menarik gadis kecil itu ke dalam pelukannya.

"U apa khabar ? Lama tak borak. Wah ! makin cantik u sekarang. Apa rahsia ?" tawa kecil dilepaskan sebelum mereka berbalas senyuman.

"Mana ada I makin cantik, I memang cantik sejak lahir lagilah !"

"Euuwww... perasannya !"

Dua gadis berusia 20-an itu kelihatan menikmati pertemuan mereka yang pertama setelah lebih setahun tidak bersua muka. Adapun masa, mereka hanya sempat berbalas pandangan. Nak menegur jauh sekali dek kesibukan si pemilik syarikat dan si model.

"Apa khabar dengan suami u ? dia baik-baik saja, kan ?" Soalan tersebut berjaya menyentak Ainur dan membawa dia ke realiti.

"Errrr.. Dia baik-baik saja kot... Eh cepatlah ! I tak sabar nak ajak u shopping sama-sama ni ! Nanti I belanja U beg Chanel satu biji !" Ujar Ainur bersemangat sebelum menarik lengan Sarah untuk ikut bersamanya.

' Ainur Ainur... Tak pernah nak berubah'

_________(。・ω・。)ノ♡----

"Ini ke hospital psikiatri tu ? Macam seram saja tempat ini" Ainur memandang skrin telefon pintarnya dan alamat yang tertera di pagar konkrit itu bersilih ganti.

"Ya kot.... " Baru sahaja kaki nya hendak masuk ke dalam perkarangan hospital tersebut, Seorang gadis muda berbadan kecil memeluk tubuhnya dari tepi dengan erat.

"Aunty.. help me.. I don't wanna to stay here.. The young man keep forcing and follow me.. I don't wanna to stay with him.. He hurts me..."

"Hey hey hey.. Why are you crying little girl ? Who that man ? why he hurt you ? I don't see another man at here..."

Ainur memandang sekeliling dan matanya menangkap figura seorang jejaka yang berpakaian kusut sedang melilau mencari sesuatu. Dan mata hijau gelap itu beralih memandang Ainur dan seorang gadis kecil yang lagaknya seperti seorang anak kecil.

Kakinya diatur ingin menghampiri Ainur. Namun Ainur dengan pantas mendakap dan membawa lari anak kecil itu masuk ke dalam hospital tersebut. Dan jejaka tadi menyumpah seranah sambil memikirkan idea untuk mengembalikan anak kecil itu ke pangkuannya.

_________(。・ω・。)ノ♡---

"Puan Ainur ?" Ainur memberhentikan langkahnya seketika. Doktor Aisya dipandang seketika.

"Doktor Aisya ?" Anggukan yang diterima sebagai kata balas itu membuatkan Ainur menghembuskan nafas lega. Segera dia meletakkan anak kecil tadi ke atas kerusi yang berdekatan.

"Kenapa dengan budak ni ?" soal Doktor Aisya. Ainur mengangkat bahu sambil mengeluh.

"Saya tak tahu,....... Saya jumpa dia tadi dihadapan pagar hospital. Dia nampak takut sangat dengan seorang jejaka muda tadi. Saya tak tahu mengapa. Tapi, saya dapat rasakan anak kecil ini didera keran kesan lebam yang ada pada leher serta lengannya sudah membuktikan."

Jeda. Anak kecil itu dipandang.

"Lagipun, saya kenal anak ini.... Jerrica Ann... Lil Jem..."

Tanpa menunggu masa, Doktor Aisya segera menerpa ke arah Jem. Anak kecil itu diangkat dan dibawa masuk ke dalam bilik pejabatnya untuk dirawat.

________(。・ω・。)ノ♡-----

Yeah, i know pendek.

Sorry sebab tak updated dua hari lepas. It's look like selsema yang wana kena berubah menjadi demam. Hikssss hujan punya pasal lah ni.

And about my novel.

Did u want to know ? wana delete kesemuanya balik. Dari 50% nak siap ke 0%

Idk why hati tawar babe tawar. So kita berserah sajalah ea ? Nanti wana tulis yang baru. Jangan risau AHAHAHA !

Spread Love, Not Hate🎀

[OG] Obses for my WifeWhere stories live. Discover now